Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Klopt. Ik heb er net een skelter met een lengte van 115 cm mee opgehaald. Links bandjes op de grond en rechts de bandjes op het schuine stuk van de wielkast en de rollo keurig dicht.

upload_2020-7-9_21-13-2.jpeg

CDK, hemi24 en EdK vinden dit leuk.

2. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

Dat zijn top skelters

Japanese Power vindt dit leuk.
  3. EdK

EdK Forumguru

Tsja ik had vloegel een zelf gemaakte skelter als je het die naam mag geven ?
    Een oud kinderwagen onderstel was de basis en een slotbout M12 was de stuuras...
    En naderhand werd hij verbeterd met wat tengels en doorzichtig plastic zodat je met regen droog zat.....

4. Tonny Vermeulen

Tonny Vermeulen Lid Donateur

Nee helaas is hier niet de werking te zien hoe je handmatig met die fileparkeer functie om moet gaan.
    Je kunt op je scherm dan 4 opties aantikken waaronder de fileparkeer functie.
    Ik kan in het boekje niet echt de werking vinden.
    Iemand hier ervaring mee en evt een video willen maken?
    Thanks alvast

5. C00per

C00per Senior Member

Zeepkist

6. EdK

EdK Forumguru

Die naam gaven ze er ook wel aan ja

7. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

Al die eisen tegenwoordig: geen scherpe hoeken, onderdelen/ stukken mogen niet makkelijke afbreken ... vroeggaaahh was dat allemaal nog niet zo belangrijk, een keer een extra wond ofzo was niet erg, daar werd je hard van :-)
    (je mocht blijkbaar vroegahh ook gewoon roken bij het tankstation.... alsof het toen niet brandbaar was ofzo :-P)

8. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

In de 'Rear View Camera' video op die site wordt dat toch uitgelegd. Of bedoel je nog iets anders?

9. EdK

EdK Forumguru

Vloegel stond er meer wind waardoor de brandstofdampen er niet waren en je je peuk gewoon in een plas benzine kon uit trappen.....:pieker::deuk:

Sjuppie2001 vindt dit leuk.
  10. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Dat met die brandstofdampen zit nét een beetje anders. Boven een kopje benzine in de zon kan de concentratie benzinedamp gemakkelijk uitstijgen naar een waarde hoger dan de bovenste explosiegrens (= 7,6%).
    In Jip-en-Janneketaal: er zit dan teveel damp in de lucht t.o.v. de aanwezige zuurstof, waardoor het mengsel niet kan exploderen (snel ontbranden). Dan kun je er - in principe - dus met een brandende peuk doorheen gaan tot in de vloeistof alwaar de peuk dan wordt gedoofd door gebrek aan zuurstof.
    Maar: "Don't try this at home, kids!" ;)

Voor de volledigheid: als de concentratie benzinedamp b.v. door de wind lager wordt dan 1,4% (= onderste explosiegrens) kan er ook geen explosie plaatsvinden. De uitdaging is, dat je de precieze concentratie niet weet...
    Meer info: zie wikipedia-link

Laatst aangepast: 10-07-2020
    Tinus78, Sjuppie2001 en Peter-036 vinden dit leuk.
  11. Gert-Jan1971

Gert-Jan1971 Nieuw lid

Even een vraag. We hebben vandaag de iPads uitgeprobeerd in de kodiaq. Op zich ging het goed, maar ze gaven aan dat het achterraam nogal spiegels in de iPad. Zou het helpen om die te laten blinderen of helpt dat niet? Iemand ervaring met blinderen en het resultaat voor kijken op een iPad? Alvast bedankt

12. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Setje Sonniboys zal vast wel flink verbetering geven, zonder jouw uitzicht naar achteren teveel te beïnvloeden.
    Ik rij al bijna 13 jaar met Sonniboys in 3 opvolgende auto's en heb ze er het hele jaar inzitten. Nooit meer zonder!

13. dieselslurper

dieselslurper Senior Member Donateur

Blinderen hebben ik ook geen ervaring mee, maar rij ook al een jaar of 10 met Sonniboys vanaf de B-stijl helemaal rond.

Jongens vinden het super met de tablets op de achterbank, zelfs als ze met de beugels aan de stoel vast zitten hebben ze geen last van schitteringen oid.

De Kodiaq set die ik recent kocht zitten helaas wel plastic clips bij ipv metalen. Gaan zien hoe lang dat goed gaat... Voordeel is dat je het in de winter er eventueel uit kan halen, doe je met blinderen niet zo snel.

Gert-Jan1971 vindt dit leuk.
  14. C00per

C00per Senior Member

Hallo hebben jullie nog bepaalde tips/adviezen voor het wassen/schoonmaken en het in de was zetten van de Kodiaq (Race blue)

15. Stevala

Stevala Actief lid

@C00per ik gebruik eerst een foam om de auto in te schuimen en het vuil los te maken. Daarna afspuiten en dan wassen met de twee emmer methode. Ik gebruik momenteel een shampoo met wax van mequairs.
    Waxen zelf heb ik vroeger gedaan met turtle wax.
    Gebruik nooit geen spons om te wassen maar best een washmit uit microvezel en een droogdoek of water magnet om af te drogen.

16. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Kijk eens in het grote autowassen topic.

17. It360

It360 Lid

Hallo, ik heb een skoda sportline 2020 met alarm en trekhaak.

2 vragen:
    *Als ik de aanhangwagen afkoppel zonder de wagen te ontgrendelen, dan gaat het alarm NIET af, is dit normaal?
    *De 4 richtingaanwijzers knipperen tegelijkertijd 1X om de zoveel tijd terwijl de sleutels aan het sleutelrek hangt. Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt.

18. hemi24

hemi24 Forumguru

Beide origineel af-fabriek, of is er iets naderhand ingebouwd?

19. It360

It360 Lid

De trekhaakvoorbereiding heb ik genomen, en de garage heeft de trrekhaak er dan opgezet. Alarm was van fabriek uit al ingebouwd.

EDIT: ik heb naar de garage gebeld en ze zeggen dat het alarm van Skoda de aanhanger niet mee beschermd. Dit is wel zo bij Audi.

Het knipperen kan je hier zien:

Laatst aangepast: 22-09-2020
  20. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Mijn VW Touran (en de Passat hiervoor) doet dit ook ..
    Kan me niet voorstellen dat het dan bij Skoda niet zou moeten werken?

Vraag me eerder af af de trekhaakmodule goed aangemeld is.

Als er iets aan de trekhaak hangt (en de stekker zit erin uiteraard) blijft dan het EPC lampje ook langer branden? Dat hoort wel zo namelijk, anders is ook de trailer stability assist niet ingeschakeld..

Deel deze pagina