Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanenkelen

Forumguru
25,7% vermogen winst, dat is best netjes :tegek:

Op zich is 25,7% natuurlijk netjes. Maar als je ziet dat veel andere 2.0TSI motoren met een stage 1(+) makkelijk richting de 300pk gaan, valt het me eigenlijk een beetje tegen. Ligt dit dan aan de toegepaste hardware zoals de turbo in dit blok, of zouden ze nog grotere stappen gaan maken en zijn dit de eerste vingeroefeningen?

De 1.8 TSI gaat ook al makkelijk richting deze zelfde cijfers (225-250 pk).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eerdere berichten wezen al op een dergelijke grotere winst (HGP; 275 pk, 427 Nm). Dus de vraag is in hoeverre die lagere waarde iets specifieks voor VVT is. We zullen het snel weten. Voor mij zou die 25% overigens prima zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geen idee wat het is, maar datzelfde bedrijf (HGP) kwam eerst met de melding alleen auto's met dat filter te kunnen doen en vervolgens meldden ze enige dagen later ook auto's zonder te kunnen doen. Met dezelfde waarden (zie eerder bericht)
 

CDK

Forumguru
Voorlopig blijft het stil @Bakkertje :)
Als jij een tuner weet die al klaar is voor een stage 3 dan mag je hem noemen. Stage 1 is nog maar mondjesmaat mogelijk, dus jij en ik zullen nog wat langer geduld moeten hebben ;)
 

CDK

Forumguru
Het is ook nog even de vraag wat het verschil is tussen mijn 180pk versie en de 190pk versie. Waarschijnlijk zijn beide een Miller Cycle versie met relatief hoge compressie van 11.65 : 1 dat scheelt aanzienlijk in de te behalen winst helaas. Op een stage 1 kan dat al -25/40pk schelen als mijn info daarover correct is.
 

CDK

Forumguru
Mijn Kodiaq heeft er al 20 minder dan jouw Polo, maar als ik die er bij tel en 180+70 uitreken dan zou een stage 1 nog (n)ergens op lijken....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan