Kodiaq vragen en weetjes

Okki

Donateur
Ik weet niet hoeveel geheugen knopjes erop zitten...maar stel het zijn er 3, dan kan je toch met haar sleutel het geheugen van stand 1 (van jou) naar stand 3 kopiëren en dan stand 2 (van je vrouw) naar stand 1. Werkt het...dan werkt het, werkt het niet, dan "kopieër" je het geheugen weer terug...kost maar een paar minuten.

Of je stelt de stoel gewoon weer even opnieuw in...
 
...van dit soort gegevens zouden ze eigenlijk in een soort boekje moeten maken en dan bij de auto leveren....

Denk je nu echt dat ik niet eerst het boekje er heb bijgehaald om dit allemaal eens te bekijken alvorens ik een vraag stel hier op het forum. Ik heb de stappen meerdere malen doorlopen zoals beschreven en het lukt niet.

Vandaar de vraag of er mensen zijn die dergelijk voorval ook al hebben gehad en hier misschien een praktische work around weten.
 

Okki

Donateur
...dat bleek niet duidelijk uit de vraagstelling....

Ik heb volgende vraag:

Hoe kan ik de zetelvoorkeuren van elektrisch verstelbare zetels op een sleutel opslaan?

....en je moest eens weten hoeveel mensen "de makkelijke weg" bewandelen alvorens het eerst zelf op te zoeken (niet alleen hier, maak het op mijn werk ook dagelijks mee....)

Maar goed....dat geeft dit forum in elk geval weer bestaansrecht...
 
Ok, ik zal in de toekomst proberen duidelijker mijn vragen te formuleren.

Bij deze:
Ik heb het instructieboekje en het infosysteem meerdere malen uitgepluisd, maar het volgende niet gevonden:
Het automatisch sluiten van de wagen na een bepaalde tijd als je geparkeerd bent. Ik vind dit nergens terug in het boekje of dit mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

Okki

Donateur
Misschien (laat ik het voorzichtig formuleren) is er verwarring met de functie dat als je de auto ontgrendeld en de deuren niet openmaakt binnen een bepaalde tijd, de auto weer automatisch vergrendeld..

...tenzij het een Kessy systeem is, dan zou het wel moeten kunnen
 
Het betreft een Kessy systeem.

Ben het nu al een hele morgen aan het uittesten:
Toegekomen op het werk, auto uitgezet en uitgestapt. Wagen staat nog steeds ontgrendeld op de parking. Te zien aan de spiegels die niet zijn toegeklapt.
 

BramBam

Forumguru
Dit is met VCDS/OBDeleven wel aan te zetten dat de auto vergrendeld wanneer je bij de auto wegloopt mits je keyless entry hebt natuurlijk.

Heb het zelf kort getest, maar weer uitgezet omdat de auto echt supersnel vergrendeld. Als jij eerder uitstapt dan je passagiers krijgen ze nauwelijks de kans om hun portier te openen.
 

Antera

Donateur
Het automatisch sluiten van de wagen na een bepaalde tijd als je geparkeerd bent. Ik vind dit nergens terug in het boekje of dit mogelijk is.

Dit is niet mogelijk alleen auto relock. Als je per ongeluk de auto geopend hebt en geen deur hebt geopend gaat ie vanzelf weer op slot

Met obde en vcds kan je instellen dat die op slot gaat als de bestuurder de deur dicht gooit maar de spiegels klappen niet in en bij sommige gaat de tankklep en/of de achterklep niet mee op slot. Daarnaast áls iemand later uitstapt dan jij dan blijft die deur ontgrendeld
 

Rallye

Forumguru
Vandaag smartgate voor Skoda gedownload en willen installeren...

@krikke5150 Volgens mij heb je de verkeerde app. Smartgate is een oude toepassing (met een extra module) waarbij je in de auto allerlei OBD-gegevens uit kon lezen via een eigen wifi-verbinding. Volgens mij werd dit al ruim voor de introductie van de Kodiaq niet meer aangeboden en in Nederland al nooit officieel. Bij een Kodiaq denk ik meer aan de Skoda Connect-app.
 
Ondertussen al een weekje verder en nog wat meer dingen gaan instellen en ontdekken.

Echter heb ik het volgende:
- De rijmodus wordt standaard teruggezet op "Normal" nadat de wagen is uitgezet. Een andere rijmodus blijft dus niet staan.

Als ik verder lees in het boekje staat er wel dat wanneer je een "Individual" profiel instelt deze wel wordt opgeslagen in het gebruikersprofiel. Versta ik het goed dat deze modus dan automatisch wordt gebruikt wanneer je het profiel van de chauffeur kiest?

Volgens het boekje kan je de volgende punten instellen:
"In de modus Individual kunnen de volgende menupunten worden ingesteld:
■DCC: - Instelling van de schokdemperkarakteristiek
■Stuurinrichting: - Instelling van de karakteristiek van de stuurbekrachtiging
■Aandrijving: - Instellen van de aandrijvingskarakteristiek
■ACC: - Instelling van de acceleratie bij ingeschakelde automatische afstands-regeling
■Dynam. bochtenverl.: - Instelling van de karakteristiek van de Full LED-koplam-pen
■Klimatisering: - Instelling van de karakteristiek van de Climatronic
■Motorgeluid: - Instelling van het motorgeluid in de wagen"

Heeft er iemand een idee wat de instellingen zijn van de Comfort mode in de Kodiaq welke zaken ik moet aanpassen in de setting Individual?
Heb het internet al wat liggen afschuimen, maar niets gevonden.
 
Volgens mij wordt hiermee bedoeld dat je een aparte 'individual' instelling kan opslaan per profiel. Bvb voor jezelf zeer sportief, voor je partner comfortabel. Die kan je dan selecteren afhankelijk van de sleutel (of gekozen profiel). De wagen zal echter nog steeds vanuit de 'normal' instelling starten.
 
Bovenaan Onderaan