Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik heb ze binnen en gemonteerd. Ze zijn idd niet glossy, maar mat van kleur. Ze zitten echt veel beter en je moet ze met kracht erop drukken. Ik vind het mat ook prima staan, dus voor mij geen probleem.

2. Emporionelis

Emporionelis Senior Member Donateur

Binnen 4 mnd? :sterretjes:Heb je ze al eens schoongemaakt? Gewoon met een doekje over het rubber?

3. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Zeker, heb altijd haat liefde verhouding met die dingen. Ze strepen bij mij altijd heel snel op de 1 of andere manier

Last edited by a moderator: 07-02-2020
  4. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Of een scheutje ammonia in KOUD water, en daarmee de rubbers goed afnemen?

Tenzij de dunne wiskant beschadigd is, bv. doordat er te vaak zand of bagger is gewist van een niet voldoende natte ruit.
    Dan helpt reinigen uiteraard niet meer... :pardon:

Dan ligt het misschien aan het landschap waar je vaak doorheen rijdt, in combinatie met onvoldoende gebruik van de ruitensproeier...

5. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik ga de ammonia eens proberen. Staat nog maar 4000 km op dus heel veel prut heb ik nog niet op de voorruit gehad :D

6. Henrik

Henrik Forumguru

Wat mij pas opviel is dat er geen vloermatten in mijn Kodiaq zitten op de derde zitrij. Klopt dat? De vloerbedekking slijt hierdoor wel heel snel namelijk. Ik zie dat er wel een dergelijke mattenset beschikbaar is, maar die zat er bij mij dus niet standaard bij. Zijn er mensen met een 7-zits Kodiaq die hem wel meegeleverd hebben gekregen?

7. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

Ik had m er ook niet bij.
    Heb voor de 3e rij “stoffen” bijbesteld (superskoda)
    En voor andere plaatsen de rubberen variant.

8. Henrik

Henrik Forumguru

Hmmmm :pieker:
    Jammer dat die zijn wegbezuinigd dan...

9. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Mijn dealer had hem er als service al bijgedaan. Zijn hele lieve kleine matjes :D

Henrik vindt dit leuk.
  10. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

En ongelijk van vorm ;)

11. EdK

EdK Forumguru

Tsja Skoda was een derde rij natuurlijk niet gewend en de dealers hierdoor ook niet !
    Maar Henrik gewoon je dealer vragen waarom hij die matten vergeten is ?
    Je hebt toch afleveringskosten betaald voor dat karretje van je ?
    En daar dat bedrag al hoog genoeg is en steeds hoger word moeten die lappies vloerbedekking er toch ook wel vanaf kunnen.
    Dan maar geen fles wijn en een bos bloemen, die je uiteindelijk ook zelf hebt betaald met die afleveringskosten..:pieker:

hemi24 vindt dit leuk.
  12. hemi24

hemi24 Forumguru

Laatst aangepast: 10-02-2020
  13. MacRembrandt

MacRembrandt Forumguru

Ach, de Kodiaq heeft tenminste keurig lampjes ter hoogte van de derde zitrij.
    Bij mijn Tiguan Allspace is de derde zitrij een donker hok. Totaal geen licht. En VW heeft al jaren ervaring (Touran/Sharan).

14. Henrik

Henrik Forumguru

Ik heb de fles wijn en de bloemen ook niet gehad. De aflevering was echt de slechtste die ik tot nu toe ooit heb ervaren.

15. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Ach, alles is relatief, zet het eens af tegen de levering van alle Tesla's in afgelopen december... En die fles wijn en een bos bloemen: beetje traditioneel achterhaald vind ik persoonlijk. Als de auto maar goed wordt uitgelegd.

16. Henrik

Henrik Forumguru

Die auto snap ik beter dan de gemiddelde verkoper. Die hoeft me daar echt niets over uit te leggen. Maar als je gewoon vergeet dat je een aflevering hebt staan die dag, de auto nog half gepoetst moet worden en niet volgens afspraak klaar staat, dan sla je we een flater vind ik als autobedrijf. Maar goed, het genot van de auto overstijgt de teleurstelling.

Sjuppie2001 en Japanese Power vinden dit leuk.
  17. kon er zo snel niets over vinden, maar weet iemand of er ergens een complete onderdelen catalogus beschikbaar is of in te zien? (heb wel verschillende werkplaatshandleidingen gevonden, maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets waar je precies kunt zien welke onderdeelnummers ergens in zitten)

18. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Sjuppie2001 vindt dit leuk.
  19. Vlietame

Vlietame Lid

Weet iemand of je zonder fout meldingen de derde zit rij kan verwijderen?
    Heb voor vakantie niet de extra stoelen nodig maar extra ruimte zou fijn zijn.

Je kan ze wel kantelen voor bij het reserve wiel. Dan zie je 2 stekkertjes en 2 gasveren.

20. EdK

EdK Forumguru

Maw de stekkers losnemen, dan twee bouten losnemen van de gasveren ( aan stoelkant laten zitten)
    En dan enkele bouten losnemen van het scharnierpunt....

Lijkt me niet echt moeilijk !!
    Zou wel de bouten in vloer scharnierpunt erin terug draaien zodat draad niet kan vervuilen.
    En de stekkers die achterblijven op één of andere manier beschermen tegen beklemming etc

Vlietame vindt dit leuk.

Deel deze pagina