Kodiaq vragen en weetjes

Henrik

Forumguru
Ik zat nog even na te denken over de opgeladen accu, maar dat lijkt me bij mij om twee redenen onwaarschijnlijk als oorzaak:
1. in de Mijn Skoda App geeft hij geen storingen aan (spanning is momenteel 12,59)
2. met de reservesleutel werken alle functies nog wel gewoon

Zit nu bij de garage, dus maar eens even kijken waar ze mee komen.
 

Henrik

Forumguru
Nou, je raadt het niet... ze gaan een nieuwe sleutel bestellen. Ik vroeg of het dan opgelost is, maar begreep uit de reactie dat ze ook niet weten wat ze ermee moeten. Volgens de monteur “kunnen we het beste eerst een nieuwe sleutel bestellen”. Reservesleutel is nu hoofdsleutel...
 

elephtera

Forumguru
Klinkt mij in de oren alsof de beweging sensor in de sleutel stuk is. Knoppen werken dan, en zolang er verbinding is met de sleutel (bij autorijden blijft hij actief) zal hij niet uitgaan, dus op slot doen via kessy werkt dan ook gewoon (waarschijnlijk kun je de auto direct daarna met kessy weer van slot halen) . Echter na 5-10 min geen verbinding met de auto of beweging schakelt de sleutel uit.
Normaal gaat de sleutel aan bij beweging of knopje indrukken.

Nieuwe sleutel gaat het oplossen.
 

Stevala

Actief lid
Uit nieuwsgierigheid

Wat is het maximum aantal km tot nu toe dat er zo gereden zijn met een 1.5tsi 150pk? En eventueel over hoeveel tijd?

Thanks
 

Henrik

Forumguru
Uit nieuwsgierigheid

Wat is het maximum aantal km tot nu toe dat er zo gereden zijn met een 1.5tsi 150pk? En eventueel over hoeveel tijd?

Thanks
Veel minder dan normaal gesproken. In ieder geval bij mij. Heb er nu in 5 mnd tijd iets meer dan 15.000 mee gereden. Normaal gesproken zou ik er ongeveer 55k per jaar mee rijden.
 

elsinga

Forumguru
Uit nieuwsgierigheid

Wat is het maximum aantal km tot nu toe dat er zo gereden zijn met een 1.5tsi 150pk? En eventueel over hoeveel tijd?

Thanks

Ik zit inmiddels op een 37k vanaf afgelopen juni. Gaat de laatste tijd een stuk minder hard inderdaad...
 

WV62

Lid
Kodiaq nieuw in ontvangst genomen juli 2019.
Vanochtend op de oprit geparkeerd teller staat nu op 61.359 km.
Door zakelijke ontwikkeling, dit was bij aanschaf niet de bedoeling.

PS tot op heden zonder storingen en/ of mankementen.
 

BramBam

Forumguru
Die van mij is van eind november 2018. Staat nu bijna 60000km op de teller. Rij normaal tussen de 750-1000km in de week. Denk dat ik in de afgelopen 4 weken niet eens de 500km heb gehaald.
 

Octa3

Lid
Hallo Allemaal,
Ben aan het oriënteren voor een nieuwe gezinsauto. M'n laatste leasehok was een Octavia III en dat was verreweg de fijnste auto waar ik in gereden heb! Maar in dit geval gaat het om een privé auto.
Het vergelijk gaat op dit moment tussen de Superb en de Kodiaq. Rationeel zou de eerste verstandiger zijn maar als vervanging van onze huidige auto te saai/braaf.
Ik zou echter voor een plug in hybride kiezen. Is er iemand in de zaal die weet of de Kodiaq ook (binnenkort) leverbaar gaat zijn als iV versie?
Heel veel info krijg ik niet gegoogled hier over.
Thanks!
 
Bovenaan Onderaan