Kodiaq vragen en weetjes

Nou, ik ben nergens mee akkoord gegaan, de leverende dealer deelt mee dat het tussen hen en LM zo is afgesproken. Op mijn getekende offerte staat 'ie er niet bij. Zal voor de zekerheid wel even de tussenpersoon bellen om het zeker te weten.
 

hendrik38

Forumguru
Scheelt behoorlijk in de kofferbak ruimte. Er zitten 2 stoelen in de bodem. Natuurlijk houd je nog een bult ruimte over, maar scheelde volgens mij 100 liter
 
Is dat verschil in BPM dan zoveel? (Belg hier)

Het verschil in ruimte dat ik kon vinden was 7-zit 630l / 5-zit 720l. Maar ook in de 5-zit zijn er verschillen in bagageruimte. Volgens mij is die 720 de meest optimale.
Persoonlijk vinden we de 7-zitter wel handig. Ja, het is 90l verschil, maar nog altijd meer dan voldoende bagageruimte. En als je eens iemand extra wil meenemen, dan kan dat. Al vaak genoeg in situaties gezeten waar we net met 6 zijn.
 
Scheelt behoorlijk in de kofferbak ruimte. Er zitten 2 stoelen in de bodem. Natuurlijk houd je nog een bult ruimte over, maar scheelde volgens mij 100 liter

Ja, maar mijn vraag is of de aanwezigheid van reservewiel/canton subwoofer die vergelijking nog verandert, gegeven dat die in beide uitvoeringen zou zitten.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb zowel reserve als Canton als 7 zitter. Volgens mij scheelt dat gewoon 90 liter tov reservewiel en Canton en 5 zit. Je mag bij me komen kijken hoor.
 
Bedankt @hemi24 en ook @hendrik38 voor het aanbod! Heb dezelfde plaatjes gevonden en kom tot dezelfde conclusie: dat lijkt best wat ruimte te schelen. Ben alweer in de weer met de tussenpersoon om door te laten geven dat ik een 5-zitter wil. Volgens mij heb ik nog nooit gehoord van een leasemaatschappij die in 1x doet wat de bedoeling is ;) Hoop dat ze alsnog een voorraadmodel kunnen vinden dat aan de wensen voldoet. Als het zou betekenen dat ik anders erg lang moet wachten wil ik de keus nog wel heroverwegen maar anders toch voor de vijfzitter.
 

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij heb ik nog nooit gehoord van een leasemaatschappij die in 1x doet wat de bedoeling is ;)
Hangt er maar net vanaf hoe precies je je bedoeling hebt geformuleerd bij het bestellen...
Mijn ervaring met leaseauto's ligt alweer een tijdje achter me, maar een tot in detail uitgesplitste orderbon is essentieel om conflicten bij voorbaat in de kiem te smoren...
 
Achja, ik heb een offerte voor me gekregen waar keurig op stond wat ik wilde. Die ondertekend teruggestuurd en vanaf daar zijn ze er zelf dingen bij gaan verzinnen. Maar goed! Komt uiteindelijk vast wel in orde.
 
Ah vandaar. Tja, voor mij voelt het als dubbel genaaid; kost meer in de maand en krijg er minder voor terug. De extra stoelen helpen me niet, maar gemis aan bagageruimte is wel vervelend. Zelfs als ik de stoelen "gratis" zou krijgen van de leasemaatschappij kost het me qua bijtelling meer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, volgens mij heeft de leasemaatschappij niet zo gek veel te willen. Ze moeten gewoon leveren wat er besteld is en zeker niet zonder overleg vooraf meer of minder, wat voor redenen ze daar ook voor mogen hebben.
Dit is dus vooral hun probleem - als je hem niet wilt, kunnen ze je echt niet tot afname dwingen.

Ze kunnen hoogstens proberen om je over de streep te trekken met een extra voordelig prijsaanbod (maar let daarbij wel op of je toch niet tegen verborgen kosten aanloopt, zoals een mogelijk hogere bijtelling door een hogere fiscale waarde van de 7-zitter, mede door de BPM vanwege de hogere uitstoot). Dat kan op termijn ook nog aardig oplopen.
 
Precies! Gaan we dus niet mee akkoord zonder korting. Alleen als het alternatief betekent dat ik een jaar moet wachten, zal ik dat overwegen.
 

Mystikal

Senior Member
Kort vraagje. Klopt het dat de spiegels niet gekoppeld zijn aan de geheugen posities van de elektrische stoelverstelling? Maw daar zit geen geheugen op?
 

Henrik

Forumguru
Deskundigen, ik heb een vreemd probleem. Wellicht herkent iemand dit en is er een oplossing.

Mijn Kodiaq heeft KESSY, maar de auto reageert bij het openen niet meer op de hoofdsleutel. Sluiten gaat wel gewoon. Dus ontgrendelen werkt niet meer, vergrendelen wel. Ik weet hoe ik de deuren moet openen, achter het handvat, zonder de voorzijde te raken. Daar ligt het dus niet aan. Ook de elektrisch bedienbare kofferbak reageert niet op deze sleutel.

Bij de reservesleutel werkt alles gek genoeg naar behoren. Batterij van de hoofdsleutel is al vervangen. Euvel blijft bestaan.

Door de knoppen op de sleutel gebruiken werkt wel alles gewoon. Het gaat dus echt alleen om het openen van de auto met behulp van Keyless Entry. Dat werkt niet.

Kan iemand me verder helpen?
 
Bovenaan Onderaan