Kodiaq vragen en weetjes

Acid

Lid
Hi, weet iemand of de aluminium draaiwieltjes voor o.a. Het volume op het stuur van een kodiaq sportline, een optie is ergens in een pakket zit,of standaard is?

Ik heb namelijk ook sturen gezien met bediening maar die zijn anders? Of zijn dat oudere modellen?

Grt!
 

leon-cupra

Forumguru
Van zodra je een multifunctioneel stuur hebt, zal je het volume aan het stuur kunnen aanpassen.

Mijn inzien heeft ook iedere kodiaq een multifunctioneel stuur.
 

Acid

Lid
Van zodra je een multifunctioneel stuur hebt, zal je het volume aan het stuur kunnen aanpassen.

Mijn inzien heeft ook iedere kodiaq een multifunctioneel stuur.

Klopt, maar het ging mij meer om het uiterlijk van het stuurwiel. De aluminium draaiwieltjes. De 1 heeft ze wel en de andere aan 1 zijde en kunststof uitvoering.
 

leon-cupra

Forumguru
Even de okkaziemarkt bekeken. De eerste generatie heeft het oude stuur met het kunststof wieltje. De nieuwe generatie met het nieuwe stuur de alu uitvoering.
 

Stormtrooper73

Actief lid
Aloha nog de beste wensen,
Heb weer even een vraagje...
Gisteren nacht had het behoorlijk gevroren, ik ben er achter gekomen, dat de ruiten vloeistof slangen, buiten om lopen naar de klep, heeft iemand ook last van bevroren slangen?, of heeft iemand deze beter geïsoleerd?.
O er zit -20 antivries in de auto. ik hoor het graag
 

Stevala

Actief lid
Sinds kort valt me op dat de passiegiersportier vooraan niet mooi uitlijnt met de achterdeur ten op zicht de bestuurderskant. Het valt niet onmiddellijk op maar. Het lijkt alsof het portier niet helemaal gesloten is. Het is echter maar Mille meters en de meeste mensen zal het niet direkt opvallen. Kodiaq is van mei 2020. Kan dit door weersomstandigheden komen? Enkele weken terug nog niet echt opgevallen bij mij. En ik doe regelmatig een rondje rond de auto.
 

EdK

Forumguru
Kan dit door weersomstandigheden komen
Misschien dat de bouten van scharnier / deur niet goed vast zitten volgens de fabrieksnormen
En is je deur hierdoor wat gezakt doordat je er misschien zonder bij stil te staan op geleund hebt ?
Maar als aantoonbaar is dan in een service beurt door dealer even laten fixen , of als erger word een afspraak maken met de werkplaats
 

Tinus78

Forumguru
.....heeft iemand ook last van bevroren slangen?, of heeft iemand deze beter geïsoleerd?.
O er zit -20 antivries in de auto. ik hoor het graag
Nee, geen last van. Ik heb in de zomer....zomervulling en begin eind september al te vullen met wintervulling, waarna ik richting de winter bewust meer sproei om de zomervulling er steeds meer uit probeer te krijgen en de mengverhouding meer in de wintervulling wil hebben. Nu met corona is dit nog belangrijker voor mij geworden aangezien ik veel minder rijd.
Affijn....heb jij in de zomer ook zomervulling en wissel je snel genoeg naar winter?
Anders, heb je dan wel een goede kwaliteit vulling?(echt geschikt voor -20) ik heb wel eerder zo een vulling gehad...sproeien op de koude ruit en hoppa...hele ruit met een dunne ijslaag van de ruitensproeier vloeistof....:angry:.
En nee, dat was al na meerdere keren vullen met “wintervulling” en ook “-20”
 

Canon-Eye

Forumguru
Zomervulling? Wintervulling? :nono:

Ik gebruik tot volle tevredenheid al meer dan 20 jaar zomer en winter hetzelfde spul uit de (professionele) vrachtwagenwerkplaats waar het in vaten van 200 liter binnenkomt. Gewoon literflessen tot 1/3 vullen, aanvullen met water en klaar: het reinigt prima in de zomer en de boel bevriest niet in de winter.
Niet moeilijker maken dan het is...
 

Herre

Senior Member
@hendrik38 staat die ook bij de terugroepacties die je vind als je bij het RDW je eigen auto opzoekt (daar staan volgens mij de terug roep acties die op jouw specifieke auto van toepassing zijn).
 

Herre

Senior Member
@Peter-036 nu doe je een aanname dat ze niet in actie zijn gekomen. Ik zie nergens staan voor welke modellen het is, van wanneer tot wanneer geproduceerd etc.
 

hemi24

Forumguru
Mijn Kodiaq is in elk geval niet betroffen;
Gezocht op kenteken én gezocht op tijdsperiode tussen bestelling en aflevering: beide leverde geen openstaande terugroepactie(s) op.

Beetje puzzelen leert dat het terugroepregister van de RDW de actie laat zien voor het tijdsbestek tussen 20 en 21 december 2020...
 

hendrik38

Forumguru
In ovi rdw (op kenteken zoeken) heb ik geen melding voor een terugroepactie, maar op het terugroepregister is mij niet duidelijk welke kodiaqs uit welke bouwperiode het betreft.
 
Bovenaan Onderaan