Kodiaq vragen en weetjes

KodiaqW

Senior Member
Echter heb ik het volgende:
- De rijmodus wordt standaard teruggezet op "Normal" nadat de wagen is uitgezet. Een andere rijmodus blijft dus niet staan.

Dit geldt als het goed is alleen voor de sportmodus. Als je individual selecteert, dan laadt hij die setup ook weer wanneer de wagen is uitgezet. Daarnaast ontdekte ik dat in de sportmodus, de crew protect assist en de front assist worden uitgeschakeld. Wanneer je echter in het individual-profiel alle instellingen gelijk maakt aan het sport-profiel, wordt e.e.a. dus opnieuw opgestart nadat de auto uit is geweest, én die veiligheidssystemen blijven wel gewoon werken.
 
Ik overweeg een extra setje wielen te kopen en daar winterbanden op te laten zetten.
Ik zou gaan voor Crater-velgen.

Momenteel heb ik de Elbrus-velg (18 inch).

Kan je dan makkelijk tijdens de winter de 19 inch Craters erop zetten?

Iemand een idee hoeveel zo'n setje zou kosten? Ik de configurator is het 665eur extra als optie. Daar moet je uiteraard de banden nog bijtellen.
 

CBreedijk

Donateur
Is de 665 geen meerprijs?
Skoda hanteert eerder prijzen van 250/350 p stuk voor velgen.

Als je set kan kopen 665, DOEN.

En nee 19” is geen probleem.
Alleen rekening houden met kettingen mocht je die willen/nodig hebben.
Je komt dan uit bij loopvlak kettingen.
Ik heb de maggi Trak
 

Tinus78

Forumguru
Beetje googlen en je ziet dat voor een 19” set met zomerbanden tegen de €2195,— wordt betaald. Met winterbanden zal ongeveer zelfde zijn.
 
Weet iemand wat een 60000 km beurt kost? Het gaat om de Kodiaq 2.0 diesel 4x4 met dsg. Ik heb gekeken op Skoda.nl
maar daar wordt het niet meer vermeld.
Zijn er nog bijkomende kosten?
Bedankt voor het meedenken:D
 

Tinus78

Forumguru
Of deze geeft wellicht indicatie, 2018 prijzen weliswaar....
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 61
  • image.jpg
    image.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 63

lexislang

Actief lid
Heb ze idd in mijn zoektocht ook langs zien komen. ben toch maar voor een tweedehands setje wingbars gegaan.

Je vertrouwd de ‘polen’ niet?

Ik denk dat ik ze ga bestellen, laat hier wel weten wat ik er van vind!

Trouwens, Skoda heeft een grote dakkoffer (340) liter in de aanbieding voor 199 euro. Ik ga hem morgen even bekijken bij de dealer, echter het is echt geen geld... dus ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

KodiaqS2

Senior Member
ik heb een groot deel van dit topic doorgeworstelt en heb de Skoda Connect app inmiddels aan de praat. Maargoed, in ruil voor een hoop gegevens die naar Skoda gaan (ga ik even vanuit) krijg ik een app die zegt of de auto op slot zit of niet en waar hij staat. Ik kan zelfs de auto laten toeteren en knipperen. Maar dan heb ik ook meteen alle functies wel gehad begrijp ik. Even serieus, als dat alles is, wat moet je er dan mee..? Of mis ik iets?
 

LKS

Lid
Ik overweeg een extra setje wielen te kopen en daar winterbanden op te laten zetten.
Ik zou gaan voor Crater-velgen.

Momenteel heb ik de Elbrus-velg (18 inch).

Kan je dan makkelijk tijdens de winter de 19 inch Craters erop zetten?

Iemand een idee hoeveel zo'n setje zou kosten? Ik de configurator is het 665eur extra als optie. Daar moet je uiteraard de banden nog bijtellen.

@Soundless, hebben de 19 inch velgen niet ook bredere banden dan de 18 inch? Dat zou een goede reden (naast kettingen die makkelijker om de band passen) kunnen zijn om de winterbanden op de 18 inch velgen te leggen daar bij een smallere band de druk per vierkante centimeter hoger is en dus de grip in gladde omstandigheden iets beter wordt. Ter overweging, succes met de keuze!

Gr. Leo
 
Iemand die deze dakdragers al heeft besteld/geprobeerd? Merk Aguri? Pools geloof ik ... 75kg draagvermogen en ze lijken verdomd veel op de Wingbars van Thule, zijn alleen 'maar' 110 euri


https://www.dakdragerwinkel.nl/aguri-dakdragers-prestige-aluminium-skoda-kodiaq-vanaf-2017

Ik heb deze vorig jaar besteld. En met een tocht van 1700 km enkele reis Kroatië in incl een grote dakkoffer deden ze het prima. Wel vond ik het slot mechaniek erg stroef. Om de sloten er in en eruit te krijgen veel kracht moeten gebruiken. Dus dat vind ik wel een nadeel. Dat zal bij Thule niet het geval zijn. Verder wel tevreden mee en over 3 weken gaan ze weer op de auto.
 

CBreedijk

Donateur
Omtrek van de band zal ook niet vee verschillen.

Het gaat om de breedte.
Bij 18 en 19 inch moet je loopvlakkettingen gebruiken.
Reguliere kettingen passen niet “om” de band.
 
Bovenaan Onderaan