Kodiaq vragen en weetjes

Skodiak

Senior Member
Elektrische stoel(verstelling) of handmatig.
En wat voor een blusser?

Goeie vraag ben ik ook benieuwd naar
@bartg als je een foto hebt ben ik je ook heel dankbaar.

Dealer had het over een 1 of 2.5kg poeder blusser, adviseerde 1kg.. en leek mij ook wel voldoende, ook met het oog op ergens een plekje vinden :-)

Brandblusser is verplicht voor Belgische rijders, en aanbevolen als je in Belgie rijdt om gedoe bij aanhouding te voorkomen, is mij verteld. Dit is de reden dat mijn werkgever naast Winterbanden (Duitsland, en veiliger uberhaupt) ook een brandblusser standaard in de leaseauto's wil hebben.
 

Japanese Power

Donateur
Dealer had het over een 1 of 2.5kg poeder blusser, adviseerde 1kg.. en leek mij ook wel voldoende, ook met het oog op ergens een plekje vinden :-)
Een poederblusser en dan ook maar 1 kilo in de auto... heeft je dealer dan wel voldoende verstand van blussers en de nevenschade van poeder op alle metalen en elektronica. Blus je een beginnend brandje met een poederblusser maak je goede kans op alsnog een gevalletje total-loss door de gevolgsschade... Aan een sproeischuimblusser kleven ook nadelen, maar de gevolgsschade na gebruik is vele malen minder.

Lees onderstaande stukje even door.

Poeder of Schuimblusser voor in de Auto

Een poederblusser in een auto lijkt in eerste instantie een prima optie. Het is een goedkope brandblusser, hij kan goed tegen vorst en heeft een hoge bluscapaciteit. De minimale grootte is wel 2 kg. Met een 1 kg poederblusser kun je niets uitrichten. Wees wel bewust van de nevenschade van het gebruik van poeder. Het poeder zal zich verspreiden door de hele motor en elektronica en ook tot achter het dashboard. Wanneer het poeder niet professioneel wordt verwijderd zal het na lange tijd nog storingen kunnen veroorzaken in apparatuur en zich invreten in metalen.

Een sproeischuimblusser in een auto is een betere optie. Let daarbij wel op, niet elke sproeischuimblusser kan tegen vorst. Dit staat op het etiket vermeld. Ook hier geldt dat met niet een te kleine blusser moet nemen. Neem een 2l sproeischuimblusser voor in de auto. Houd er ook rekening mee dat de blusstof van een schuimblusser na 5 jaar in de meeste gevallen dient te worden vervangen.
 

Skodiak

Senior Member
@Japanese Power +1.. Ik begon ook al te "steigeren" bij het idee van een poederblusser!
Yes, heb hier naar gevraagd toen ik afspraak maakte, en dit voorgelegd, Antwoord was dat Skoda alleen poederblussers in het assortiment heeft, was het antwoord. Onze lease coordinator had het ook bij Leaseplan aangegeven maar daar wordt verder niets mee gedaan kennelijk . Dan is voor mij de kous af en zoeken ze het maar uit.. Wellicht hebben ze beide het liefst een total loss na een brandje. Evengoed ben ik nog steeds benieuwd naar de beste plek voor deze "total losse" blusser :-)

Waarschijnlijik: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/veiligheid/pech-onderweg-artikelen/
 

krikke5150

Senior Member
Vandaag smartgate voor Skoda gedownload en willen installeren...
De recenste MySkoda had ik reeds probleemloos gedownload en geinstalleerd.
Smartgate vraagt echter om je wagen te starten om dan je smartphone via WIFI met de Skoda te verbinden...
Het te zoeken netwerk zou Smartgate en enkele cijfers heten...
Deze naam komt echter niet op de beschikbare WIFI netwerken op mijn smartphone... wél een netwerk Skoda_7075
Dit netwerk blijkt mijn Kodiaq te zijn, maar bij het invoeren van een paswoord lukt dit niet.
In de Smartgate app wordt gevraagd om de eerste maal met de VIN van je wagen als paswoord in te loggen... ook dit lukt niet...
Ik voel me een beetje dom, maar ik voel ook een aanval van toorn en razernij opsteken richting Skoda... :nailbiting:
De heren beslissen om hun software prul aan te passen, en de duur betaalde app licentiegebruikers kunnen maar zorgen om aan het kluwen van updatemizerie uit te raken...
Ben ik de enige sukkel? :sterretjes:
 

4Motion

Senior Member
8A54692E-813A-49ED-89CB-CE1965BFED0E.jpeg

7A72C6F4-27EF-4CEB-A181-6856D5B71854.jpeg

Onder elektrisch verstelbare stoel. Zeer propere oplossing in vergelijking met mijn vorige wagens.

Poging tot foto’s. Sorry voor de slechte kwaliteit!

Inderdaad verplicht in Belgie. Keuring checkt ook de houdbaarheidsdatum als ze in een slechte bui zijn:thumbsdown:.
 

MennoW

Forumguru
Voor de gelukkige met elektrische achterklep: de klep is in de auto ook te sluiten door de knop vast te houden.
Zijn blijkbaar niet veel die dat wisten.
 

Japanese Power

Donateur
Voor de gelukkige met elektrische achterklep: de klep is in de auto ook te sluiten door de knop vast te houden.
Klopt, je kunt de klep idd ook met je AB sluiten, echter maar in een straal van 2,5 meter bij de auto. Daarbuiten werkt het helaas niet. Openen met de AB heeft een stuk groter bereik.
 
Laatst bewerkt:

anoppe

Actief lid
Voor de gelukkige met elektrische achterklep: de klep is in de auto ook te sluiten door de knop vast te houden.
Zijn blijkbaar niet veel die dat wisten.

De knop op je sleutel of de knop in de auto? Ik heb nog wel eens een fiets van de kids achterin en dan gaat de klep wel eens wat open na een drempel bijvoorbeeld.
Zou makkelijk zijn als ik hem weer dicht kan doen vanuit de auto...
 
Ik heb volgende vraag:

Hoe kan ik de zetelvoorkeuren van elektrisch verstelbare zetels op een sleutel opslaan?
Mijn voorkeuren op mijn sleutel en die van mijn vriendin op haar sleutel? We gebruiken elk een andere sleutel. Ook pogrammeren op de verschillende posities is niet echt duidelijk. Positie 1 is opgeslagen, positie 2 niet echt blijkbaar.

De vraag/oplossing is hier al eens voorbij gekomen, maar kan niet terugvinden in welk topic dit was en wat de antwoorden waren.

Alvast bedankt
 

Antera

Donateur
Dit gebeurd vanzelf door met de sleutel de deur te openen en in te stellen. Doe je de deur open met de andere sleutel dan die instellingen doen van de stoel. Dan zou dit dat moeten oppakken.

Heb je in je menu personalisatie staan dan kan je ook alle andere instellingen op slaan in de sleutel. Heb je dit niet en heb je wel de mib2 dan kan dit geprogrammeerd worden
 
Bedankt voor de info.

Ik had dit ook gedacht dat dit zo moest lukken.
We hebben dit even geprobeerd, maar dit lukt nog niet in de praktijk. Moeten we bij de sleutel van mijn vriendin ook positie 1 op de stoel aanduiden? Want wij hebben dit geprogrammeerd op positie 2. Maar misschien dat het hierdoor verkeerd loopt?
 
Bovenaan Onderaan