Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Ik lees berichten dat er een facelift aankomt.
    Wellicht zijn ze de configuraties meer aan standaardiseren? Voor de eindsprint.

Frenk21 en CDK vinden dit leuk.

2. C00per

C00per Senior Member

Komt pas 2021

3. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

Was er iemand hier die de treeplanken achteraf heeft laten monteren?
    Was dat bij de dealer of ergens anders? (mijn dealer gevraagd om een prijsindicatie en viel bijna steil achterover toen ik de prijs hoorde (en nee, dat was niet omdat het zo goedkoop was))

4. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

CDK vindt dit leuk.
  5. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

Thx @Peter-036! Volgens mij heb ik het gevonden en als ik het goed heb heeft @CDK het uiteindelijk bij @Antera laten doen?
    Zo ja, dan ben ik ook wel benieuwd (en dan misschien meteen Eibach en wat VCDS coding erbij als dat kan :D)

Antera, CDK en Peter-036 vinden dit leuk.
  6. CDK

CDK Forumguru

@Sjuppie2001, dit is wat het mij totaal gekost heeft inclusief btw....

Sjuppie2001 vindt dit leuk.
  7. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

Dat zijn de originele Skoda exemplaren.

Ik heb VOOL treeplanken.
    Zelf gemonteerd. Ik heb nog een setje liggen. Die van mij zijn Max lengte.
    Extra set is 10cm korter.

En beschikbaar.

8. hemi24

hemi24 Forumguru

Originele treeplanken zijn nu rond de 1400 euro, als ik het goed heb begrepen..?

9. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

@CDK dat is een schappelijkere prijs inderdaad dan wat ze nu via de webshop vragen (inderdaad @hemi24 iets meer dan 1400 euro).
    Ik heb nu de treeplanken (nog wel zonder de pakking) via superskoda, maar het bedrag dat mijn dealer aangaf voor montage sloeg ik echt even steil achterover.

10. CDK

CDK Forumguru

@Antera wil dit vast wel voor minder doen voor je. Neem eens contact met hem op zou ik zeggen.

Antera vindt dit leuk.
  11. mvank01

mvank01 Nieuw lid

Is er iemand die de Kodiaq sportline business heeft met 19 inch velgen die deze heeft laten verlagen? Ben erg benieuwd naar de ervaring!

Ik hoor namelijk verschillende verhalen van dat de kodiaq standaard stug geveerd is maar ook dat de verlaging voor veel prettiger rijgedrag heeft gezorgd.

12. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

@CDK die kan er meer over vertellen :-)

Ik verlaag hem graag

Laatst aangepast: 02-07-2020
    mvank01 en CDK vinden dit leuk.
  13. Henrik

Henrik Forumguru

Ik heb 18” velgen in combinatie met Eibachs, dus 1 maatje kleiner. Maar mijn ervaring met de veren is dat de auto er veel lekkerder door rijdt. Hij deint minder, de wegligging is beter en het wordt zeer zeker niet oncomfortabel. Ik denk dat je ervaring icm 19” ongeveer gelijk zal zijn. Ik raad het je aan in ieder geval.
    @CDK vond het icm 21” zelfs nog comfortabel volgens mij :D

mvank01, Antera en CDK vinden dit leuk.
  14. CDK

CDK Forumguru

@mvank01, mijn Kodiaq was door @Antera verlaagd met een Eibach Pro set. Af fabriek stond de auto op 19” welke ik later vervangen heb voor 21” en dat was nog altijd erg comfortabel.
    Mijn Kodiaq reed na verlaging veel prettiger. Na de modificatie heeft m’n zoontje nooit meer over misselijkheid / wagenziekte geklaagd. Dat het er bovendien veel beter uit zag was een prettige bijkomstigheid.

Laatst aangepast: 03-07-2020
    mvank01 en Antera vinden dit leuk.
  15. mvank01

mvank01 Nieuw lid

[mention]CDK [/mention] [mention]Henrik [/mention] [mention]Antera [/mention] tot nu toe hoor ik alleen maar positief nieuws! Mijn dochter begon laatst ook over misselijkheid, wat ze nooit in de auto heeft gehad.
    Op sommige momenten vind ik de auto wat apart reageren qua weggedrag maar vind het lastig te bepalen of dit door de huidige set veren komt. Gaat voornamelijk om wegen in de woonwijk. Drempels en geen asfalt wegen.

Zal binnenkort contact opnemen met [mention]Antera [/mention]

CDK vindt dit leuk.
  16. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Dit komt zeker een groot deel door het soepele onderstel. :jaja:

17. Tonny Vermeulen

Tonny Vermeulen Lid Donateur

Kan iemand vertellen of met een video link de werking van de verschillende standen van de pdc uitleggen op een kodiaq sportline.
    Met name de "file parkeer functie" (met die gele blokken in beeld) kan het nergens vinden op het net.

18. C-man

C-man Lid

Laatst aangepast: 05-07-2020
  19. C00per

C00per Senior Member

Wie weet de afstand in de kofferbak zoals aangeven op de foto in cm?(5 persoons)

Bijgevoegde bestanden:

20. BWK K1600gt

BWK K1600gt Actief lid

100 cm

Japanese Power en C00per vinden dit leuk.

Deel deze pagina