Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. Henrik

Henrik Forumguru

Ik wil even naar deze post in het topic over mijn Kodiaq verwijzen. Daar staat denk ik wel wat interessante en relevante info in over de remmen van de Kodiaq.

@Peter-036 kan ik dit zo doen? Of beter wat quoten?

Peter-036 vindt dit leuk.

2. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

3. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik kwam er vandaag achter dat ik een plastic afdekdopje van mijn slotbout kwijt ben. Op superskoda vind ik wel de standaard dopjes voor op de bouten, maar niet op de slotbouten. Wie weet waar ik die kan kopen?

4. hemi24

hemi24 Forumguru

@hendrik38 : het zal je wellicht verbazen, maar bij je dealer..!

En anders even contact opnemen met Superskoda.

Corné de Kluijver en Tinus78 vinden dit leuk.
  5. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Ik heb ze zojuist besteld op superskoda, 1Z0071215AZ37.

6. hendrik38

hendrik38 Forumguru

7. EdK

EdK Forumguru

ja aan die doppies verdienen ze lekker de dealers en superskoda.
    Denk dat een ieder hier wel al één of meerdere zijn kwijtgeraakt.
    Maar een echte oplossing zodat ze beter blijven zitten en toch makkelijk verwijderbaar zijn heb ik nog niet gevonden.
    siliconenkit zitten ze goed vast tot ze eraf moeten en dan heb je het volgende probleem.
    Zelfde ook al geprobeerd met 3M garagekit maar als die te warm is geweest dan is de kleefkracht ook te groot.
    Zelfs met kauwgum geprobeerd maar is het ook niet echt, voordeel hiervan is wel dat heb je trek in een kauwgumpie dan verwijder je zo'n doppie en je kunt kauwen..

8. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Dubbelzijdig tape?

9. EdK

EdK Forumguru

Kleefkracht was ook te veel...
    Had hiervoor de tapijt tape (DZ) gebruikt

10. Roy111

Roy111 Lid

Iemand een idee of het heel moeilijk is om het logo op de motorkap te vervangen voor een volledig zwart logo?

11. EdK

EdK Forumguru

Als je ff zoekt op logo dan vin je hele boekdelen mbt het verwijderen van een LOGO.

ff met de haardroger van je vrouw flink warm stoken en dan met een visdraad of met 2 houten ijsstokjes de oude logo lossnijden of loswippen.
    Dan met wasbenzine de resten dubbelzijdige tape / lijm verwijderen en hierna kun je nieuwe logo plaatsen.
    En dit is een appeltje / eitje en kan een ieder zelfs met linker handen..

Als ieuwe logo erop zit nog even de boel rond het logo in de was zetten daar je met de wasbenzine de oude mee verwijderd hebt.

12. Dory

Dory Senior Member Donateur

Ik heb er nu +/- 1500 km opzitten, en de Beer bevalt uitstekend, een heerlijke auto, een genot om in te rijden. Wat ik minder vindt is dat de hoeveelheid remstof op de voorwielen enorm is. :mad: We weten allemaal wat remstof met aluminium velgen doet en ik heb dan ook de obsessieve neiging om ze wekelijks te wassen.
    Voor zover ik weet zijn keramische remblokken en/of schijven de enige remedie om grote hoeveelheden agressieve remstof te voorkomen dus ik zou ze willen laten monteren, ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen van leden die keramische blokken en/of schijven hebben.

Graag zou ik weten of keramische remblokken op standaard remschijven gemonteerd kunnen worden en/of moeten dan ook de schijven worden aangepast.

13. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik heb nagenoeg geen remstof op de velgen zitten. Kan het ook aan je blokken liggen?

14. hemi24

hemi24 Forumguru

Volgens mij vrij normaal dat bij een nieuwe wagen de eerste tijd wat meer remstof vrij komt...

15. Martini7

Martini7 Lid

Ik heb het vermoeden dat dit niet de juiste zijn qua kleur; althans, de kapjes die op mijn bouten zitten zijn 'glossy grey'...

Die links boven dus.. Ben zelf ook op zoek naar nog 4 kapjes voor op de slotbouten..

Update: zie type 1Z0 601 173 BLH in de binnenkant van een bestaand kapje staan, en 1Z0 601 173 A zou het onderdeelnummer zijn van het kapje voor de slotbout.

Laatst aangepast: 05-02-2020
  16. Dory

Dory Senior Member Donateur

@hendrik38 Ik denk dat Skoda zal best goede remblokken meelevert. Maar het zou goed kunnen zoals @hemi24 bedoelt dat nieuwe blokken moeten inslijten en er zodoende meer remstof vrijkomt . Ben benieuwd of het minder wordt.

Niettemin wil ik toch wel keramische remblokken en/of schijven hebben. Dus als er leden zijn die hun ervaring willen delen graag. Elke reactie is welkom.

17. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Dory er is wel een batch afwijkende remblokken in omloop. Er zijn al aantal kodiaqs waar de remblokken en schijven zijn vervangen. Die v mij gaat binnenkort naar de dealer voor die controle.

18. SileX

SileX Senior Member

Oh ? En hoe kom je hier achter ?
    Ik heb best veel remstof op de wielen, maar ik heb ook al 13k km gereden sinds 4 november :)

19. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Henrik weet er meer van. Dealer kan adhv bloknummer kijken of de blokken bij de batch horen. Die v mij gaat begin maart ter controle. Hoop eigenlijk dat Skoda besluit tot terugroepactie, maar dat betwijfel ik.

Dory en SileX vinden dit leuk.
  20. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Nu is mijn auto al 4 maanden oud, maar mijn ruitewissers zijn ook al gaar...heeft iemand een goed alternatief IPV Bosch?

Deel deze pagina