Kodiaq vragen en weetjes

Roof6

Lid
Ik heb sinds kort last van een FM storings geluid storing op de radio (Dab). Tenminste zo klinkt het.

Ik heb naast de radio het namelijk ook bij Apple Music en Spotify dus het is geen FM radio storing zelf. Telefoons uit (geen Bluetooth etc) helpt niet.

iemand anders dit ook ervaren? (MY2020)
 

hemi24

Forumguru
@Ehot : Nee natuurlijk is dat niet normaal; dat had je al veel vaker moeten doen... :lezen:


Maar even alle gekheid op een stokje: als het de eerste 13d km zijn die je met de wagen hebt afgelegd zou ik me er niet te druk om maken en gewoon bij (laten) vullen...
Die van mij kwam ook rond de kilometerstand van ca. 15d km; Na de eerste beurt wel af en toe een keer gepeild, maar niets hoeven bij te vullen. Ziet er mooi stabiel uit en zit nu op 71d km totaal.
 

wdejong32

Actief lid
Dit is inderdaad normaal , de mijne (1.5 DSG 1-2019 kwam bij 22.000 km dat er olie bij moest , zelf wat bij gedaan na overleg met dealer (5w30) , want 3 maanden daarna zou hij zijn eerste beurt krijgen incl nieuwe olie.
Als je zelf de motorkap open doet en olie bijvult is de melding ook meteen van het dashbord af
 

wdejong32

Actief lid
klopt , dat vond ik ook , maar de dealer wist te vertellen dat er vanaf nieuw dunnere olie in zit om beter te smeren in het begin en met de eerste beurt gaat er dikkere olie in waardoor hij ook geen of heel weinig olie zal verbruiken
 
Goedemorgen,
Even een vraagje. Door mijn voorgaande auto’s ben ik helaas gewend geraakt dat de auto vanzelf op slot gaat als ik met de sleutel er vandaan loop. Met het resultaat dat nu vaak de auto gewoon open staat. Weet iemand of dit bij de Kodiaq ook achteraf is te realiseren? En zo ja, bij wie.
 

ena

Forumguru
Dat is helemaal herkenbaar voor mij. Ik heb nu bijna een jaar mijn Kodiaq en nog steeds gebeurt het af en toe (maar veeeeel minder) dat ik de deuren vergeet te vergrendelen. Naar mijn weten is dit niet te coderen/aan te passen. Mocht er iemand toch een trucje voor weten, hou ik mij aanbevolen!
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Als ik de sensor van mijn linker voordeur aan de binnenkant aanraak om te ontgrendelen dan klikt hij niet open maar ratelt een seconde.
Ditzelfde gebeurt als ik met de sleutel ontgrendelt. Hij gaat daarom soms moeilijk van het slot af. Vergrendelen gaat goed. Iemand dit probleem gehad?
 

Emporionelis

Forumguru
Goedemorgen,
Even een vraagje. Door mijn voorgaande auto’s ben ik helaas gewend geraakt dat de auto vanzelf op slot gaat als ik met de sleutel er vandaan loop. Met het resultaat dat nu vaak de auto gewoon open staat. Weet iemand of dit bij de Kodiaq ook achteraf is te realiseren? En zo ja, bij wie.
Dat is volgens mij mogelijk, maar de persoon die het voor mij wilde coderen zei wel terecht dat je erg dicht in de buurt van de auto moeten blijven als de rest van het gezin nog moet uitstappen.
 

BramBam

Forumguru
Is idd mogelijk, maar zoals Emporionelis zegt, werkt het eigenlijk te goed. Heb het een paar weken geprobeerd op mijn Kodiaq maar uiteindelijk weer uitgezet (met OBD11). 1 stap weg van de auto zorgde er al voor dat de boel op slot ging.
 

stellair

Nieuw lid
Ik ben van plan een Kodiaq Clever te bestellen maar ik wou even vragen of de optie panoramisch dak zo interessant is? Ik lees dat het iets warmer is, zwaarder is voor de wagen (=meer verbruik), minder isolerend, ... :pieker:
Dan zou ik in de plaats de Digital cockpit nemen en gordijnairbags :yeah:
 

stellair

Nieuw lid
Thanks Ohdear ;)

Ik ga deze namiddag nog eens de Karoq met de Kodiaq vergelijken, het is een leasingwagen dus het budget is gelimiteerd tot ongeveer 47k. Bij de Karoq kan ik naar de Sportline gaan.
 

SuperBeeb

Forumguru
Panodak moet je kiezen omdat je t zelf echt wilt, niet om wat anderen er van vinden.
Als je houdt van licht en lucht in de auto, is t heerlijk. Voor mij is t een vereiste, ondanks eventuele nadelen, zoals risico op lekkage (al bij 2 VAG producten gehad).
Als t je niet uitmaakt en wel blij wordt van een digitale cockpit, zou ik dat doen. Voor mij is dat juist een overbodig ding.
 
Bovenaan Onderaan