Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Vanmorgen ook nog even langs Kiwiparts gereden in Beugen en een katwissel gedaan, niet omdat het moet, maar omdat het kan :)

Deze er onderuit...

6f162d53cfc2950376bd41a0c2fdb73d.jpg


En deze er voor in de plaats...

fd3fca78d48e91b6e3af51112fbdc31f.jpg
 

S.O.C.3

Actief lid
Gefeliciteerd met uiteindelijke resultaat. Ik wens je heel veel veilige kilometers toe. En zoals een oud verbasterd spreekwoord zegt: Heerlijk duurt het langst.:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Even bijpraten en m’n ervaring delen :)

Gisteren dus de Kodiaq opgehaald bij Vagtechniek in Nuenen nadat hij daar 4 weken gestaan heeft voor softwareontwikkeling op het nieuwe 2 liter blok van de VAG groep (EA888 3B) het heeft een andere kop en een hogere compressie zoals eerder vermeld.

Zoals jullie weten heb ik reeds voor het moment van het zetten van de handtekening voor de aankoop van de Kodiaq altijd de intentie gehad om boven het vermogen van de S2 uit te komen, dat is helaas door het nieuwe Budack Cycle blok met hoge compressie op dit moment (nog) niet te realiseren. Ik heb 2 jaar lang intensief contact gehad met diverse tuners in NL en B en daarbij aangeven dat ik mijn auto beschikbaar wilde stellen voor ontwikkeling op het moment dat de Bosch MG1 computer gekraakt zou zijn. Lucas van Vagtechniek was de eerste die me vroeg of mijn aanbod nog geldig was, daar hoefde ik niet lang over na te denken en heb meteen de afspraak ingepland en aangegeven dat ik ze volledig de vrije hand gaf en dat ik tot de kerstvakantie de tijd had ;)

Medewerker Erick heeft de software geschreven en mij vrijwel dagelijks op de hoogte gehouden via Whatsapp over zijn bevindingen, wat hij die dag getest had en wat de positieve of negatieve effecten waren. Het was leuk en zeer interessant om van iemand met passie voor zijn vak de updates met beeldmateriaal te krijgen, zelfs op momenten dat je geen updates verwacht :) Het was top!


Hier onder nog eens de originele meting met daar overheen gelegd de tuning zonder CAI, maar wel met andere downpipe.

4160b08f17a9f6e0fe11ef5b193dd3d4.jpg


Na installatie van de VWR600 CAI en het opnieuw afstellen was er een opmerkelijk grote winst te zien en is meteen ook het eindresultaat.

06699c03ed8e7c1038f5eecd674c3f68.jpg


Ik had de auto weggebracht met de aanhanger met daarin mijn Peugeot Metropolis 3 wieler zodat ik m’n eigen vervoer terug naar huis had. De aanhanger heeft zolang bij Vagtechniek gestald gestaan en zodoende was de eerste rit gisteren dus meteen met 1300kg aan de haak.
Dat ging aanmerkelijk soepeler dan de heenreis :) Versnellen van 80 naar 100 om even in te halen is nu geen issue meer, heerlijk!

Na een drukke dag gisterenavond nog even een stukje solo kunnen rijden en dan merk je dat de auto in D gewoon goed en vlot aanvoelt, eigenlijk zoals het zou moeten zijn af fabriek.... In S wordt later opgeschakeld t.o.v. het D programma en wordt het koppel volledig benut, waardoor het wat agressiever aanvoelt en er redelijk sportief mee te rijden is. Bij doorhalen in de toeren en daarna gas los hoor je zelfs nog een klein orkestje uit de uitlaat ;) Het blijft echter een logge SUV met de aërodynamica van een baksteen en het gewicht van dieplood, echt sportief rijden zal dus nooit lukken, daarvoor missen we helaas nog 100 paarden en Nm’s.

Nadat er eerst niets mogelijk was en na 2 jaar toch wel iets mogelijk bleek te zijn (binnen en buitenland lieten vermogens zien van 240 tot 275pk) ben ik toch wel zeer aangenaam verrast door Vagtechniek met het huidige resultaat :thumbsup: 304pk en 485Nm is iets wat tot voor kort écht onmogelijk leek.

Lang verhaal kort: Zeer content met de Kodiaq en de software van Vagtechniek, alle hulde en credits aan Erick die met passie z’n werk gedaan heeft :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
In S later opgeschakeld ? Normaal gesproken gebeurt dat bij DSG aanpassing juist in D en eerder in S. Maar de jouwe was al aangepast natuurlijk. Ben enigszins in verwarring nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan