Kodiaq vragen en weetjes

hemi24

Forumguru
@DSK : toevallig niet de functie "Afzonderlijk portier" geselecteerd voor openen en sluiten?

Probeer in dat geval eens 2 keer een korte tik te geven...
 

Ohdear

Lid
Weet iemand of er al een topic is over het vervangen van de speakers bij een Kodiaq met het Canton systeem. Ik vind zelf de bass dik in orde, echter is het geluid verre van zuiver en helder. Ideeën zijn zeer welkom!!
 

Ohdear

Lid
@G.P. Klopt helemaal! Het is net alsof er er een filter overheen zit.
Ik ben nu aan het kijken naar het vervangen van 6 speakers; de 4 hoofdspeakers in de portieren en de 2 tweeters voorin bij de ruit. Daarnaast zou er ook extra isolatie geplaatst moeten worden. Iemand daar al ervaring mee?
 
Ik ben not impressed met het canton systeem. De bass is helemaal super, maar de rest klopt gewoon niet.

In plaats van speakers vervangen zou je de DSP moeten kunnen regelen. Volgens mij lukt dit standaard niet. Eventueel een DSP harnas aanschaffen zodat je hem wel tot in de puntjes kunt afstemmen. Kunnen nieuwe speakers niet tegenop.

Helaas betreft mijn wagen een leasebak en ga ik er nog nog eens een 150 euro tegenaan gooien.

Voor wie interesse heeft in meer info en/of installatie van DSP of speakers in het zuiden des lands stuur even een PM. Een maat van heeft een bedrijf wat dit doet.
 

Degi

Nieuw lid
Beste, vandaag blij mijn kodiaq opgehaald! Lukt het me niet om de navigatie in beeld te krijgen op mijn virtual cockpit. Heb al aantal zaken geprobeerd maar wie weet hoe ik vanuit Colombus naar mijn VC krijg?
 

EdK

Forumguru
Heeft de verkoper van je dealer je dan niets uitgelegd ?
Zou dan maar eens teruggaan voor verdere uitleg
 

elephtera

Forumguru
Mbt de canton, Ik heb 'm op bestuurder staan en ben juist blij verrast hoe vol en bassig het geluid klinkt. In de o3 vond ik het altijd zonde dat de canton zo weinig bass gaf. Ben er toen zelfs mee terug geweest naar er was volgens de dealer niks mis mee. Als ik het vergelijk met nu dan twijfel ik weer aan de canton van de o3.

Ik snap wel wat men bedoeld wordt met "deken over boxen" in bestuurder modus. Maar ik vind dat effect wel fijn.
 

Rooie

Actief lid
Waar is dit voor, zit onder de bestuurdersstoel. Kan hierover niets terugvinden in de documentatie. In mijn vorige auto (Octavia) zat dit niet
 

Bijlagen

  • FB9D26B5-BA6C-45CB-A448-FCC286C568DB.jpeg
    FB9D26B5-BA6C-45CB-A448-FCC286C568DB.jpeg
    87,1 KB · Weergaven: 222
Vraagje over personalisatie. Als ik instap en de wagen van profiel switcht, dan start de navigatie altijd eerst op met de muziek van het ander profiel om dan daarna om te schakelen naar mijn laatst gebruikte instellingen. Is dit normaal?
Bij mijn vorige wagen had ik dit niet en werd er gewoon opgestart met mijn laatste settings.
 

elsinga

Forumguru
Mijn ervaring met personalisatie is dat het display vrij snel omschakelt, maar dat de radio even tijd nodig heeft om over te schakelen. Bij mij goed te zien door een verschil in kleur van de sfeerverlichting in de twee profielen.
 

Sjuppie2001

Actief lid
Aangezien ik het zo snel nergens (goed) kon vinden, maar weet iemand of het redelijk makkelijk is om stuurwielverwarming te retro-fitten?
Kan me namelijk voorstellen dat het stuurwiel al wel is voorbereid, maar dat er geen kabels zijn getrokken enzo?
 
Die staat helemaal uit :jaja:

Dus bij jou komt er gewoon geluid op een normaal volume uit die speakertjes bij de A-stijlen? En op 'Bestuurder' zetten levert een verbetering op?

Ik ga morgen gelijk langs de dealer.

Ik vond het vooral een verbetering wanneer ik de "canton suround" helemaal terug gezet had.
Verder is t een stuk beter geluid dan in zijn voorganger (308 sw) dus ik klaag vooralsnog niet :tongue:
 

jorgenbosman

Nieuw lid
Hallo allemaal, Ik heb onlangs een nieuwe kodiaq gekregen met virtual cockpit. Nu is mijn vraag of je ergens kan zien of je lichten branden als ze op de Auto stand staan, ik kan daar nergens een aanduiding voor vinden...
 
Bovenaan Onderaan