Kodiaq vragen en weetjes

R_Dex

Actief lid
Van welk jaar en welke maand is jouw kodiaq?
Dan weten we globaal rond welke periode deze gemonteerd zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hendrik38

Forumguru
Die van mij eind september productie. Bij mij brak er gewoon stuk v remblokjes af en dat stuk bleef vastzitten op de schijf. Schavend geluid eerste paar km.
 

Tinus78

Forumguru
Hmmm... ok, in de gaten houden dus.
Weet nog niet of ik dit wel juist handelen vind van skoda, maar aan andere kant neem aan dat het niet gevaarlijk is en dat onderdelen spoedig uitgewisseld kunnen worden
 

hendrik38

Forumguru
@Tinus78 Helaas niet spoedig. Mijn auto is er i.i.g. 3 dagen. Eerst onderzoek, dan contact pon, bestellen en dan monteren. Denk dat dit proces wel sneller kan, maar ik heb geen haast. Door het afbreken v stukje remblok remt hij op deel v d schijf niet bij mij. Met remmen vind ik dat ze er wel boven op mogen zitten. Zou het zeker bij je eerst volgende bezoek aangeven.
 
Als het goed is wordt binnenkort mijn nieuwe leasemobiel afgeleverd. Een limited business edition, met de door mij gewenste 5 zitplaatsen ipv de door de leasemaatschappij bestelde 7. Weet iemand toevallig of de limited business voorzien is van zonnegordijntjes achter? Het staat niet expliciet op de lijst dus zal haast wel niet..
 
Helaas! Op dat model was, buiten vier pakketten die je elk wel of niet kon kiezen, niks bij te bestellen. De dealer tint de achterruiten wel op 20% doorlatend. Misschien is dat genoeg, anders masr Sonniboys erin.
 

hendrik38

Forumguru
Nieuwe schijven en blokken zitten eronder. De remblokken zijn van een heel ander type dan er eerst op zat. Wat groter lijken ze.
 

wdejong32

Actief lid
ik heb het probleem met de remblokken ook gehad , na een weekje stilstaan klapten de remmen los en na aangeven bij de dealer idd nieuwe remblokken gekregen en nu is het over , de monteur vertelde mij ook dat het een bekend probleem was zowel bij skoda,vw en seat ( kodiaq 1.5TSI Ambition bussiness lava bleu , panoramadak , 7 zitter, kinderpakket en 3 zone airco)
 

EdK

Forumguru
Top! Ga vanavond zoeken, heb ik weer wat te doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ach als je je dan toch verveeld zet dan die tapa melding ook ff uit in je feun....
We weten nu wel dat je een Iphone hebt, na elk bericht wat je al gepost hebt !!

En wat betreft de screens, ga gewoon voor de Sonniboys, je weet de kwaliteit er van en je kunt rijdend je raam openen en de screens geven geen krimp.
Ben bang als ik die chinese screens zie dat je de ramen rijdend goed gesloten moet houden anders klapperen ze alle kanten op
 

R_Dex

Actief lid
1000 maal excuus dat ik u zo enorm het bloed onder de nagels heb laten komen, stress heb veroorzaakt, uw bloeddruk verhoogd heb en uw nachtrust verstoord!!!
Ik zal er voortaan op letten dat de automatische aangevinkte "verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk" is uitgevinkt!!!

Ik snap dat het enorm vervelend is als u telkens "verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk" moet lezen!! Nu u het zegt, zou het zelf ook vervelend vinden als iedereen onder zijn bericht "verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk" o.i.d. heeft staan, want dat weten we nu wel.

Over de Sonniboys, kwaliteit zal wel goed zijn, maar ze zijn vreselijk prijzig en de screens voor het raam in de achterklep bestaat uit 2 delen. Ik wil helemaal geen "dichte baan" in mijn achteruitzicht.
De screens die ik nu in mijn Superb heb zijn van gelijke kwaliteit, uit 1 stuk, ook magnetisch en stukje voordeliger.
Wat ik mij afvroeg is of er een optie was de orginele oem screens van Skoda achteraf (in) te (laten) bouwen.

Verzonden vanaf mijn Macbook via het Skoda-Forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Achteraf inbouwen zal helemaal prijzig uitvallen, omdat je dan nieuwe binnenbekleding voor de portieren moet hebben..!
 
Bovenaan Onderaan