Kodiaq vragen en weetjes

[Q
Als je TA activeert pakt ie toch de snelheid die je op dat moment rijdt?
Dat ik lane assist steeds handmatig zou moeten activeren, vind ik uiterst vreemd iig. Zal er eens verder induiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Ik reageerde vooral op deze opmerking:
ACC icm verkeersbordenherkenning: volgens dealer was deze combinatie niet uit te zetten. Maw alleen ACC icm verkeersbordenherkenning. Klopt dit?
Volgens mij klopt dit niet en moet je de verkeersbordenherkenning wel degelijk kunnen uitschakelen terwijl je wel de ACC gebruikt.
Zo heb ik het ergens als antwoord gekregen toen ik ernaar vroeg, juist vanwege de problematiek met de Vmax-borden waarbij een onderbord aangeeft wanneer de aangegeven snelheid van kracht is (zoals een bepaald tijdvak of "bij nat wegdek" e.d.).

Die vraag stelde ik toen omdat mijn Leon van 2017 (met verkeersbordherkenning) op veel plaatsen ineens 90 ging aangeven terwijl dat niet gold aangezien het wegdek kurkdroog was. Gelukkig heb ik een gewone, niet-adaptieve cruisecontrole dus het stoort mij verder niet zo. Maar het is wel vermakelijk om te zien wat er verschijnt als ik zo'n paal passeer met 2 verschillende snelheidsborden die elk een eigen onderbord hebben (100 overdag, 120 daarbuiten): daar kan mijn systeem niet mee overweg en kennelijk is dat nog steeds niet opgelost...
 

elsinga

Forumguru
Ik rij vrijwel altijd op de ACC en heb met mijn Kodiaq nog nooit gemerkt dat de verkeersborden enige invloed op de ingestelde snelheid hebben. En ja, ik heb verkeersbordherkenning (weliswaar zelf met OBD11 aangezet) en ook geeft deze vaak snelheden aan die niet kloppen vanwege het niet herkennen van onderborden (die bekende 90 bij natr wegdek o.a.).
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan zal het vermoedelijk niet de meest recente versie van de rij"hulp"systemen betreffen, want ik heb al van meerdere forumleden gelezen - mogelijk met andere modellen dan een Kodiaq - dat de ACC wel degelijk onverwachte aanpassingen doet: bv. ineens terug naar 90 hoewel het wegdek niet nat is, of juist (overdag) naar 130 omdat die waarde voorkomt op zo'n torentje van meerdere borden met onderborden.
 

elsinga

Forumguru
Kan heel goed, mijn Kodiaq is van juni 2019. Gezien het hit and miss van de verkeersbordherkenning zou ik deze functie gelijk uitzetten...
 
@ Ursus arctos Mijn tip zou zijn om een zogenaamde start/stop module in te bouwen:

Bekijk bijlage 87725

Google maar eens op start stop module Kodiaq. Ali heeft ze
Vind als eerste resultaat deze topper!
MRT5kYQ.png

Kidding aside, die start stop vind ik wel maar max. paar keer verkocht, zoek/heb ik de verkeerde (kodiaq engine start stop) ofwel toch redelijk nice product. Zolang enige handigheid de enige vereiste is durf ik het misschien wel aan..
 
Wederhelft heeft schijnbaar per ongeluk op rode sos knop gedrukt. Krijg nu steeds bijgevoegde melding. Na annuleren is ie weg, maar krijg hem steeds weer bij opnieuw starten auto. Iemand enig idee hoe ik dit helemaal wegkrijg?? Wordt er gek van :-)
 

Bijlagen

  • 20210227_131709.jpg
    20210227_131709.jpg
    575,7 KB · Weergaven: 146
Ik weet niet of dealer auto met een volledig volle tank aflevert maar tankte net 50 liter na 500 km - 1 op 10. Is dat normaal verbruik? Benzine 1.5. Lijkt me nogal hoog...
 

Herre

Senior Member
@Jankees je kan het verbruik toch in je boardcomputer / in de app terug zien. 1/10 lijkt beetje hoog, maar weet niet hoe zwaar je rechtervoet is. Als ik veel stukken 100km rijd kom ik zelf op 1/14 of zo. Bij in de avond (130km) ofzo wordt het snel 1/12
 

hemi24

Forumguru
Op de Duitse Autobahn lust de 1.5 TSI ook wel 1 op 8...

veel korte stukken geeft ook geen gunstig verbruik.

Kan wel zuiniger natuurlijk!


upload_2021-3-1_18-54-14.png
 
Laatst bewerkt:

doncalitri1984

Forumguru
Ik zit ook rond de 1 op 12 op snelweg. Wel sport stand maar op ACC 100 km/u. A/C altijd aan en soms ook dakraam open. Dat beïnvloedt uiteraard e.e.a.

In de stad varieert het tussen 1 op 7 (koud) en 1 op 10 (warm), normale drive mode en start stop uit.

1.5 benzine wel al ingereden met ruim 9500 km. Mijn ervaring is dat de eerste +- 1000 km de auto meer verbruikt (misschien is dat in mijn beleving zo of zit er ergens een kern van waarheid), dus mogelijk word het nog wel beter voor je.

Is uiteraard een beetje lastig vergelijken vanwege verschillende rij omstandigheden en rijstijl maar mijn eerste inzicht zegt dat 1 op 10 redelijk normaal is voor deze auto.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er niet echt op let dus zou zeker wel zuiniger kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
je kan het verbruik toch in je boardcomputer / in de app terug zien.
Verbruik volgens de boordcomputer wordt structureel aanmerkelijk gunstiger aangegeven dan de werkelijkheid. Reken op een gemiddelde afwijking van 5% of meer; ik heb nog geen (VAG)auto meegemaakt die ik op dit punt wél kon vertrouwen.
 

elsinga

Forumguru
Er is nogal een verschil tussen vlot of geleidelijk rijden. Lekker doortrappen of een aanhanger trekken levert bij mij 1:8 op, gemoedelijk op de ACC 100km/u rijden 1:12. Veel zuiniger is de 1.5 TSI DSG dus niet kennelijk.
 

portefam

Actief lid
Mijn verbruik met de Kodiaq (1.5 dsg) komt met caravangebruik mee, op gem. 1:12,6 over 22K km. Valt mij erg mee.
 
Heb een vraagje over 'android auto'. Werkt prima via mijn eigen telefoon; heb de myskoda app geïnstalleerd en geactiveerd; ik gebruik niet de losse android apk app. Mijn vriendin (ook android) wil dit ook geactiveerd hebben ivm google maps. krijg het alleen niet werkend.

- Ze heeft een eigen gebruikersaccount in het infosysteem. Is dit echter wel perse nodig of staat dit er los van? Indien niet, en alleen evt nodig voor specifieke wageninstellingen, gooi ik dat gebruikersaccount er weer af! (krijg steeds een melding in mijn eigen myskoda app, als ik van gebruikersprofiel wissel, dat bepaalde diensten gedeactiveerd zijn; erg irritant)
- Haar telefoon verbindt gewoon via Bluetooth
- Als ik echter in infosysteem kies om android auto te activeren zegt deze dat ie geen verbinding kan maken
- Mijn conclusie is (dus) dat de myskoda app geïnstalleerd en geactiveerd moet zijn op haar tel om gebruik te kunnen maken van android auto. Klopt dit?
- Heb die app op haar tel dus ook geinstalleerd. Echter om deze actief te maken, moet ze hoofdgebruiker worden vd wagen; dit dmv verificatie met de 2 sleutels. Dit wil ik dus niet; ik ben hoofdgebruiker.
- Ik zou haar evt tijdelijk hoofdgebruiker kunnen maken en daarna weer terug aanpassen in infosysteem vd auto zelf. Kan dat? Blijft myskoda app en dus android auto daarna op haar tel gewoon werken?

Maw hoe werkt dit precies, en hoe krijg ik android auto via beide telefoons werkend, zonder dat ik geen hoofdgebruiker meer zou zijn? Thanks alvast!!!
 
Bovenaan Onderaan