Kodiaq vragen en weetjes

portefam

Actief lid
Heb hetzelfde gehad. Vreemd genoeg hielp het het bij mij om mijn accu, via de oplader, 100% op te laden. Daarna was het probleem weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henrik

Forumguru
HUH? Dat is wel vreemd zeg. Ik zal dit als mogelijke oplossing meenemen als de auto volgende week naar de garage gaat.
 

Renkie

Forumguru
Heb je om de accu op te laden deze ook losgekoppeld van de auto? Want dan heb je eigen 2 dingen aangepast -> En de accu naar 100%, maar de auto zelf is ook langere tijd stroomloos geweest.
 

portefam

Actief lid
Heb je om de accu op te laden deze ook losgekoppeld van de auto? Want dan heb je eigen 2 dingen aangepast -> En de accu naar 100%, maar de auto zelf is ook langere tijd stroomloos geweest.
Nee, accu laten zitten. Plus-pool aangesloten en Min-pool aan chassis. ca. 12 uur laten laden. Gebruik de auto de laatste tijd voor veel kleine ritten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Accuspanning en KESSY hebben wel iets met elkaar te maken. Onlangs ging de Leon niet van slot bij het vastpakken van de handgreep, maar wel bij indrukken van het knopje op de afstandbediening.
De auto had een week of 2 stilgestaan, waarbij de TomTom niet helemaal was uitgeschakeld (stond in slaapstand). Blijkbaar vraagt hij dan toch wat stroom, al is dat misschien maar incidenteel. Starten deed hij nog wel, na een ritje van 10 km zette ik de motor af en toen ging de radio meteen uit nadat er op de display een tekst voorbijkwam in de trant van "Mediasystem wordt uitgeschakeld wegens lage accuspanning". Normaal blijft het na uitzetten van het contact nog 30 minuten aan, tenzij je de bestuurdersdeur opent. Nu dus niet.
Na nog weer een km of 35 te hebben gereden werkte alles weer als normaal, ook het ver- en ontgrendelen via de deurgreep.

Evengoed heb ik de acculader (met bewakingsprogramma) eraan gehangen. Die nam er de tijd voor: het duurde bijna 24 uur voordat hij bij lampje 5 was, oftewel volledig opgeladen en overgaan op 10-daagse spanningsvalcheck.
 

Desperado

Forumguru
De laatste 20% duurt veel langer om te laden dan de 1e 80%. Daarom zijn nieuwe accu's ook vrijwel altijd maar tot 80% opgeladen.
 

Canon-Eye

Forumguru
In de buurt van de accu (bij de Leon in elk geval) zit een speciale blank metalen "lip" om die min-laadklem op aan te sluiten.
 

Henrik

Forumguru
Nou, ik had m niet @hendrik38 , maar heb hem net even geïnstalleerd. Bleek m’n vorige O3FL nog in te staan, maar dat terzijde. Gelijk maar ff gewijzigd.

Hij geeft wel aan dat de accuspanning laag is. Dus dat zou het probleem wel kunnen zijn. Zou een lange rit dan helpen om de accu weer op te laden? Heb thuis geen accurater namelijk en ook geen zin om hem een tijd bij de garage te laten staan...

Normaal gesproken rij ik zo’n 1.000 km per week. Nu, in deze Corona-tijd staat hij inderdaad dagen stil. Dit zou het euvel dus kunnen zijn.
 

Bijlagen

  • CF538E43-3DDF-446D-81BA-5A82C5C21BE5.png
    CF538E43-3DDF-446D-81BA-5A82C5C21BE5.png
    203,7 KB · Weergaven: 64

doncalitri1984

Forumguru
Bij mij zelfde melding. Vraag me af of het wel een melding is waar ik iets van aan moet trekken gezien het accu niveau (14,22 V?).

Ik ervaar soms zelfde problemen met het verschil dat de auto wel met kessy wilt unlocken als ik sleutel in mijn hand heb.
Weigert soms als deze in mijn zak zit.

Weet niet of dit door beveiliging komt van geen (of nauwelijks) beweging detectie of een zwak signaal. IMG_3772.png


P.S Er is overigens een methode om kessy uit te schakelen voor het unlocken. Dit moet wel per keer gebeuren. Kan dat soms onbewust bij sommige van jullie gebeuren? Volgens mij was het iets van auto op slot via Sleutel doen en kort erna “knop” op handvat in drukken. 10 sec wachten en Kessy zou voor het unlocken uit moeten zijn. Kan me het bijna niet voorstellen dat jullie dit onbewust doen, maar geef het toch even aan.
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
@Henrik en @doncalitri1984 jullie hebben beide geen storing in de accu volgens de app. Er staat geen storing. Datgene wat eronder staat is wanneer er een wel een storing zou zijn. Mijn accuspanning schommelt volgens de app tussen de 12,3 en 12,6 altijd. Dan zit jij best wel hoog. Hoe is deze waarde bij de andere opties rijders?
 

hendrik38

Forumguru
Zal ik hem eens nameten met de multimeter. Hij staat nu in de app op 12.39 volt.

Update. Net gemeten met millimeter. 12,15 volt. Nooit problemen met starten.o.i.d. Dit is gemeten bij week stilstaande auto.
Direct ook mijn werkauto gecontroleerd. Een Skoda Fabia van 1 jaar oud. Die zit met de millimeter op 12,05 volt. De 2 jaar oude Renault cluIo van mijn vrouw zit op 11.85 volt.

De 12.15 volt v d opties lijkt mij dus niet raar.

@doncalitri1984 je waarde boven de 14 is wel weer erg hoog. Tijdens motor aan oke, maar in stilstand? Ben benieuwd wat jouw multimeter zou aangeven.
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
Ik ben bang dat ik ook terug kan naar de dealer voor een set nieuwe blokken. Reed net weg nadat auto week stilgestaan had. Zaten de blokken redelijk vast zoals wel vaker, maar vervolgens bij iedere ronde v het wiel een schraap geluid en hij remmen nog erger. Keek ik net op de schijf zit er een heel stuk remblok op de schijf.....
Er is een batch slechte blokken in omloop van rond mijn bouwweek.
d05e85902293596460a00b4b8ddf1e5b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan