Kodiaq vragen en weetjes

Henrik

Forumguru
Wat mij pas opviel is dat er geen vloermatten in mijn Kodiaq zitten op de derde zitrij. Klopt dat? De vloerbedekking slijt hierdoor wel heel snel namelijk. Ik zie dat er wel een dergelijke mattenset beschikbaar is, maar die zat er bij mij dus niet standaard bij. Zijn er mensen met een 7-zits Kodiaq die hem wel meegeleverd hebben gekregen?

Leek me netjes om te melden dat ik ze alsnog van de dealer heb gekregen. Pluimpje dus voor MAAS Autogroep
 

doncalitri1984

Forumguru
Klopt het dat het lampje in de spiegelkap aan de bestuurderskant minder fel is dan het lampje aan de bijrijderskant?

Bij mij is deze even fel zowel links als rechts.
Je kan de felheid wel instellen, maar dit geld dan zowel voor links als rechts tegelijk (niet afzonderlijk dus).

Er zit toevallig niet nog een beschermingsfolie aan jouw linkerkant?

Wellicht helpt het om de felheid even aan te passen. Soms reset dat e.e.a software matig en trekt het mogelijk gelijk aan elkaar.
Mocht dat niet helpen dan zou ik naar de dealer gaan.
 
Dat stukje van die beschermingsfolie ga ik nog heel even checken..:bloos: de felheid inderdaad al gewijzigd maar dat mocht niet baten, het proberen nogmaals waard. Bedankt voor de hulp zover!
 

Sjuppie2001

Actief lid
Nog even getest, het heeft vooral met zit positie te maken, non issue, case closed :) dat is de nieuwigheid!
Ik had het gisteren en vanochtend ook nog goed bekeken en wilde inderdaad gaan melden dat ik vond dat er geen verschil in helderheid was, maar dat afhankelijk van je zitpositie dit wel zo kon lijken. :D
 

WV62

Lid
Goedemiddag,
In mijn Kodiaq onder het dashboard bestuurderszijde een irritante rammel waarneembaar.
Vandaag op onderzoek gegaan en vond een unit, zie foto's los hangen.
Aan deze unit zit behalve een voeding ook 2 GPS ontvangers aangesloten.
Wat is de functie van deze unit,?

Inmiddels een beugeltje gemaakt en hierop de unit bevestigd. Rammel is weg
 

Bijlagen

  • IMG_20200229_120919_DRO.jpg
    IMG_20200229_120919_DRO.jpg
    624,9 KB · Weergaven: 199
  • IMG_20200229_120852_DRO.jpg
    IMG_20200229_120852_DRO.jpg
    635,9 KB · Weergaven: 174

hendrik38

Forumguru
Is dat niet die box die ze inbouwen in Leusden? Ik had laatst rammel aan passagiers kant voor...is nu weer ff weg. Kan hij ook daar zitten?
 

Japanese Power

Donateur
De mindbox is idd de box die ze standaard in elke Skoda inbouwen in Leusden. Dacht dat deze achter de MFD zat weggewerkt in een Kodiaq...
 

Tinus78

Forumguru
en liever nog...kan ik dit ding demonteren zonder problemen (met app / software in auto) te krijgen?
Edit; oh, hierboven is het al tijdens mijn typen beantwoord......dus voor de app in gebruik.....tsja...die vind ik wel prettig...
 

Sjuppie2001

Actief lid
vraagje, ik had al ergens gelezen van iemand die een handleiding had gemaakt om de reflectoren achter te vervangen (voor het middelste gedeelte in dit geval). Daar werd vermeld dat je OF gaatjes moet boren OF wat clipjes moet wegvijlen van de RS reflector omdat dit extra is.
Nu zie ik op superskoda deze set staan: http://www.superskoda.com/Skoda/KOD...om-the-RS-model-complete-swap-kit-MONTE-CARLO

betekent dit dat als je deze set haalt je eventueel niet meer iets hoeft weg te vijlen (er is namelijk ook nog deze set: http://www.superskoda.com/Skoda/KOD...bumper-reflector-set-MONTE-CARLO-dark-edition) (ja, het scheelt 20 euro in de aanschaf, maar als ik daardoor voorkom dat ik zelf moet gaan aanklooien is dat mij het wel waard)
 
Leek me netjes om te melden dat ik ze alsnog van de dealer heb gekregen. Pluimpje dus voor MAAS Autogroep

Nou Henrik ik ga morgen mijn 7 zits Kodiaq halen, zelfde verhaal, ik mag hopen dat de vloermatten voor de derde zitrij gewoon in de afleverkosten zitten. Op een auto van bijna €45k dan een vloermatje á € 25,- extra moeten betalen, lijkt mij een verkeerde zuinigheid van de dealer.
 
Bovenaan Onderaan