Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Arme kinderen...

G.P. vindt dit leuk.

2. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Ik heb een andere uitlaat er onder en een ander luchtfilter, niet heel spannend qua extra vermogen. Verder allen finetuning van de software inderdaad.

Tinus78 en G.P. vinden dit leuk.
  3. hemi24

hemi24 Forumguru

Wat gaat er niet goed dan..?!?

4. Corné de Kluijver

Als je je kinderen een goede opvoeding geeft dan leer je ze om de portieren te sluiten met het handvat, dat is daar speciaal voor gemaakt :jaja:

ertromp en Japanese Power vinden dit leuk.
  5. Mystikal

Mystikal Lid

Bedankt voor jullie hulp! Precies de info die ik zocht.

Lekker Corné!

On a side note. Gisteren op en neer naar Hamburg gegaan. In de ochtend gewoon gewerkt en om 1200 vanuit regio Breda gereden met 3 andere vrienden. 530km enkel reis. Om 1745 aan gekomen en iedereen onder de indruk van de ruimte en het comfort (sportline). Natuurlijk fantastische wedstrijd. Om 23:00 aangesloten in de file in Hamburg en daarna in 1 streep door geblazen (op een tankbeurtje na) naar huis. 03:00 weer thuis. Heuvel af nog een keer 210 gezien, maar je hebt geen enkel moment het idee dat de auto licht of zweverig aanvoelt. De 150pk DSG voldoet gewoon meer dan prima.

Wederom een perfecte Kodiaq experience!

Plaatje bij een praatje. (Tank station in Duitsland) [​IMG]

6. RonaldSkodiaq

RonaldSkodiaq Senior Member Donateur

7. Corné de Kluijver

Zodra ze de ontwikkeling aan mijn auto positief afgerond hebben.
    Ik verwacht dat ze wachten totdat de tuningparts gemonteerd zijn en daar ervaring mee opgedaan is.
    Waarschijnlijk krijg je dan meteen de keuze tussen stage 1 en 2 op de website.

Laatst aangepast: 10-09-2019
    RonaldSkodiaq vindt dit leuk.
  8. wdejong32

wdejong32 Actief lid

vandaag mijn kodiaq terug gehaald van de dealer voor onderstaande punten
    verder is hij ook nagekeken op:

* dat de airco niet voldoende koelt , wel koele lucht maar beslist niet goed koud
    *de remmen bij wegrijden klappen geven alsof hij de rem te lang vast houdt bij wegrijden ,
    * software update ( deze was er volgens de monteur)
    * irritante front assist die spontaan begint te gillen en de rode auto met sensoren op dashbord weergeeft terwijl er niets aan de hand is , zelfs op vakantie als er niets of niemand in de buurt is doet hij het soms , ook heeft hij zelf een keer geremd toen er niets aan de hand was
    * kodiaq lijkt traag te reageren bij optrekken en met name bij uitrollen bij rotonde /kuispunt / en bij even snel inhalen

1 de airco war gevuld op 410gram ipv 460 gram en is bijgevuld , koelt nu in ieder geval beter

2 de klappende remmmen waren een bekend euvel , komt omdat de achter remblokken "plakken" nieuwe achter remblokken erop gekregen

3 nieuwe software geinstalleerd en lijkt nu vrijwel niet meer te hobbelen in toeren ( lijkt niet helemaal weg meer wel bijna)

4 Front assist had 2 foutmeldingen en is opnieuw afgesteld , afwachten nu of hij nog steeds valse meldingen geeft

5 probleem erkent en er is een hydropomp vervangen welke de DSG aanstuurt , auto is nu idd wat gretiger op het gas lijkt het

Kodiaq 1.5TSI DSG ambition bussiness 1-2019 lava , panoramadak , 3e zitrij , 3 zone airco

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  9. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Dus 5 punten en allemaal netjes opgepakt. :)

10. wdejong32

wdejong32 Actief lid

zeker , alles is naar volle tevredenheid opgelost door auto Maas Nieuwkoop

heeft een weekje geduurd , maar dat kwam doordat er ook hagelschade aan de auto zat waardoor hij naar de plaatwerker moest

Netjes gratis vervangend vervoer (karoq 1.0 automaat van 2019)

11. had je niet het idee van rollen en zweverigheid, of heb je veren instelbaar of iets aangepast?

