Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

Ja, voor mijn Kodiaq handbak was de update er, die kon ik wel gebruiken want ik werd helemaal gek van dat rare schommelen en stotteren als ik de straat uit reed.

Ik rij er nu een paar dagen mee. Ja het is een enorme verbetering.:bloemen: nee het is niet helemaal weg..:(:(:shutup::shutup:

2. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Vraagje over Canton: bij mij komt er geen geluid uit de roosters waar het Canton-logo op zit (dus bij de handgreep). Zijn die inderdaad voor de sier?

3. johndoe

johndoe Forumguru

Net ook even in mijn canton Kodiaq geluisterd en daar ook geen geluid uit die roostertjes. Wel uit de driehoekjes net daar boven op de hoek van de deur

4. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Ja, die doen het bij mij ook :)

Ik vroeg me af of er iets niet goed was aangesloten ofzo. Ik kom uit een O3 met Canton en daarin vond ik 'Bestuurder' veel beter dan 'Voorin', onafhankelijk van de andere geluidsinstellingen. In de Kodiaq die ik nu heb zijn de verschillen tussen 'Bestuurder' en 'Voorin' heel anders. 't Is alsof ik in 'Bestuurder' wat body mis in het geluid, een beetje dun. Vandaar mijn vraag.

Tel daarbij op dat DAB anders klinkt dan Bluetooth (Spotify), dat weer anders klinkt dan Android Auto (Spotify). Vind dan maar eens een optimale instelling :(

5. KodiaqW

KodiaqW Senior Member Donateur

Ik heb precies hetzelfde @G.P. , heb zelfs de indruk dat ‘voorin’ beter klinkt dan ‘bestuurder’. Sowieso vond ik het Canton systeem in de O3FL veel beter klinken dan dat in de Kodiaq. Lijkt op een wat uitgeklede variant...

6. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Ik ben er nog niet uit of O3 of Kodiaq beter is, maar de verschillen zijn best groot. Bijvoorbeeld in de O3 leidt de surround alleen maar tot vervorming, maar in de Kodiaq is het juist ruimtelijker.

Ik moest maar eens op mijn gemak een uurtje met de mogelijkheden prutsen. Ook met een equalizer op de telefoon.

7. Mystikal

Mystikal Lid

Ik worstel elke keer met de tankpas. Wat is nu de makkelijkste manier om het totaal aantal gereden km's te zien vanaf het begin? Ik worstel elke keer met de menu's.

Idem om de trip teller te resetten.

Tips/tricks?

8. steege2

steege2 Senior Member

Ik snap niet wat je nou wilt weten, kan je het toelichten?

Km stand staat gewoon bij je tellers als de auto uit staat en de deur open, trip teller resetten door op de knop te drukken achter het stuur bij je tellers.

9. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

De totaalstand is ook met ingeschakeld contact (en/of rijdend) te zien, als je de moeite neemt om de cruisecontrol even helemaal uit te schakelen - dus niet alleen deactiveren, maar echt uit.

De rijgegevens "lange tijd" en "sinds start" zijn te resetten via het menu Cars > Instrumentenpaneel, dan even naar onderen scrollen. De lange tijd gegevens noteer ik op mijn tankbonnetjes, samen met de totaalstand. Weliswaar moet dat hetzelfde zijn als de gegevens "sinds tanken", maar soms wil ik na het tanken eerst snel de pomp vrijmaken voor een wachtende achter me en door te starten en een paar meter door te rijden worden die laatste automatisch gereset en kan ik ze niet meer noteren.

10. KodiaqW

KodiaqW Senior Member Donateur

Ik denk dat @Mystikal de kilometerstand moet intypen als ie gaat tanken met de tankpas van z'n baas, vandaar de relatie tussen tankpas en kilometerstand...

@Mystikal de SkodaConnect app laat ook de totaal kilometerstand zien meteen op het openingsscherm, rechtsonder onder het rondje met een grafiekje. Dus even de app opengooien op je telefoon terwijl je naar binnen loopt om te betalen en dan ben je er ook :)

11. Henrik

Henrik Forumguru

Als je cruisecontrol aanstaat, maar je zet het contact uit om te tanken, dan verschijnt naast een samenvatting van je rit in het MFD ook de totaalstand van je kilometers linksonderin. Met andere woorden: nadat je het contact hebt uitgezet en voordat je de deur opent, even kijken naar de ODO km stand. Zo werkt het bij mijn O3 in ieder geval...

EDIT: Eigenlijk precies zoals @steege2 het zegt dus

12. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Nog even aanvullend op het resetten van de rijgegevens Sinds Start en Lange Tijd: dat blijkt ook via het MFD te kunnen, heb ik zojuist onderweg uitgevogeld.
    Als je bv. het gemiddeld verbruik hebt voorstaan, dan kun je door kort indrukken van het rechter scrollwieltje op het stuur kiezen of je het gemiddeld verbruik sinds start, lange tijd of sinds tanken wilt zien. Als je dan Sinds Start kiest en vervolgens het scrollwieltje een paar seconden ingedrukt houdt, dan wordt dit (tegelijk met de rijtijd, gereden km en gemiddelde snelheid) gereset. Daarvoor hoef je dus niet het menu in te duiken.

Heb alleen nog niet vastgesteld of dit alleen stilstaand (met draaiende motor) of ook tijdens het rijden werkt. Ik stond toevallig heel even te wachten.

13. wdejong32

wdejong32 Actief lid

Afgelopen dinsdag mijn kodiaq naar de dealer gebracht voor hagelschade en wat puntjes aan de auto , waaronder dat ik vind dat hij traag oppakt als ik bij een rotonde uitrol en als er dan weer ruimte is gas geeft , ook bij een snelle inhaal actie is hij niet vlot met terugschakelen en versnellen

Vandaag belletje van dealer : er moet een nieuwe hydro pomp in en deze moet vanuit duitslend komen

wel snel bij een auto van 1-2019 en 11.000 km maar gelukkig hebben ze het gevonden en wordt het onder garantie opgelost

14. hendrik38

hendrik38 Senior Member

Even voor de leek, wat doet een hydropomp?

15. wdejong32

wdejong32 Actief lid

dat vraag ik me ook af ;), hopelijk weet iemand op de forum dit ???
    Het gaat om een 1.5TSI DSG mj 2019

16. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Hydro pompen?

Ja, flauw. Ik dacht altijd dat het een afkorting voor hydraulisch was :pardon:

17. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Die pomp zal dan wel in of aan de DSG zitten.

ertromp vindt dit leuk.
  18. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Hier ook nog een weetje....
    Wist je dat je uit een 2.0 TSI met af fabriek 180pk en 320Nm gewoon 300pk en 485Nm kan laten peuteren?

Ik ben aangenaam verrast en erg tevreden met dit resultaat :)

Kodiaqej, ertromp, KodiaqW en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Is dat alleen een aanpassing in de chip?

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  20. wdejong32

wdejong32 Actief lid

dat vermoed ik ook …

verder is hij ook nagekeken op:

* dat de airco niet voldoende koelt , wel koele lucht maar beslist niet goed koud
    *de remmen bij wegrijden klappen geven alsof hij de rem te lang vast houdt bij wegrijden ,
    * software update ( deze was er volgens de monteur)
    * irritante front assist die spontaan begint te gillen en de rode auto met sensoren op dashbord weergeeft terwijl er niets aan de hand is , zelfs op vakantie als er niets of niemand in de buurt is doet hij het soms , ook heeft hij zelf een keer geremd toen er niets aan de hand was

en de deurbeschermers gaan eraf , ik vind het niks en de kinderen met de deuren dichtgooien ook niet

Deel deze pagina