Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Henrik Ik herken dat geluid wel. Ik heb het 1 x nu meegemaakt maar na 2 stevige remacties was ik het weer kwijt. Kun je nog achterhalen wat er dan mis is met de remblokken of schijven?
    P.s. volgens mij wordt iedere Skoda afgeleverd met stuur heel lichte naar links.

2. Henrik

Henrik Forumguru

Bij mij stond het stuur inderdaad ook naar links. Vervolgens hebben ze hem verlaagd met Eibach veren, drie keer uitgelijnd en stond het stuur naar rechts.
    Hij bleef overigens wel netjes rechtuit rijden, dus het was echt alleen een scheef stuur. Zou nu goed moeten staan, als ik de heren van de garage mag geloven. Ik zal proberen morgen te achterhalen wat er met de remmen aan de hand was.

3. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Henrik, dat zou fijn zijn. Als ik er dan toch weer last van krijg dan heb ik wat handvatten, want vaak krijg je de reactie dat jij de eerste bent die het betreft.

4. hemi24

hemi24 Forumguru

@Henrik : wat was de oorspronkelijke aanleiding om de auto opnieuw uit te lijnen?

5. Henrik

Henrik Forumguru

@hemi24 Het feit dat hij werd verlaagd was de aanleiding om hem uit te lijnen. Maar dat kregen ze dus na drie pogingen niet voor elkaar. Enige resultaat was dat het stuur de andere kant op scheef stond :maakmegek:

6. hemi24

hemi24 Forumguru

@Henrik : dus jouw auto wordt rondom verlaagd en dan lukt het ze om vervolgens het stuur scheef te krijgen..?

Dat mag iemand met technische kennis mij eens uit proberen te leggen...

Ik heb maar een conclusie : prutsers die niet weten waar ze mee bezig zijn en maar een beetje lopen te stellen en draaien!

7. Henrik

Henrik Forumguru

Ik wil die conclusie niet trekken. Maar kan je gedachten wel volgen.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  8. hemi24

hemi24 Forumguru

Moet je ze eens vragen of ze het je uit kunnen leggen.

En na dat hele verhaal vragen hoe het kan:
    Iets symmetrisch aanpassen en eindigen met een scheef staand stuur...

:pieker:

Henrik vindt dit leuk.
  9. elsinga

elsinga Forumguru

Het oog zal de radarkop zijn, dat schijnt inderdaad erg nauw te komen...

10. Henrik

Henrik Forumguru

Welke radarkop bedoel je @elsinga ?
    Voor zover mij bekend heb ik namelijk geen radarkop in de auto.
    Heb in ieder geval geen ACC bijv. Of wordt die radarkop bijvoorbeeld ook gebruikt voor Front Assist?
    Ik dacht namelijk dat dat, net als Lane Assist, via de camera bij de binnenspiegel werkt.
    En die hoeft toch niet opnieuw gekalibreerd te worden? Na de vorige uitlijnpoging is dit voor zover ik weet ook niet gebeurd.

11. hemi24

hemi24 Forumguru

Aangezien stuurwiel scheef staat, zal één en ander wel niet meer correct op elkaar zijn afgestemd...

12. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Inderdaad. Lange assist heeft de camera nodig om de lijnen te zien en te kunnen volgen.
    Radarsignalen zijn nodig om obstakels die zich nog (ver) buiten de reikwijdte van de parkeersensoren bevinden tijdig te kunnen signaleren.

13. Harald1972

Harald1972 Nieuw lid

Bestaat er in de Sportline Business de mogelijkheid om via het multimedia systeem gebruik te maken van de apps op je telefoon?
    Ik heb een Samsung maar begrijp dat Android Auto in NL niet beschikbaar is?

14. hendrik38

hendrik38 Forumguru

15. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Misschien een stomme vraag. Mijn kodiaq is half oktober geleverd. Wordt hij dan met winter ruirewisser vloeistof geleverd of met zomer? Of is het zo simpel dat blauw is winter en rosé is zomer en dat ik het zelf na kan kijken....als je het reservoir kunt zien

16. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

De vloeistof die er in zit, zou tot zeker -8 vloeibaar moeten blijven, ongeacht de kleur.

17. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Voor de wintersport is mij dat wat te hoog..

18. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Spiritus kun je er altijd bijgooien, kijk wel uit met andere (eigen) toevoegingen: soms tasten die het pompje aan.

19. elsinga

elsinga Forumguru

Volgens mij gebruikt Front Assist ook radar. Maar ik kan het fout hebben.

20. EdK

EdK Forumguru

Rij t hele jaar gewoon met Blauw !!

Blauw is namelijk voor heren en Roze voor de dames is me uitgelegd bij het pompstation door die mooie blonde dame waar ik geen foto van mag plaatsen.....:D

Peter-036 vindt dit leuk.

Deel deze pagina