Kodiaq vragen en weetjes

Sjuppie2001

Actief lid
Citaat.
Prijzig ja waarschijnlijk, maar soms wil je ook wel voor het originele gaan en dan is het maar net wat iemand het waard vind.
(Zelf bijv ook maar eens kijken hoe we toch nog verlichting in de deurpanelen krijgen, ondanks mn MY2020 na wk48 productie )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Over de Sonniboys, kwaliteit zal wel goed zijn, maar ze zijn vreselijk prijzig en de screens voor het raam in de achterklep bestaat uit 2 delen.
Klopt niet! :nono:
Sonniboys kenmerken zich nu juist door het feit dat het achterscherm altijd uit één stuk bestaat.

Dit in tegenstelling tot de goedkopere Privacy Shades. Die wil ik ook niet om dezelfde reden: die lelijke tweedeling. Ik rij al zo'n 13 jaar (2 Skoda combi's en een LeonST) jaarrond met Sonniboys i.c.m. extra donkere ramen achter de B-stijl, oftewel het "maffiapakket" zoals een van mijn zonen dat noemt.
Gewoon omdat dit mij zo goed bevalt... :pardon:
 
Laatst bewerkt:

R_Dex

Actief lid
Je hebt helemaal gelijk, ik had het blijkbaar gezien en onterecht alles sonniboy onthouden. Dank!

Dan toch maar het maffiapakket aanschaffen
 

EdK

Forumguru
Dan toch maar het maffiapakket aanschaffen
emoji6.png
https://autozonweringshop.nl/skoda/kodiaq-suv-2017-heden

Hier zie je de verschillen
De privacyshades met de lelijke naad in het midden op de achterruit
En de Sonniboys zonder die naad

En ja er zit een redelijk prijsverschil tussen maar mijn ervaring met de climair sonniboys is gewoon goed.
En zodra je ze in de verkoop gooit ben je ze in het algemeen erg snel weer kwijt en heb je uiteindelijk geen dure shades !
Oké je moet er wel zorgvuldig mee omgaan en er voor zorgen dat geen gaten inzitten...

En dan mbt tapatalk !

Ik heb evengoed prima geslapen , geen stress en mbt het bloed onder nagels vandaan halen.... ach dat loopt wel los allemaal
Maar het is soms erg irri als er een minimale tekst staat en dat de tapatalk tekst verhoudingsgewijs groter is....
En dat jullie tapa gebruiken prima , maar die spam ervan word op lange duur in mijn ogen echt irri
En vandaar dat ik vaak het verzoek doe om het uit te zetten zoals al meerdere hier op forum doen.
 

R_Dex

Actief lid
https://autozonweringshop.nl/skoda/kodiaq-suv-2017-heden

Hier zie je de verschillen
De privacyshades met de lelijke naad in het midden op de achterruit
En de Sonniboys zonder die naad

En ja er zit een redelijk prijsverschil tussen maar mijn ervaring met de climair sonniboys is gewoon goed.
En zodra je ze in de verkoop gooit ben je ze in het algemeen erg snel weer kwijt en heb je uiteindelijk geen dure shades !
Oké je moet er wel zorgvuldig mee omgaan en er voor zorgen dat geen gaten inzitten...

En dan mbt tapatalk !

Ik heb evengoed prima geslapen , geen stress en mbt het bloed onder nagels vandaan halen.... ach dat loopt wel los allemaal
Maar het is soms erg irri als er een minimale tekst staat en dat de tapatalk tekst verhoudingsgewijs groter is....
En dat jullie tapa gebruiken prima , maar die spam ervan word op lange duur in mijn ogen echt irri
En vandaar dat ik vaak het verzoek doe om het uit te zetten zoals al meerdere hier op forum doen.

Ok ok, vergat het uit te klikken bij een aantal berichten, maar probeerde er wel op te letten.
Had inderdaad tot nu toe niet de moeite genomen om het automatisch uit de zetten in het menu.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CBreedijk

Donateur
volgens mij is er niet echt veel meer aan dan reinigen, primer en lijmen. Je zal wel je nummerplaat vooraan moeten afnemen.

@CBreedijk heeft deze ook. Misschien dat hij wat meer uitleg kan geven.

Sorry. Ff offline geweest.
Gewoon ff schoonmaken. Met ontvetter. En gewoon plakken
Tape zit al op de strips.

Maar neem aan dat ze er inmiddels al op zitten?!?!
 

Sjuppie2001

Actief lid
Sorry. Ff offline geweest.
Gewoon ff schoonmaken. Met ontvetter. En gewoon plakken
Tape zit al op de strips.

Maar neem aan dat ze er inmiddels al op zitten?!?!

