Kodiaq vragen en weetjes

maik1

Forumguru
Oke, trekhaakgate wordt steeds interessanter. Twee tegenstrijdige berichten:

Ik ben er met Pon uit. Er gaat een wegklapbare geplaatst worden met aangepaste koeling. Ik betaal de prijs die op de website staat, Pon neemt de aanpassing voor haar rekening. De trekhaak is per direct leverbaar, de aangepaste koeldelen over een week. Uiteindelijk een nette oplossing in mijn geval, maar als ze dit bij iedereen moeten doen..Ik begreep dat er communicatie gaat komen richting dealers over deze constructie.

Een heel verhaal met die trekhaken hoor.
Mijn beer is vanochtend bij de dealer geweest voor onderzoek wat er nu wel op zit mbt voorbereiding trekhaak. Dit ivm tegenstrijdige berichten in het bestelsysteem. De conclusie is dat waar ze bang voor waren dat er een gedeeltelijk nieuw koelsysteem opgezet moet worden gelukkig niet hoeft te gebeuren. Het is de wegklapbare trekhaak bestellen, kabels en overig montage materiaal en de dealer zal hem er 18 juli opzetten. Zijn jullie even op de hoogte. Een enorme meevaller voor dealer want hij had al aangegeven dat eventuele aanpassing op zijn kosten uitgevoerd zou gebeuren.

Voor de goede orde, @Kodiaq beer postte hier dat er geen trekhaakvoorbereiding op zijn kodiaq zit.
Pon zegt dus dat een ander koelsysteem nodig is, een dealer zegt van niet. Heerlijk dit :tegek:
 

CDK

Forumguru
Oke, trekhaakgate wordt steeds interessanter. Twee tegenstrijdige berichten:
Voor de goede orde, @Kodiaq beer postte hier dat er geen trekhaakvoorbereiding op zijn kodiaq zit.
Pon zegt dus dat een ander koelsysteem nodig is, een dealer zegt van niet. Heerlijk dit :tegek:

:pieker: ik had het anders geïnterpreteerd..., namelijk dat de aangepaste koeling deel uitmaakte van de trekhaakvoorbereiding :pieker:
 

VanBokhoven

Senior Member
@Corné de Kluijver In mijn beleving klopt dat ook. Je bestelt voor 180 euro voorbereiding en dan worden in de fabriek de juiste koeldelen geplaatst. De andere koeldelen zijn de kosten niet, maar bij vervanging achteraf inclusief werkuren wel. Maar gezien de constateringen van @Kodiaq beer vraag ik me af wat nu de waarheid is.
 

TinusPlotseling

Senior Member
Gespot vanochtend bij de Hema in Assen(waarschijnlijk een berg aan taarten ingeladen:deuk:) een Kodiac gezien in volgens mij de kleur Lava Blue!!! Bekende van hier??
 

duijt

Forumguru
Gisteren en vandaag voor het eerst een enkele keer het geluid van een sirene gehoord in mijn Kodiaq. Soort drietonige hoorn. Doet een keer ta tu ta tu signaal en dan weer niet. Even later weer. Daarna niet meer. Vandaag ook een keer. Geen idee wat dit is. Zie geen waarschuwing in mijn display. Hard geluid. Lijkt de ambulance wel. Iemand die weet wat dit is?
 

duijt

Forumguru
Gebruik ik wel ja. Maar niet aangesloten op de auto, dus alleen geluid via telefoon dan volgens mij. En het kwam overduidelijk uit de auto en hard...
 

duijt

Forumguru
Zou kunnen dan ja. Andere opties zie ik niet, dus dat zal het wel zijn. Tot ik het ook hoor als ik fm niet heb openstaan...:pieker:
 

Japanese Power

Donateur
Klopt, is idd een ambu die op 700 meter of minder achter je zit en die een signaal uitzend wat Flitsmeister ook gebruikt.
Perfecte optie, je ziet op je smartphone (die geel oplicht) de afstand hoever de ambu achter je zit en je kunt er direct op anticiperen.
Google maar eens op ambulance en flitsmeister.
Deze optie is overigens april 2014 in gebruik genomen en wordt steeds verder uitgerold.
 

TimBakker

Nieuw lid
Heb een vraag omtrent het start-stop systeem. Is deze ook uit te zetten?

Ik heb slechte ervaring met de start-stop van golf DSG. Bij elk stoplicht duurt het een 1 sec voordat de wegrijdt, na het intrappen van het gas.
 
Er zit een schakelaar op het dashbord waar de andere schakelaars ook zitten. Hiermee kun je de start stop kunt uitzetten. Alleen moet je deze wel iedere keer activeren.
 

FTAS

Lid
Heb een vraag omtrent het start-stop systeem. Is deze ook uit te zetten?

Ik heb slechte ervaring met de start-stop van golf DSG. Bij elk stoplicht duurt het een 1 sec voordat de wegrijdt, na het intrappen van het gas.

Mijn ervaring met de Kodiaq is dat het echt heel vlot werkt. Zodra ik de druk op de rem verminder, schiet hij vanzelf aan en kan ik gelijk optrekken. Ben iedere keer juist verbaasd over de snelheid!
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb tijdens de diverse proefritten het systeem na een tijdje uitgeschakeld omdat ik duidelijk een vertraging merkte...
Het is ook een stukje persoonlijke beleving.
 
Bovenaan Onderaan