Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Hallo allemaal,

waar het hart vol van is loopt de mond van over zegt men :D dus bij deze alvast een eigen topic geclaimd :bloos:
Op 10 januari heb ik bij Skoda Rijnwoud in Rotterdam een Kodiaq besteld in de kleur Quartz Grey, uitvoering is een 2.0 benzine, 4x4, DSG 7 - Style Business met 19" Sirius velgen. Naast de standaard al zeer uitgebreide Style Business uitvoering zijn de volgende opties mee besteld:

* Parkeerpakket Pro (trekhaak wegklapbaar met trailerassist)
* 360* Area view camerasysteem
* Panoramadak elektrisch bedienbaar
* Elektrisch bedienbare stoelen + spiegels
* Travel assist
* Lane assist
* Blind spot detectie
* Adaptieve cruisecontrol
* Frontassist
* Dynamic chassiscontrol
* Drivemode selection met off-road modus
* Sportpakket (zwart lederen sportinterieur + sportpedalen
* Verwarmbare stoelen + achterbank
* Verwarmbare voorruit
* Zonwering op achterste zijruiten
* Sunset
* Bagagescheidingsnet
* Omkeerbare kofferbakmat

Met de info van hierboven zou de Kodiaq er ongeveer als volgt moeten uit zien :nailbiting:

IMG_0293.JPG IMG_0294.JPG

Mijn huidige Superb 3.6 liter V6 260pk heeft een stage 3 tuning bij TVS Engineering BV / DSG-dokter ondergaan en heeft ongeveer 430pk en 470Nm, de uitdaging is om dat vermogen (minimaal!) ook uit het 2.0 liter blokje in de Kodiaq te gaan halen. Dat lijkt me een leuke uitdaging :D
In dit geval zal om een stage 4 of wellicht zelfs stage 5 gaan en in dit topic wil ik jullie daarover op de hoogte houden. Momenteel ben ik met diverse tuners in gesprek / onderhandeling (JD Engineering, XT Motorsport, Vagtechniek, TVS Engineering / DSG-dokter, DVX en Hartog Tuning)
Maar eerst het lange wachten op de uiteindelijke levering :sterretjes:


Keep you posted peepz :jaja:



Greetz Corné


Edit 22-09-2019

Op dit moment door Vagtechniek voorzien van een stage 2 tuning.
Resultaat 304pk en 485Nm

121e51e94cf220a7c2492ab52c0c76df.jpg
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Dat wordt hopelijk weer net zo genieten (voor zowel jou als de meelezers) als van je schitterende Superb! Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
Dat gaat weer een groot project (en groot topic) worden.
Veel plezier met de voorpret en sterkte met wachten op de nieuwe bolide :lezen::thumbsup::pieker::koffie::yeehaa::cheers:
 

Bakkertje

Forumguru
Is het geen idee om je V6 in de Kodiaq om te hangen? :deuk:

Zonder gekheid, mooie auto, standaard al en ik ben erg benieuwd wat er uiteindelijk aan vermogen uit gaat komen.
Sterkte met het wachten..

Wat gaat er met de Superb gebeuren?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Dit wordt vast weer een interessant (en lang) topic met gave modificaties. Veel succes en wij genieten lekker mee ;)
Even over de tuning, 430pk is een mooi streven. Weet je al wat de internals van het blok kunnen hebben qua pk en koppel?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dit wordt vast weer een interessant (en lang) topic met gave modificaties. Veel succes en wij genieten lekker mee ;)
Even over de tuning, 430pk is een mooi streven. Weet je al wat de internals van het blok kunnen hebben qua pk en koppel?

Dankjewel @Luuk Thijssen :thumbsup:
Het is in de basis hetzelfde blok als in de Golf 7 GTI, alleen softwarematig geknepen. De meningen zijn verdeeld over wat de internals kunnen hebben, varieert van max 360 tot probleemloos 460pk. Met deze info van de ervaringsdeskundigen ben ik me een mening aan het vormen. Maar m'n motto in deze zal zijn "Better safe than sorry" ;)
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Bakkertje, heb in een Tiguan en een Ateca gereden, dus weet wel wat ik ongeveer kan verwachten. Daarbij moet het onderstel waarschijnlijk toch ook aangepast worden, iets lager en iets stijver. Dus de rijeigenschappen zijn dan al niet meer vergelijkbaar. Ik heb in de Kodiaq daarentegen wel meerdere keren proefgezeten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan