Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Zal ook wel een puber zijn die zoon ;). Verder dient uiteraard wel te worden bedacht dat de auto niet standaard dit geluid maakt, maar dat het wel even moet worden opgewekt. Maar het zijn wel duidelijk hardere knallen dan bij mijn Polootje, waarbij je dit ook kunt opwekken
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Even voor de duidelijkheid....

Puberaal gedrag? Eens! Had ook eerst een petje opgezet ;)

M’n zoon en zwager wilden het horen, dus daar was deze “demo” voor. In de dagelijkse praktijk is de auto bijna fluisterstil, heerlijk!

Deze “salvo’s” moeten overigens ten allen tijde opgewekt worden zoals @Rosinfield al schrijft :jaja:

Voorwaarden zijn na volgas in N met kleppen uitlaat open óf bij gas los na vol accelereren in S en dan uitsluitend boven 5000rpm en met de uitlaatkleppen geopend.

Met kleppen dicht is het gewoon een roffel als in de Polo GTI standaard op te wekken is.
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Even voor de duidelijkheid....

Puberaal gedrag? Eens! Had ook eerst een petje opgezet ;)

M’n zoon en zwager wilden het horen, dus daar was deze “demo” voor. In de dagelijkse praktijk is de auto bijna fluisterstil, heerlijk!

Deze “salvo’s” moeten overigens ten allen tijde opgewekt worden zoals @Rosinfield al schrijft :jaja:

Voorwaarden zijn na volgas in N met kleppen uitlaat open óf bij gas los na vol accelereren in S en dan uitsluitend boven 5000rpm en met de uitlaatkleppen geopend.

Met kleppen dicht is het gewoon een roffel als in de Polo GTI standaard op te wekken is.
Mijn zoon, uw zonden zijn u vergeven
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nu weer in NL rijd ik niet of nauwelijks in S, dus geen geroffel. Maar tijdens de vakantie in Frankrijk vond ik het wel leuk die plofjes als je steil bergaf in S op de motor remt en af en toe even gas bij geeft. Een soort van gezellig. Zoals gezegd niet te vergelijken met deze kanonsslagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Bij een zo'n beer met knetterende uitlaat in de regio Rijnmond, vraag ik me af welke stankcode daar bij hoort. ;)

Bear-Pooping.jpg


Wat puberaal gedrag betreft, in Nederland, en eigenlijk in heel Europa moet je tegenwoordig ongeveer vergunning hebben om 's morgens je ogen open te doen, dus dat lokt ook gewoon gedrag uit, waar mensen af en toe even de regels negeren, en ieder heeft daar zijn eigen manier voor. Ik kan me wel voorstellen dat dit geluid niet op prijs gesteld wordt in een omgeving waar pas een schietpartij is geweest. (de eerste 1-2 seconden van het geluid deden mij sterk denken aan een machinegeweer)
 

LT83

Forumguru
Op FB ookal aangegeven, ik kan echt niet wennen aan die pops en bangs. Vind het eerlijk gezegd echt verschrikkelijk geluid.
Misschien dat het in dit geval ook komt door het bescheiden motorgeluid dat het dan extra opvalt, maar het is helaas niet mijn ding. Voor de rest gewoon een super dikke bak, maar dat wist je al :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@RefleCs en @Luuk Thijssen, dank voor de complimenten en de kritiek. Geluid is uiteraard niet vergelijkbaar met m’n oude 6 cilinder en ja die mis ik nog steeds en niet alleen voor de sound ;) Het is zoals het is en hier moet ik het nu even mee doen, gelukkig is het geen straf meer zoals tot enkele weken geleden. ;)
 

Spector

Forumguru
Altijd een mooi discussie, maar ik hou er wel van. Als op Facebook, mooi upgrade van de beer mag je trots op zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan