Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. jesse_s93

jesse_s93 Forumguru Donateur

In aanvulling op @Bakkertje moet je ook kunnen zien of de module goed is aangemeld als je het "extra" knipperlichtje in het instrumentenpaneel ziet. Dit zijn twee pijltjes (naar links en rechts) met een 1 erboven.

Japanese Power vindt dit leuk.

2. hemi24

hemi24 Forumguru

@It360 : misschien moet je je dealer even voorlezen uit de handleiding:

upload_2020-9-22_17-33-25.png

Zoals door anderen gemeld ben ik ook van mening dat er iets niet goed is aangemeld..!

Bakkertje vindt dit leuk.
  3. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Als het alarm goed geactiveerd is en er zit met een 13 polige stekker aan de auto gekoppeld dan zal het alarm afgaan bij verwijderen stekker. Bij een verloop niet.

Trailer assist staat standaard tot op heden niet aan. Activeer ik standaard bij elke auto die hier komt met trekhaak

Japanese Power vindt dit leuk.
  4. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Je bedoeld als je alleen het verloop eruit haalt? Dan gaat ie niet af inderdaad, als er via een verloop een aanhanger aanzit wel (bij mij in ieder geval).

Maar het lijkt erop dat de trekhaakmodule niet (of in ieder geval niet goed) is aangemeld..

5. Peanut

Peanut Senior Member Donateur

Allen, ik heb even een vraag die vanochtend in me op kwam tijdens een rijsituatie.
    Ik reed op de A2 op de ACC en iemand voegde zich in het (best wel grote gat) gat dat de ACC laat tot de voorganger.
    Resultaat was dat de ACC best wel fors ingreep (remactie) om de afstand weer te vergroten.
    Er reed niemand achter me, maar ik vroeg me daarna wel af of de auto bij ACC ook de remlichten activeert bij zo'n ingreep? Iemand een idee?

Het zou namelijk wel een ander verhaal zijn geweest als iemand achter mij had gereden en mijn auto remt ineens zo fors af zonder dat er remlichten te zien zijn.....

6. EdK

EdK Forumguru

Lijkt me dat de remlichten gaan branden anders is VAG met zijn foute werk bezig !?
    Maar je verhaal brengt mij op een andere vraag !
    Wat nu als er wel iemand achter je zit en dat ACC grijpt in door zo,n figuur dat invoegt.
    En ik zit met een normale afstand achter je maar kan het toch niet beremmen en duik er bij je achterin ?
    Wie gaat dan voor de schade opdraaien als ik kan aantonen ( dashcam ) dat jij zomaar abrupt op de rem ging (ACC) ??

Want er is zoiets als de eendjes wet ( schijnt politieterm te zijn ) dat als mijn voorganger abrupt remt en ik duik achter in dat de schuld bij de gene ligt die zo abrupt remt !

Ben erg benieuwd hoe hier bij wetgeving mee omgegaan word en derhalve verzekering..?

7. Peanut

Peanut Senior Member Donateur

Op jouw vraag kan ik uit persoonlijke ervaring putten voor het antwoord.

Ik reed enkele jaren geleden op de snelweg, rond de 120 km/u. De auto voor me neemt de uitvoegstrook, komt vervolgens de snelweg weer terug op en gaat vol in de ankers. Ik kon hem niet meer ontwijken en ben er dus achterop gereden. Ondanks getuigen, politie die proces verbaal opmaakt (waar de tegenpartij nog eerlijk vertelde dat hij in de war raakte van zijn navigatie) verklaart zijn verzekering mij schuldig omdat ik achterop reed. En mijn verzekering ging daarmee akkoord omdat, zoals zij zeiden, je geheid verliest als het tot een zaak komt.
    Dus je bent gewoon schuldig. En nee, de politie is geen partij in zo'n zaak, die kun je ook niet laten getuigen!

EdK vindt dit leuk.
  8. Antera

De remlichten gaan zeker branden als de rem moet worden aangesproken door de ACC. Is het alleen gas los dan gebeurd dat niet.

ACC is een hulpmiddel en daarmee valt er geen risico op het feit dat jouw auto op de rem gaat. Als jij op je rem gaat omdat dit gebeurd heb je hetzelfde. De gene achter jouw moet altijd voldoende afstand bewaren om tot stilstand te kunnen komen bij een rem actie van je voorligger.

9. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Je moet te allen tijde kunnen stoppen binnen de afstand waarover de weg te overzien en vrij is.
    Heel simpele regel op basis waarvan je als achteroprijder per definitie de sjaak ben. :pardon:t

10. hemi24

hemi24 Forumguru

Remlichten branden zodra de ACC de remmen gebruikt..!

11. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Tinus78 vindt dit leuk.
  12. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

Mss al voorbij gekomen, maar bij superskoda zijn de sidesteps voor de kodiaq momenteel in de aanbieding!

BWK K1600gt vindt dit leuk.
  13. Thanks, hm hoe moeilijk zijn die te installeren (met eigen DIY tools). Staat niets vermeld van montage handleiding en zie het ook niet meteen in de kennisbank.

14. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

@Ursus arctos middendorffi toevallig dat ik afgelopen weekend bij @Antera was, die heeft me hierbij willen helpen qua installatie. Uiteindelijk viel het eigenlijk hartstikke mee (vond ik in ieder geval) en waren we denk ik in ongeveer 1,5/2uur klaar met beide treeplanken.
    Geloof het 'speciale' gereedschap was om de blindmoeren te bevestigen en een popnageltang om alle 48 popnagels vast te maken :).

Ursus arctos middendorffi vindt dit leuk.
  15. Antera

En mocht je het wensen dan wil ik ze wel voor je monteren :-)

16. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

(En neem dan ook de eibach veren set van @Antera! Ik vind het echt beter op de auto (qua deining veel minder en het staat net iets beter, maar dat is dan persoonlijk uiteraard)

Zal ook de foto's nog eens online zetten (zodra ik het formaat naar beneden krijg )

17. clocky

clocky Lid

Heb wel steeds een storing met lane assist.
    Heeft iemand anders dat ook? Denk gewoon terug naar de dealer, misschien even resetten.

Deel deze pagina