Last edited by a moderator: 11-09-2019
  12. bartg

bartg Actief lid

Een weetje: De acc werkt niet goed in de westerschelde tunnel (nl richting be). Getest met 2 recente kodiaqs, ergens halfweg foutmelding en in de remmen. Volgens mij met reflectie te maken, ik gebruik hem alvast niet meer in tunnels.

13. wdejong32

wdejong32 Actief lid

ik haal de 1/12.5 -1/16 in de vakantie in Tsjechië en dan uiteraard rustig rijden , beetje helling af laten versnellen ( tikje op gaspedaal zodat hij stationair loopt) en helling op laten afzakken maar niks bijzonders , toch ook steile hellingen van 14 procent gehad , haarspeldbochten naar boven en uiteraard naar beneden waarbij de snelheid er dus flink uit moet.
    bij huisje steile helling op en dan achteruit een helling op naar de voordeur..gewoon euro 95 getankt en geen 98...

boordcomputer/app gechect en het scheelde 0.1 liter/km (km gedeeld door werkelijk getankte liters)

vandeweek zoals gezegd de auto terug gehaal bij de dealer , 29 km / gemiddelde snelheid 51.4 km en 33minuten en 50 seconden gereden ,,hiervandaan , provinciaal met de normale stoplichten loopt hij toch 1/13.7

wat wel erg opvalt is dat hij pas zuinig wordt als hij echt goed warm is , in de stad haal ik 1/10-1/11

ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn ambition bussiness geen drive mode select functie heeft die op een sportievere rijstijl kan zetten

Met mijn vorige Volvo V60 T3 had ik aan 1/12 gemiddeld ook mijn handen vol.. en die was1430 kg dus 100 kg lichter dan de kodiaq die ik nu heb

14. Kiko

Kiko Actief lid

Jeetje mina we gaan van airco naar een onderzoek in vebruik.

Sportieve rijstijl is geef je dsg een rukje naar achteren. KW kan je helpen bij stugger rijden of koop een vrs.

Wil je super zuinig rijden dan kan een fabia wonderen doen (vooral diesel).

Succes!

Laatst aangepast: 12-09-2019
    Racer01 vindt dit leuk.
  15. Mystikal

Mystikal Lid

Iemand een idee hoe ik die poi's uit zet en alleen de afslagen te zien krijg? [​IMG]

16. anoppe

anoppe Actief lid

Ik heb er last van dat mijn parkeersensoren heel traag reageren bij het achteruit rijden. Bij mijn weten heb ik ze al op de meest gevoelige instelling staan, iemand een idee wat ik hier mee aan kan?
    Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik bijna realtime feedback ontvang van dat systeem als ik bijvoorbeeld achteruit in parkeer, daar zijn ze immers voor. Nu duurt het vaak een paar seconden voordat hij iets detecteert...

17. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Nou, én?
    Topictitel "Kodiaq vragen en weetjes" dekt een oneindige breedte aan onderwerpen met betrekking tot de Kodiaq.
    Maar adviezen m.b.t. andere modellen... :pieker:

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  18. Kiko

Kiko Actief lid

Beide berichten zijn verplaatst vanuit een topic waar over airco en koeling wordt gesproken. Een hint: jeetje mina we gaan van airco naar .....:ot::pieker:

Ach begrijp wel dat het soms wat ingewikkeld kan worden.

Laatst aangepast: 13-09-2019
    Peter-036 vindt dit leuk.
  19. skomat

skomat Lid

op menu zetten
    en dan 1 kader aan de rechterkant ingedrukt houden en manoeuvre kiezen.

20. hemi24

hemi24 Forumguru

Eerste auto met parkeersensoren?

En hoe heb je deze op de ‘meest gevoelige instelling’ weten te zetten..?

Deel deze pagina