Kodiaq vragen en weetjes

Octa3

Lid
@Octa3 zoek maar eens naar de skoda enyaq op google. Ook de kodiaq zou als hybride komen, maar met corona:pieker:

Werd ik door Skoda ook gewezen maar heb niet zo'n goed gevoel bij full EV auto's.
Bedoeling is om 10 tot 15 jaar te doen met een dergelijke auto.
Wanneer de wegenbelasting omgebouwd wordt naar kilometerheffing, zal (denk ik) de verdeling aangehouden worden van het huidige systeem. Dat betekend dat een personenauto onder de 50 gram een groot verschil maakt.
De Superb voldoet hieraan maar liever kies ik voor een Kodiaq.
Grote vraag is natuurlijk... wat is de uitstoot van een Kodiaq iV?
 

Octa3

Lid
Goed idee! Verschil van de 1.5 liter met automaat tussen de 2 auto's is 16 gram.
Tel je dat bij de 38 gram van de Superb iV, kom je op 54 gram. Net 4 gram te veel...
Ga van de week maar eens passen bij een dealer...
 

Sjuppie2001

Actief lid
Yes, als er anderen zijn dan graag hun ervaringen (alhoewel het mss vroegahh met dubbelzijdige tape gedaan werd als ik zo kijke bij ss).

En ja, zal wel nog even duren voordat ik er echt aan toekom en resultaat kan laten zien. Momenteel in een risicogroep, dus kom niet heel veel buiten meer :nailbiting::mad:
 

R_Dex

Actief lid
Hallo

Vanaf volgende week donderdag ben ik ook Kodiaq rijder en moet ik afscheid gaan nemen van mij trouwe Superb.

Ik heb een mooie staal grijze style business uit 2018 met heel veel opties en weinig km'etjes op de kop kunnen tikken:yeehaa:

Ik vraag mij alleen af of de sfeer verlichting (led strips in de deuren) standaard is of misschien standaard in de style business of dat ik pech heb. Ik zag het nergens als optie beschrijving in de te koop advertentie.

En het enige wat de kodiaq misschien nog nodig heeft is extra zonwering bij de achter deuren. De kodiaq heeft wel de extra getinte ramen, maar voor baby's en kleine kinderen is zo'n screen wel fijn. Is deze optie er achteraf nog in te bouwen of richt ik mij aandacht direct naar AliExpress voor van die screens die met magneten vast zitten?

Alvast bedankt voor de info!

PS: voorstellen doe ik als ik de kodiaq onder de billen heb :thumbsup:
 

Joti

Senior Member

Henrik

Forumguru
De sfeerverlichting zit er als het goed is standaard in. Daar kan je je dus gerust op verheugen. Mijn style business (ook steel grey :rockon:) heeft het in ieder geval standaard.
 

R_Dex

Actief lid

Dit zou overigens ook een optie zijn, alleen verhogen deze de uitkijk naar buiten iets.

8f2348601bcb3eb1114f353262c55e00.jpg


€ 46,90 | Voor SKODA Superb Octavia Fabia Superb Spaceback Yeti Kodiaq KAROQ auto Telescopische Mesh schaduw windows zonneschermen zon blok
https://a.aliexpress.com/_BSPgKv
 

R_Dex

Actief lid
@R_Dex : de ledstrips zou je op foto’s van de deurpanelen wel moeten kunnen zien zitten lijkt mij?

Foto's van de deuren zijn niet gemaakt, okl niet op gelet met de proefrit. De fotos die op internet stonden in de advertentie waren te slecht om het te zien en om nou de dealer te bellen of het zo is.... Auto is reeds gekocht en is geen dealbreaker, maar was dus wel erg benieuwd hoe of wat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

hendrik38

Forumguru
Ik ben bang dat ik ook terug kan naar de dealer voor een set nieuwe blokken. Reed net weg nadat auto week stilgestaan had. Zaten de blokken redelijk vast zoals wel vaker, maar vervolgens bij iedere ronde v het wiel een schraap geluid en hij remmen nog erger. Keek ik net op de schijf zit er een heel stuk remblok op de schijf.....
Er is een batch slechte blokken in omloop van rond mijn bouwweek.
d05e85902293596460a00b4b8ddf1e5b.jpg
Vandaag worden er gemodificeerde blokken achter en nieuwe schijven gemonteerd op de kodiaq. Is een bekend probleem bij pon.
 

Henrik

Forumguru
Er staat op de remblokken een serienummer. Alle blokken uit een bepaalde serie moeten vervangen worden. Maar welke serie dat is, dat weet ik niet. Mijn auto begin na ongeveer 10K km raar te voelen bij het remmen, daardoor kwam ik erachter. Wellicht wil jou dealer er naar kijken voor je, om preventief actie te kunnen ondernemen?
 
Bovenaan Onderaan