Kodiaq vragen en weetjes

Als je vooraan staat bij het stoplicht, kan ik me het voorstellen, maar daar is die knop dus voor. Sta je niet als eerste is er tijd zat en start hij snel genoeg. Is mijn ervaring.
 

jeroen3277

Senior Member
Ik, wachtende op de Kodiaq, rij nu tijdelijk in een SuperB. Ook die heeft start stop en iedere x moet ik dat uitzetten, (net als de het rondcirculeren van de lucht in de auto vanwege de airco). En met name die airco stopt ook bij start stop... daarom wil ik dat ook uit hebben. Zeer irritant als het warm is.
 

Delorean7

Nieuw lid
Van de week voor de vierde keer stilgestaan met mijn huidige leasehok in afwachting van het beertje. (Prius... dont ask)
Meldt die service kerel tussen neus en lippen dat hij een Kodiaq met defecte turbo kon wegslepen deze week, dussss wie biecht op?
 
Beste allemaal. Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar heb niet het antwoord gekregen, waar ik wat mee kon.
Het volgende probleem doet zich voor; ik heb als opte driving mode select, waarmee ik dus verschillende rij profielen
kan instellen. Aangezien de selectie "eco" mij goed bevalt, wil ik deze als standaard geselecteerd hebben. Als de knop van de driving mode wordt ingedrukt, is de optie eco groen verlicht, hetgeen doet vermoeden dat deze al is geselecteerd.
Maar ik moet hem iedere keer weer aantippen, want wanneer ik stop en de auto afsluit en later opnieuw open en start,
staat de auto opnieuw in D en dus niet in E.
Wie weet een oplossing voor de juiste programmering en dus automatisch deze E stand te hebben??
 

Frenk21

Forumguru
@Huib 190pk DSG-7 4x4 SB , terug gaan naar de dealer. Bij mij blijft hij gewoon staan op de stand die ik heb ingesteld. Dus ook als ik de volgende dag weer start. Er zal dus iets niet kloppen bij je. Uiteraard wel je knop driving mode select bij de pook aan houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Sinds 3 weken de Kodiaq, als optie heb ik ACC + front assist, parkeerpakket pro en nog wat zaken. Ik had achteraf eigenlijk nog lane assist er bij willen hebben. Maar met de eerder genoemde opties lijkt me dat lane assist software matig uitstaat of mis ik ook nog echte fysieke hardware om dit mogelijk te maken?
 

VanRoyal

Forumguru
Is het mogelijk om tijdelijk de ACC uit te zetten? Ik vind ACC op bepaalde momenten heerlijk, maar soms op snelwegen ook vrij irritant (met al die tussenpiepers). Ik kan alleen Front Assist uitzetten, maar dan remt hij in cruise control nog steeds af wanneer de auto voor mij te dicht nader.
 

vinom

Actief lid
Als je de hendel helemaal van je af duwt, dus dat je niet meer verder kan? Bij mijn Octavia 3 facelift zegt hij dan netjes ACC uitgeschakeld.
 

VanRoyal

Forumguru
Ik zie dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg heb gesteld :)

Is het mogelijk om de ACC tijdelijk niet Adaptive te laten zijn? Dus dat hij niet automatisch afremt en versnelt, maar je wel op cruise control kunt rijden? M.a.w. hem as 'gewone' cruise contol te laten fungeren?
 

vinom

Actief lid
Nee, zover ik weet kan dat niet. Misschien dat je wel de speed limiter kunt gebruiken? Ook niet helemaal wat je wilt, maar dan kan je ieder geval niet sneller dan de snelheid die je hebt ingesteld. Ik weet alleen niet of de Kodiaq dat heeft.
 

StefanLK

Senior Member
Sinds 3 weken de Kodiaq, als optie heb ik ACC + front assist, parkeerpakket pro en nog wat zaken. Ik had achteraf eigenlijk nog lane assist er bij willen hebben. Maar met de eerder genoemde opties lijkt me dat lane assist software matig uitstaat of mis ik ook nog echte fysieke hardware om dit mogelijk te maken?
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan een bedrijf welke op dit forum werd gepromoot.
We missen een speciale camera in onze voorruit, aanpassing betekend andere voorruit en een extra camera. Tenzij je de verkeersbordherkenning hebt, dan heb je eventueel misschien een mazzeltje.
 
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan een bedrijf welke op dit forum werd gepromoot.
We missen een speciale camera in onze voorruit, aanpassing betekend andere voorruit en een extra camera. Tenzij je de verkeersbordherkenning hebt, dan heb je eventueel misschien een mazzeltje.
Dat is balen, ik dacht met de 360 graden camera optie etc dat er weinig meer voor nodig was om het aan te zetten softwarematig. Het is niet anders. Over 4 jaar maar weer kijken wanneer deze uit de lease gaat ;)
 

marang73

Forumguru
Zijn er hier nog Kodiaqs rijders die de banden extra op spanning gaan brengen ivm zwaarder beladen auto en lange vakantiereis?
 
@Huib 190pk DSG-7 4x4 SB , terug gaan naar de dealer. Bij mij blijft hij gewoon staan op de stand die ik heb ingesteld. Dus ook als ik de volgende dag weer start. Er zal dus iets niet kloppen bij je. Uiteraard wel je knop driving mode select bij de pook aan houden.
Frenk21, bedankt voor je reactie.
Heb jij dit ingesteld met jouw sleutel, waar je persoonlijke voorkeuren zijn opgeslagen? Of op een andere manier?
De dealer zegt dat het via de sleutel moet?
Bedankt alvast.....
 

Frenk21

Forumguru
Nee, gewoon de knop driving mode select indrukken. Dan krijg je op je scherm de mogelijkheden. Deze stel je in naar je voorkeur. Zolang je de knop dms aan laat staan, houdt hij de voorkeur in het geheugen. Tot je de dms uit zet, dan gaat hij terug naar normal.
Ik kan trouwens geen voorkeurinstellingen op driver instellen. Dat is een apart systeem, waarvoor je ook 3 sleutel krijgt ipv 2. Volgens mij is dat in NL niet leverbaar.
 
Bovenaan Onderaan