Kodiaq vragen en weetjes

HI @stellair
Ik heb zelf een Kodiaq met panoramadak en ben daar enorm blij mee. geeft zeer veel licht, geluid is nihil en onder de 80KM/U is het heerlijk om mee te rijden.
Ik heb ook het panoramadak in mijn Kodiaq, en vind het verloren geld. Ik woon wel in Zuid-Frankrijk, en het is hier meestal veel te warm en te zonnig om het open te zetten. En op autosnelwegen maakt het te veel lawaai. Nog een probleem is dat als er een beetje vuil op het dak ligt, het langs binnen een nogal slordige indruk geeft. Dus nee, mijn volgende auto zal met zonder pano dak zijn.
 

stellair

Nieuw lid
Ik ga straks nog even naar de garage en hopelijk staat er één in de showroom want de andere garage had deze niet ten toon.

Inderdaad, een optie is vaak persoonlijk maar hier zijn valabele argumenten die me toch meer tegen dan voor een panodak trekken. Die digitale cockpit is ook maar puur gadget voor mij maar mijn wederhelft rijdt er ook mee :D
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Heb nu beide maar als ik zou moeten kiezen voor pano dak of digitale cockpit dan nam ik de cockpit.
Pano zit voor meer dan 95% dicht en van de digitale cockpit heb je continu plezier.
 
Ik ga straks nog even naar de garage en hopelijk staat er één in de showroom want de andere garage had deze niet ten toon.
Inderdaad, een optie is vaak persoonlijk maar hier zijn valabele argumenten die me toch meer tegen dan voor een panodak trekken. Die digitale cockpit is ook maar puur gadget voor mij maar mijn wederhelft rijdt er ook mee :D
Ja natuurlijk, alles is een kwestie van persoonlijke smaak en situatie.
 

hemi24

Forumguru
Als je het niet gebruikt is elke optie té duur…

Ik heb heel bewust gekozen voor het panoramadak én ook voor de Virtual Cockpit; was mij elke euro wel waard!
 

Ehot

Lid
Ik heb al een tijdje een schurend geluid in mijn Kodiak Sportline bij zowel optrekken 1e en 2e versnelling als wel bij op de motor af laten remmen. Ook bij insturen in zijn 1 en 2 hoor je het goed. Wanneer je eenmaal rijd vanaf de 3e versnelling verdwijnt het geluid. De auto is al een keer weggeweest voor een beurt, toen was het even weg maar is weer terug gekomen. Heeft iemand dit ook als eens gehad?
 

ena

Forumguru
Panodak moet je kiezen omdat je t zelf echt wilt, niet om wat anderen er van vinden.
Als je houdt van licht en lucht in de auto, is t heerlijk. Voor mij is t een vereiste, ondanks eventuele nadelen, zoals risico op lekkage (al bij 2 VAG producten gehad).
Als t je niet uitmaakt en wel blij wordt van een digitale cockpit, zou ik dat doen. Voor mij is dat juist een overbodig ding.
Helemaal akkoord met deze input. Allemaal kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur. Voor mij persoonlijk is een pano-dak een enorme en zalige toegevoegde waarde, en zeker bij de Kodiaq omdat hij zo enorm groot opent. Zeker met de steeds warmere temperaturen heb ik er veel voor over.
 

Aerial

Nieuw lid
Ik heb al een tijdje een schurend geluid in mijn Kodiak Sportline bij zowel optrekken 1e en 2e versnelling als wel bij op de motor af laten remmen. Ook bij insturen in zijn 1 en 2 hoor je het goed. Wanneer je eenmaal rijd vanaf de 3e versnelling verdwijnt het geluid.....
Ik heb uitsluitend een schurend geluid bij een bocht naar links, bijvoorbeeld bij een rotonde. Volgens andere forums zou dit opgelost kunnen worden met een nieuwe versnellingsbak steun maar volgens de garage is er meer aan de hand. Hij staat nu nog bij de garage. gelukkig wel onder garantie. (net 2e hands gekocht met 100k op de teller. 2.0TDi). Is er bij jou al een oplossing? of wie heeft nog meer dit probleem (gehad) ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ehot

Lid
***KNIP! Citaat weg***
Het is inderdaad als je links stuurt. Gisteren langs de garage geweest en het komt uit de versnellingsbak. Ze hadden toevallig nog een Kodiak staat met hetzelfde probleem. Volgende week gaan ze het verhelpen als het goed is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hendrik38

Forumguru
Iedereen zijn eigen keus idd voor een panodak. Mijn keus voor wel of geen panodak was gauw gemaakt op basis van ervaringen uit een passat met een lekkend dak en 2500 euro herstelkosten. Als je die ervaring nooit gehad hebt snap ik dat een panodak prachtig kan zijn.
 

JSTKodiaq

Nieuw lid
Vandaag weer een software update gehad, volgens het scherm zijn er 3 nieuwe features. Weet iemand waar je uberhaupt
kan vinden wat er precies in de update zit?

bij voorbaat dank
 
Goedenavond mensen, even een vraagje. Ik kreeg zojuist voor het rijden een update in mijn Kodiaq 2022, na een tijdje gaf hij aan dat het was geïnstalleerd. Drie features en nog iets. Iemand enig idee wat er nou is aangepast of toegevoegd of waar ik dit kan vinden? Alvast bedankt.
 

Aerial

Nieuw lid
***KNIP! Citaat weg***
Het is inderdaad als je links stuurt. Gisteren langs de garage geweest en het komt uit de versnellingsbak. Ze hadden toevallig nog een Kodiak staat met hetzelfde probleem. Volgende week gaan ze het verhelpen als het goed is.
Bij welke dealer is dit? Ik ben wel benieuwd wat zij als oorzaak zien. zie ook de berichten op dit forum: https://www.skoda-kodiaq-forum.de/index.php?thread/620-dsg-geräusche/&pageNo=49

Het lijkt dus een veel voorkomend probleem te zijn. Kan je ons nog informeren hoe de dealer dit opgelost heeft? en hoe duur dit zou kosten? (voor diegene die geen lease auto hebben :-)

merci.
 
Vragen jullie je ook bj elke update van een app op je Android of iPhone af wat de update inhoud..?
Nee, dat is namelijk erg makkelijk op te zoeken. En ik wacht meestal even een week of twee met installeren of langer wanneer blijkt dat sommige apps die ik zakelijk gebruik in de war raken of niet meer soepel werken door de update. Wanneer er een bug ontstaat geeft de ontwikkelaar soms aan hoe je die kan omzeilen of kan oplossen totdat ze zelf een update hebben.

Maar wat voor baat heb jij erbij om te weten of wij ons dit afvragen. Het komt mij een beetje over als een sneer en een niet veel zeggende reactie. We zijn gewoon benieuwd of deze update iets met zich meebrengt waar je als gebruiker wat aan hebt of dat je er weinig van merkt omdat het gewoon een verbetering is in het systeem. Zo gek is dat toch niet.
 

hemi24

Forumguru
@Brian_Hijskranovic : daar heb je een punt…

Maar blijkbaar vinden de SW-ontwikkelaars bij VAG het niet nodig om ook maar iets van een beschrijving aan de updates toe te voegen. Als je er als gebruiker vervolgens ook nog weinig van merkt, zou ik zeggen: laat de melding op het scherm dan ook achterwege en voer het als stille update door!
 
Bovenaan Onderaan