Kodiaq vragen en weetjes

Ik ga trouwens nooit op skivakantie. ;)
Bedankt om mee te denken allemaal. Nu eerst even sparen en hopelijk ergens een set op overschot op de kop kunnen tikken.
 

duoplus

Nieuw lid

KodiaqS2

Senior Member
Ik weet niet of dit tot de weetjes geteld mag worden, maar ik was er blij verrast door. Ik heb een handbak gekozen en vond het grootste nadeel niet zozeer het schakelen maar de beperkte functionaliteit icm ACC. Nu blijkt echter dat ondanks dat je idd soms moet schakelen ACC gewoon actief kan blijven... Dat had ik niet verwacht maar is wel een leuke feature. je kan dus van 150 op ACC terug naar 40 incl. een paar keer schakelen. maakt voor de ACC niet uit.. blijft gewoon actief.
 

Xeanor

Nieuw lid
Ik wil graag mijn telefoon nog ergens rechts van het stuur in een mount proppen, maar liever niet voor een van de ventilatieroosters. Iemand hier die iets creatiefs heeft bedacht?
 

KodiaqW

Senior Member
Bij broditcenter zijn ze iets goedkoper, we zijn tenslotte wel Hollanders :tongue:

https://www.broditcenter.nl/?mod=product&com=showCategoryAccessories&id=0&pid=67706&cid=0

Ik gebruik al jaren houders van Brodit, een voertuigspecifieke pro-clip en een toestelspecifieke houder. Voor mijn iphone nu een verstelbare, actieve houder. Die actieve houder heeft een USB stekker die je in de USB-ingang van de auto plugt, dan heb je ook meteen carplay etc. als je dat wil.

Mijn ervaring met VAG/Skoda is dat de USB-poort flink goed veel vermogen kan leveren, veel meer dan bijvoorbeeld mijn huidige Peugeot. Die levert maar net genoeg om de batterij van de telefoon niet leeg te laten lopen wanneer ik bijv. navigeer met de telefoon. Mijn vorige O3FL leverde gewoon een fatsoenlijke 2.4A op de USB-poort.
 

Rudger

Lid
Binnenverlichting en Kessy.
Is het mogelijk dat de binnenverlichting aangaat zodra je het contact uitschakeld bij Kessy? In de handleiding staat dat dit wel gebeurd bij het verwijderen van de contactsleutel. Maar bij Kessy reageert ie pas zodra het portier wordt geopend.

Heeft iemand hier een reactie op? Mijn zus heeft dezelfde vraag voor haar Kodiaq en met de start/stop knop gaat de binnenverlichting niet aan als je de auto uitschakelt.
 
Laatst bewerkt:

lexislang

Actief lid
Vraag... ik heb wat ‘ruzie’ met het Columbus navigatie systeem. Vaak als ik een route invoer dan krijg ik de melding dat er updates beschikbaar zijn voor de route. Met de vraag of ik dat wil installeren of niet. Elke keer als ik kies voor ‘update’ dan eindigt dit steevast in een melding: fout bij updaten. Iemand anders dat ook gehad? Kan het zijn dat deze updates veel tijd kosten? Ik heb ‘connect’ en ga er van uit dat deze updates gedaan worden over de hotspot of Sim kaart verbinding?

Verder heb ik de laatste paar ritten melding gekregen dat de route niet kan worden berekend, geen navigatie instructies beschikbaar, software fout. Iemand dit al meegemaakt?

Is het mogelijk om alle kaarten in 1 x te updaten, bijvoorbeeld thuis als de auto aan het WiFi netwerk hangt?
 

steege2

Senior Member
Je kunt van de skoda website de update downloaden en op een sd zetten, dan kan je alles updaten, gaat een stuk beter dan online via de auto. De overige problemen herken ik niet gelukkig... succes
 

Ohdear

Lid
@lexislang Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga dit weekend de updates via de wifi thuis te laten draaien. De Update via de website en de SD kaart is bij mijn vorige auto (Golf GTE) helaas nooit gelukt. Moest iedere keer naar de dealer...
 
Laatst bewerkt:

wakkie

Senior Member
SD kaart werk bij mij ook niet. Krijg melding: geen bestand gevonden, controleer uw kaart of USB. Doe het nu ook via WiFi via mijn huis modem (auto staat in een inpandige garage). Voordeel is dat ik zelf kan aanvinken welke landen ik wil updaten. Nadeel is, auto moet op contact staan met het risico dat hij na een tijdje het contact uitzet.
Omdat ik mijn SD kaartje niet kan gebruiken, weet ik niet of je daar ook zelf de landen kan aanvinken of update hij alle landen?
Voordeel van het SD kaartje is dat je de update onder het rijden kunt laten uitvoeren. Jammer dat het niet werkt met mijn SD kaartje. Maar ik kan me redden met WiFi.
 

Herre

Senior Member
Bij mijn golf sportvan heb ik dat ook gehad en opgelost door het kaartje anders te formatteren. Ik meen dat FAT32 niet werkte en dat je NFTS moet formatteren, maar ik kan het mis hebben. Al een tijdje niet meer geupdate, gebruik meestal waze tegenwoordig.
 

wakkie

Senior Member
Geen idee welk format je moet gebruiken. Kan het ook nergens vinden. Standaard zijn ze dacht ik Fat32 geformatteerd. Updaten via USB heb ik niet geprobeerd. Toch staat op mijn SD kaartje de hele download uitgepakt en wel, maar het systeem houdt vol dat er niks op staat. Met WiFi kan ik me prima redden.
 
Bovenaan Onderaan