Kodiaq vragen en weetjes

jesse_s93

Donateur
Android auto en de myskoda app staan helemaal los van elkaar. Zij hoeft dan ook niet de myskoda app op de telefoon te hebben. Dit staat ook los van de profielen in de auto.

Om android auto te laten werken heb je een android telefoon nodig met de Android auto app geïnstalleerd (tm android 9) of een Android telefoon met Android 10 of nieuwer (dan zit het ingebouwd). Ik begreep dat met Android 11 zelfs de draadloze variant standaard geactiveerd is.

Verbindt de telefoon via usb en als de telefoon goed ingesteld is (lees: de Android auto app geïnstalleerd indien van toepassing), zal het scherm binnen enkele seconden vragen om te verbinden.
 
Thanks Jesse. Ik gooi myskoda app eraf en wis het nieuwe gebruikersprofiel. Tel heeft android 10 dus ga het nogmaals clean proberen straks!
 

martijnploos

Nieuw lid
Ik had ook bewust een 7p besteld. Toen had de dealer en fout gemaakt, die had 5p besteld. Kwam hij 2 weken voordat de auto er was achter. Ik wilde echter perse een 7p. Het kost amper bagageruimte en je bent enorm flexibel plus bij 3 kinderen is dit enorm handig. Zowel als ze nog in kinderstoelen zitten als wanneer ze groot (10+) zijn.

Hebben zit dit kunnen oplossen? Ik ben namelijk benieuwd of aftermarket de derde zitrij geplaatst kan worden. Ben aan het kijken naar gebruikte Kodiaq en als ik achteraf derder rij kan plaatsen is de selectie opeens wat groter :-)
 

smart

Actief lid
Weet iemand of de zonneschermen in de achterportieren standaard zijn in de Kodiaq Sportline Business? Ik dacht van niet (prijslijst noemt het als optie), maar zie in alle reviews / Youtubefilmpjes de schermen terugkomen. Allemaal aangevinkt als optie of standaard uitrusting?
 

ena

Forumguru
[Q
In België standaard op sportline. In NL dacht idd optie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[Q
Sportline hier maar gewoon reflectoren.. en wel dat ambient light pack, of was dat standaard, kan het me niet herinneren, maar vond het vreemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het niet meteen vinden, maar kon je dat koffer rolluik niet opbergen onder je laadvloer, of enkel indien geen reservewiel?

Edit:
Vreemd maar lijkt enkel net beschikbaar te zijn op de 7 zitter?
RcpsTxb.png
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad lijkt het wel op. Lijkt er op dat het stuk 'verloren laadruimte' achter de inklapbare zetels daarvoor gebruikt wordt. Ik zie, hindsight 20/20, hoe dat misschien bij reservewiel niet kan, maar vreemd dat het bij de gewone 5p ook niet lijkt voorzien.
Leek me wel handig zo.
 

ena

Forumguru
Inderdaad lijkt het wel op. Lijkt er op dat het stuk 'verloren laadruimte' achter de inklapbare zetels daarvoor gebruikt wordt. Ik zie, hindsight 20/20, hoe dat misschien bij reservewiel niet kan, maar vreemd dat het bij de gewone 5p ook niet lijkt voorzien.
Leek me wel handig zo.
Bij mijn weten kan de variabele laadvloer als optie worden gekozen bij 5-zits en is standaar met 7 zegels. Die ruimte is er ook als je een reservewiel neemt, alleen zonder reservewiel hou je beduidend meer plaats over voor andere spullen (daarom voor mij alleen nog maar een spuitbusje, geen reservewiel). Ik persoonlijk ben een grote fan van die variabele laadvloer.
 

elsinga

Forumguru
De verhoogde/dubbele laadvloer was voor mijn 5-zits Kodiaq niet leverbaar tijdens het bestelen. Ik heb daarom zelf een verhoogde vloer gemaakt, met als voordeel dat deze ook midden onder de verhoogde vloer steun heeft en je de vloer dus veel hoger kunt belasten dan de 75kg van de originele.

Oh, ik heb trouwens wel een echt reservewiel, bestel ik ook altijd mee. Want ik heb me al te vaak kunnen redden met en ook al vaker (leenauto...) uren moeten wachten toen het gat te groot was voor het pompje plus prutspul.
 

MarKoo

Nieuw lid
Nu een week op twee aan het genieten van m'n nieuwe Kodiaq. Ik moet wel wennen aan het feit dat ik iedere straatlantaarn of verlichtingsbak in een tunnel zie weerkaatsen in de deurgreep van de bijrijder.

Hebben meer mensen dit? en is er een "oplossing" voor?
 

MarKoo

Nieuw lid
haha, @hemi24, bedankt voor de tip, maar t is vooral dat ik 't in m'n ooghoeken zie en dan toch een keer extra m'n spiegel controleer of er geen verkeer naast me zit...
 
Bovenaan Onderaan