Kodiaq vragen en weetjes

hemi24

Forumguru
@hemi24, waarom zoek je in het register tussen bestelling en aflevering?

Onder mijn kenteken kreeg ik geen terugroepactie te zien en bij de omschrijving op de site van het RDW wordt ook geen betroffen productieperiode genoemd...
Daarom het tijdvlak gekozen waarin mijn auto geproduceerd is (tussen bestelling en aflevering), ook daarbij kwam de terugroepactie niet naar voren.

:pardon:


Je kunt trouwens ook bij Skoda zelf zoeken of er een terugroepactie is voor je wagen:

http://recall.skoda-auto.com/004/en-com

:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Michiel1973##

Nieuw lid
Goedenavond, wij hebben net een KODIAQ bestelt. Wij hebben hem nu als 5 zits uitgevoerd en hebben 3 kids (13, 11 en 8 jaar oud). Gedachte hierbij was dat wij de extra 2 stoelen in de 3e zitrij niet veel zullen gebruiken en dit toch wel veel kofferbak ruimte wegnam. Maar nu twijfelen wij toch. Iemand advies/ervaring?
 
Ik heb zelf 4 kinderen. Je raakt wat mij betreft geen/weinig bagage ruimte kwijt maar je krijgt veel flexibiliteit voor terug met een derde zitrij. De middelste stoel op de tweede rij is ook niet erg fijn zitten, het is eigenlijk niet als stoel bedoeld.
 

dirk83

Lid
Ik heb ook drie kinderen, wel wat jonger (3,6 en 9), maar bewust voor 7 zits gekozen. In mijn vorige auto (outlander PHEV) zat mijn oudste erg krap (ivm kinderstoeltje), maar dat is overigens in de Kodiaq al veel beter. Maar met name de flexibiliteit vind ik geweldig. Korte stukjes, boodschappen doen kan iedereen op 2e zitrij. Wat langere stukken, vakanties e.d. wat meer gespreid, veel meer ‘eigen plekje’, niet teveel gedoe als we uren in de auto op vakantie gaan. Ook makkelijk om even 1 van de 2 stoelen in te klappen. Stoelen zijn vlot in te klappen. Diepte mis ik persoonlijk ook niet, in mijn outlander was de laadruimte ook hoger ivm de batterij. Ik ben erg blij dat ik voor de 7 zits heb gekozen.
 

hendrik38

Forumguru
Hier ook een 7 zitter. Hel fijn om flexibel te zijn en je houdt meer dan genoeg opberg over.
P.s. ik heb 2 kids. Gewoon fijn voor feestjes of als opa en oma mee gaan.
 

Michiel1973##

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties. Wij hebben de bestelling aangepast naar de 7 zits. Nu nog een paar maanden geduld voordat we de Skodiaq krijgen
 

Niek_J

Forumguru
Ik had ook bewust een 7p besteld. Toen had de dealer en fout gemaakt, die had 5p besteld. Kwam hij 2 weken voordat de auto er was achter. Ik wilde echter perse een 7p. Het kost amper bagageruimte en je bent enorm flexibel plus bij 3 kinderen is dit enorm handig. Zowel als ze nog in kinderstoelen zitten als wanneer ze groot (10+) zijn.
 

Stevala

Actief lid
Onlangs merkte ik dat er een steentje vastzit tussen de achterruit en de spoiler waar het derde remlicht is. Het steentje is al eens verschoven waardoor krasjes (tot op de witte laag) zijn ontstaan. Momenteel zit het steentje vast en krijg ik het niet los.
Ideeën om het zo verzichtig mogelijk te kunnen verwijderen om verdere schade te vermijden?
 

hemi24

Forumguru
@C00per : wat ik bedoel te zeggen : als je toen niet hebt gepeild, kan het zijn dat het oliepeil 16.000 km terug helemaal niet op het max. heeft gestaan, waardoor de aanname dat je een liter hebt verbruikt over de afgelopen periode wellicht niet geheel juist is...
 

C00per

Senior Member
Hij was toen gloedje nieuw. 7 maanden gelede.. Toen was de peilstok tot bovenaan helemaal gevuld. Heb nooit bij mijn voorgaande auto's olie bijgevuld.. En rij 40k per jaar...
 

BramBam

Forumguru
Kleine vraag is het normaal bij 16000km olie bijvullen bijna een liter?

Dit is (helaas) redelijk normaal. Heb het tot op heden bij mij al mijn VAG auto's gehad. Mijn Kodiaq is nu iets meer dan 2 jaar oud, 62000km op de teller en alles bij elkaar bijna 3 liter olie bijgevuld.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoezo normaal bij VAG?
Ik heb, verspreid over zo'n 50 jaar, aardig wat VAG-auto's gereden, maar zeker de laatste 30 jaar hooguit een zéér incidenteel half litertje tussentijds hoeven bijvullen, in de tijd dat ik nog 40.000km/jaar reed. De laatste 4 auto's (3 Skoda's en de huidige Seat) trouwens 0 liter bijgevuld.
Dat vind ik nou normaal... ;)
 

4Motion

Senior Member
Ik heb niet bijgevuld maar mijn wagen vroeg via de boordcomputer wel al vrij snel om een oliewissel (18 000 km).

Vraag voor de kenners: had het "bijvullen" van olie die wissel beïnvloed?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan