Kodiaq vragen en weetjes

EdK

Forumguru
Lampje is wegbezuinigd
Je kunt het zien bij de schakelaar en niet meer in daschboard
Is ook al bij mijne FAB 3
 

elephtera

Forumguru
Klopt het dat de kodiaq erg slip gevoelig is? Mijn o3 krijg ik met de grootste moeite niet in weelspin als ik optrek. De kodiaq bij het minste of geringste al ,met als gevolg lelijke gezichten van omstanders.
Ik zie nergens lampjes van slippende banden aangaan, zijn die er nog wel bij de virtual cockpit?
 

Henrik

Forumguru
Hallo allemaal, Ik heb onlangs een nieuwe kodiaq gekregen met virtual cockpit. Nu is mijn vraag of je ergens kan zien of je lichten branden als ze op de Auto stand staan, ik kan daar nergens een aanduiding voor vinden...
Je DRL staat als het goed is altijd aan. Je dimlicht zou je kunnen zien door de kleur van je navigatie mee te laten veranderen. Als die op AUTO staat wordt alles donker zodra je dimlicht aangaat.
 

CDK

Forumguru
Geen last van doorslippende wielen hier met m’n Kodiaq, maar misschien komt het omdat ik een 4x4 heb :pieker:


;)

Met goede banden en gedoseerd gas geven zou dit toch geen issue moeten zijn.

Welk merk en type banden heb je onder je Kodiaq liggen @elephtera?
 
Je DRL staat als het goed is altijd aan. Je dimlicht zou je kunnen zien door de kleur van je navigatie mee te laten veranderen. Als die op AUTO staat wordt alles donker zodra je dimlicht aangaat.

Bij mijn huidige O3 gaat dimlicht aan wanneer het regent, bij automatisch wissen. Maar dan blijft navi op overdag staan.
Terwijl alles op 'auto' staat.
Ik weet niet of dit bij Kodiaq ook zo is.
 

hemi24

Forumguru
Je dimlicht zou je kunnen zien door de kleur van je navigatie mee te laten veranderen. Als die op AUTO staat wordt alles donker zodra je dimlicht aangaat.

dat was vroeger, lang geleden zo...

sinds MQB is dat al verleden tijd en schakelt alles los van elkaar tussen dag- en nachtstand.
 

Xavier234

Senior Member
hier ook geen last van doorslippende wielen, denk in eerste geval gedoseerd gasgeven. en inderdaad goede banden
de mijne zijn deze standaard geleverd met hankook, zeer goede wegligging en nooit last van doorslippende wielen.
Ik rij natuurlijk ook niet gelijk een zot en wil aan de lichten niet altijd de eerste zijn
 

elephtera

Forumguru
Ik verwacht niet dat het aan de bandenspanning ligt, aangezien ik het ook had na de winterbanden wissel. Beide zijn pirelli's.

Ik probeer redelijk netjes te rijden en dus juist niet weg te scheuren, maar ondanks dat heb ik regelmatig slippende banden. Bijna alsof de ESC/ESP niet goed z'n werk doet, want ook de motor is niet overpowered (1.5tsi)

aangezien anderen dit niet echt lijken te herkennen zal ik er toch mee naar de dealer moeten, en kijken wat zij er van vinden. misschien hangt het ook samen met het horkerige gedrag van de dsg bij lage toeren/snelheden.
 

Speedied

Actief lid
@elephtera krijg mijn diesel ook makkelijk aan t spinnen op een beetje vochtig wegdek met winterbanden. qua trekkracht kan dat makkelijk. Zie dan ook geen melding op mijn Virtual cockpit.
 

Henrik

Forumguru
aangezien anderen dit niet echt lijken te herkennen ...
:pieker: Hier toch nog even op inhakend... Afgelopen vrijdag heb ik mijn Kodiaq ook opgehaald, zeer tevreden mee overigens, maar die wielspin herken ik wel degelijk! Je moet echt behoorlijk beheerst wegrijden om wielspin te voorkomen. Dat is me direct opgevallen inderdaad.

Ik wijt het nu nog even aan de combinatie van nat wegdek en zomerbanden. Begin december komen de winterbanden eronder en kan ik zeggen of het verbeterd is.
 

Henrik

Forumguru
@Corné de Kluijver Ah, dat was mij onbekend. Ik dacht altijd dat o.a. water beter werd afgevoerd door een winterband door de vormgeving van de lamellen. En omdat het rubber van een winterband zachter is heeft deze ook bij koud weer meer grip toch?

Of heb ik nu de klok horen luiden, maar...
 
Bovenaan Onderaan