Nee, zitten er nog niet op. En blijkbaar iets veranderd aan montage, want ik heb geen plakstrips. Heb een doekje lijkt het (L151), iets van een primer en lijm (denk ik, vermoed dat het tsjechisch is :jaja:).
(En montage nog wel even wachten, nog even handschoentjes besteld vanwege alle mooie toxische waarschuwingen op die verpakkingen :D)
 

SileX

Senior Member
Er staat op de remblokken een serienummer. Alle blokken uit een bepaalde serie moeten vervangen worden. Maar welke serie dat is, dat weet ik niet. Mijn auto begin na ongeveer 10K km raar te voelen bij het remmen, daardoor kwam ik erachter. Wellicht wil jou dealer er naar kijken voor je, om preventief actie te kunnen ondernemen?
OK - er staat bij mij 18k km op. En is begin Oktober gemaakt. Ik merk niets van vreemd gedrag met remmen - hou ik in de gaten.
Wat voor gedrag had je met remmen ?
 

Henrik

Forumguru
Een trillerig gevoel aan de achterkant. Alsof hij moest “zoeken” hoe de klauwen de schijven vast moesten grijpen.
 

hendrik38

Forumguru
Bij mij was het vooral ontzettend plakken van de blokken. Bij paar dagen stilstaan bijvoorbeeld (met afdruk van blok op schijf) en bij lossen van de autohold voor stoplicht ook altijd erg hard lossen van de remmen. Dat is nu over.
 

SileX

Senior Member
Ja na een tijdje stil, vooral vochtig weer, voel ik ze ook hard lossen - maar eenmaal los, bij stoplichten enzo, merk ik bijna niet eens dat ze loslaten.
Wellicht heb ik geluk ?
 

hemi24

Forumguru
Je kunt nog een derde sleutel laten komen, maar waarschijnlijk is de kennis en kunde van je dealer het probleem...
 

R_Dex

Actief lid
Wie het weet mag het zeggen.

In het kleine opbergvakje onder het stuurt zit een plekje om een bankpas formaat kaart in te schuiven (kentekenbewijs)
In het grote dashboard kastje zitten 3 van ongeveer dezelfde uitsparingen waar je iets in kan schuiven, echter te smal voor een bankpas.

Iemand een idee waarvoor die zijn?

432e9e7cc63b58f380a8ae31b5dbcc76.jpg

2b6bd67a27dcfe194531454d0e74a0b7.jpg

02c8a3e376359f2d7f305c5adcce9650.jpg



Kodiaq 1.5TSI 7DSG, Steel Grey 2018.
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
"Protection against inadvertently locking the key in the vehicle
If the key with which the vehicle has been unlocked is left in the passenger compartment, the vehicle is automatically unlocked. The turn signal lights flash four times as confirmation that the vehicle has been unlocked again. If no door is opened within approximately 45 seconds, the vehicle is automatically locked again.

If the key with which the vehicle was locked remains in the luggage compartment, the boot lid is released (partially opened). The turn signal lights flash four times as an indication that the vehicle has been unlocked again. The luggage compartment lid remains released(partially open). The other doors remain locked."

Samengevat: Blijkbaar denkt de auto dat de sleutel in de kofferbak van de auto ligt. Zou de kwijtgeraakte sleutel daar toevallig kunnen liggen? :pieker:
Bron: http://master.skoda-auto.com/mini-a...stOwnersManualPage=1&printPage=1&pageId=00142
 
Laatst bewerkt:

Sjuppie2001

Actief lid
KESSY-probleempje:


Een tijdje geleden zijn we een sleutel kwijtgeraakt en daar is een nieuwe voor gekomen. Deze sleutel functioneerde echter niet goed:

  • De motor start niet als je de startknop indrukt. Je moet de sleutel dan voor de knop houden, anders werkt het niet. De melding is dat de sleutel buiten bereik is, terwijl de sleutel gewoon in de auto is. De deur werd wel ontgrendeld nadat de handgreep werd vastgepakt;
  • Met KESSY wordt het slot van de bagageklep automatisch ontgrendeld als je die opendoet. Als je daarna de klept dan weer dicht doet, gaat de klep weer op slot. Tot zo ver alles goed, maar een paar seconden later ontgrendelt da achterklep weer.

De nieuwe sleutel is nu vervangen door een andere sleutel, maar die heeft ook het probleem met de achterklep. De startknop heb ik nog niet getest. De dealer weet (nog) niet hoe dit op te lossen. Zijn er meer met dit probleem?

Als ik zo alles lees en je vermeld dat je de sleutel kwijt bent geraakt (vorige). Kan het niet mss zo zijn dat ie toch ergens in de auto ligt en daarom dat je dit gedrag ziet? :arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.

De Stip

Forumguru
Bij mijn Karoq van MY20 aflevering 18-10-19 ook reeds de achter remblokken vervangen. En nu kan hij weer terug, maar dan voor een modificatie aan de afwatering slangetjes van het panorama dak. Ik kom de laatste tijd vaker bij de Skoda dealer dan me lief is.....
 
Bovenaan Onderaan