Kodiaq vragen en weetjes

Jpturtle

Forumguru
Ik heb logo besteld bij superskoda en zal de dealer hem laten plaatsen samen met nog wat extra dingen. Doet hij niet moeilijk over, en zo wel zoek ik een ander voor onderhoud ed...
 

doncalitri1984

Forumguru
Logo zelf vervangen is inderdaad niet moeilijk. Heb het zelf ook gedaan. Op YouTube staan ook voorbeelden hoe te doen.

f75e14f0a9afeb69dc801ed8d85d38b5.jpg


Wat je o.a nodig hebt ;

Dental flos
Wasbenzine (was bij mij voldoende om alle lijm weg te krijgen)
Föhn
Plastic removal tool.

Weet niet of linkjes naar video’s mogen (anders sorry)


Hopelijk heb je er iets aan. Succes
 
Laatst bewerkt:
Nu ik wat meer heb kunnen 'stoeien' met de auto nog een aantal vraagjes:

- Keuze om navigatie (/kaart) in VC (instrumentenpaneel) weer te geven wordt niet automatisch onthouden. Moet ik steeds weer opnieuw kiezen als ik een nieuwe rit begin. Klopt dat, of doe ik iets niet goed?
- Aircare; als ik dat gekozen heb, staat dit ook niet standaard aan bij volgende rit. Is dit iets wat je eens in de zoveel tijd doet en niet steeds aanstaat?
- Airco 'sync'; als ik deze ingedrukt heb, moet ik dat steeds weer voor iedere rit opnieuw doen. Onthoudt ie ook niet standaard. Apart, klopt dat?
- Versnellingspook (automaat) naar beneden klikken gaat wagen van D naar S. Als ik dan echter kijk bij mijn 'driving mode select' staat deze nog steeds op 'normaal'. Zou dan toch ook op S moeten staan? Neem aan dat dit dezelfde (S) instelling is?
- Welke instellingen hebben jullie gekozen bij 'individueel' voor driving mode select?
- Als ik uit auto stap en auto meteen op slot wil doen (heb geen kessy) reageert AB/auto niet direct. Ik moet eerst aantal seconden wachten voordat ik auto op slot kan doen. Klopt dit? (best irri)
- Wat meer info over lane assist? Werkt some wel en some niet.

Thanks!
 

Henrik

Forumguru
Hier mijn reactie voor wat het waard is:

Keuze om navigatie (/kaart) in VC (instrumentenpaneel) weer te geven wordt niet automatisch onthouden. Moet ik steeds weer opnieuw kiezen als ik een nieuwe rit begin. Klopt dat, of doe ik iets niet goed?
Bij mij wordt dit netjes onthouden. Als ik mijn kaart in de VC toon, dan staat hij daar de volgende rit weer.
Aircare; als ik dat gekozen heb, staat dit ook niet standaard aan bij volgende rit. Is dit iets wat je eens in de zoveel tijd doet en niet steeds aanstaat?
Volgens mij is dit inderdaad iets wat je handmatig en eens in de zoveel tijd zelf aanzet. Na een poosje is Aircare ook weer "klaar" en gaat het uit namelijk.
Airco 'sync'; als ik deze ingedrukt heb, moet ik dat steeds weer voor iedere rit opnieuw doen. Onthoudt ie ook niet standaard. Apart, klopt dat?
Volgens mij klopt er iets niet bij jouw wagen. Dit staat bij mij gewoon altijd aan. Tenzij de bijrijder zijn/haar instellingen verandert, dan gaat Sync uit.
Versnellingspook (automaat) naar beneden klikken gaat wagen van D naar S. Als ik dan echter kijk bij mijn 'driving mode select' staat deze nog steeds op 'normaal'. Zou dan toch ook op S moeten staan? Neem aan dat dit dezelfde (S) instelling is?
Nee, dat is niet juist. De Driving Mode Select is iets anders dan de keuzehendel van de automaat in S zetten. Als je DMS op sport zet, dan gaat de automaat ook in S, andersom werkt het niet zo.
Welke instellingen hebben jullie gekozen bij 'individueel' voor driving mode select?
Verandert nog wel eens. Ik vind de auto het lekkerst sturen met de stuurbekrachtiging op sport, dus wat zwaarder sturen.Wat dat betreft zou DSS in sport ook kunnen, maar dan staat automaat ook in sport. Vind ik niet altijd lekker. Je kunt trouwens ook DMS in sport zetten en dan de automaathendel een tikje naar achteren geven, dan staat de automaat op normaal (D) en de stuurbekrachtiging op sport. Doe ik nu altijd. Individual is nu zo ingesteld dat automaat in Eco staat en stuurbekrachtiging op sport. Voor als ik relaxed wil cruisen, maar nog wel het stuurgevoel een beetje wil houden.
Als ik uit auto stap en auto meteen op slot wil doen (heb geen kessy) reageert AB/auto niet direct. Ik moet eerst aantal seconden wachten voordat ik auto op slot kan doen. Klopt dit? (best irri)
Geen idee, ik heb Kessy, maar de ab werkt bij mij ook niet altijd vlotjes. Herken je probleem in die zin wel.
Wat meer info over lane assist? Werkt some wel en some niet.
Lane assist gebruik ik maar zelden. Werkt alleen boven 60 km/h. En op niet al te bochtige wegen. Dus vooral op snelweg en lange stukken provinciaal is het geschikt. Grote nadeel vind ik dat je al weer vrij snel het signaal "stuur vasthouden" krijgt. Autonoom rijden is het dus zeker niet. Vind het een beetje een zenuwachtig systeem, dus is bijna nooit actief bij mij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Thanks henrik!

Bij mij wordt dit netjes onthouden. Als ik mijn kaart in de VC toon, dan staat hij daar de volgende rit weer.

- Ook bij de navigatie? Kaart klopt idd, maar als ik navigatie tijdens een nieuwe rit start, staat ie steevast weer in middenconsole weergegegen ipv VC

Volgens mij klopt er iets niet bij jouw wagen. Dit staat bij mij gewoon altijd aan. Tenzij de bijrijder zijn/haar instellingen verandert, dan gaat Sync uit.

Dat laatste klopt idd, maar bij mij staat ie idd ook uit als ik nieuwe rit begin en rit daarvoor ik sync in middenconsole weer aangeklikt had. Zal nog eens in menu instelling checken; mss ligt het daar aan.

Lane assist gebruik ik maar zelden. Werkt alleen boven 60 km/h. En op niet al te bochtige wegen. Dus vooral op snelweg en lange stukken provinciaal is het geschikt. Grote nadeel vind ik dat je al weer vrij snel het signaal "stuur vasthouden" krijgt. Autonoom rijden is het dus zeker niet. Vind het een beetje een zenuwachtig systeem, dus is bijna nooit actief bij mij.

Dat stuur vasthouden is idd rete irritant; je armen ff op half 6 laten hangen zit er ook niet in ;) want dat herkent ie niet als stuuraanraking. Vindt het wel handig voor lange stukken op idd snelweg; houdt je wat scherper terwijl je zelf wat minder scherp bent, zeg maar...
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Hmmmmm, ik ervaar het probleem met de navigatie niet @Jankees zoals jij dat omschrijft.
Alles wat ik in de VC toon staat daar de volgende rit weer.

Sync voor climate control blijft ook gewoon altijd aan staan.

Misschien moet de garage er nog eens naar kijken?
 

Stormtrooper73

Actief lid
Hoi allen
Ik heb een vraagje, ik wilde mijn H7 lamp vervangen voor een led H7,
Maar echter het er uit halen van de lamp , is gebaseerd op kinder handjes, na het los halen van de lamp unit, kon ik er nog steeds niet goed bij, weet iemand of er een manier is om de lamp, zonder bloederige handen er uit te halen is en weer te vervangen..
Grtjs
 
Logo zelf vervangen is inderdaad niet moeilijk. Heb het zelf ook gedaan....
Wat je o.a nodig hebt ;

Dental flos
Wasbenzine (was bij mij voldoende om alle lijm weg te krijgen)
Föhn
Plastic removal tool.

Weet niet of linkjes naar video’s mogen (anders sorry)


Hopelijk heb je er iets aan. Succes

Heb je toevallig een link waar ik zulke logo’s kan kopen? Bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Stormtrooper73

Actief lid
Ja ja daar zijn we weer..
Volgende project side bumper spuiten.
Heeft iemand deze deur bumpers er al eens afgehaald De onderkant gaat makkelijk los.
Echter wilde ik graag weten hoe het vast zit aande voorzijde aan de deur zelf
Alvast bedankt
Screenshot_2021-04-22-12-42-10-82.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-04-22-12-42-10-82.jpg
    Screenshot_2021-04-22-12-42-10-82.jpg
    830,6 KB · Weergaven: 26
Zit er eigenlijk een klembeveleigingssyteem op de electrische ruiten? Lees net dat dat tegenwoordig vaak wegbezuinigd wordt bij nieuwe auto's. Toch fijn om te weten met kleine kiddos on board.
 
Bovenaan Onderaan