Status
Niet open voor verdere reacties.

Mill88

Forumguru
Vanochtend al een post van Van Vught Tuning langs zien komen over het aanpassen van de MG1&MD1 bij een A6.

“ It is now possible to read and write software for new MG1&MD1 ECU's at VVT.
So we started right away on developing tuningfiles for these ECU's.
This is the first car we've done, Audi 2017 A6 3.0 TDI 218 hp FWD S-tronic.
Stock we measured 219 hp on the dyno and made 275 hp and 500 Nm. (limited for DL382 gearbox)
We will stay working on development for other MD1 and MG1 cars. “
 

hemi24

Forumguru
Ik zag de melding ook al op een Peugeot forum voorbij komen, die hebben blijkbaar ook de MD1 en MG1 ecu’s van Bosch...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als compensatie voor t lange wachten verwacht ik wel minstens 500pk :D

Klinkt leuk 500pk :) maar is geen vereiste, de Superb heeft bij JD op de bank het hoogste vermogen gemeten 430pk / 470Nm, daar moet het sowieso boven komen :) Het moet technisch en financieel haalbaar zijn en het moet niet zo zijn dat die laatste 50 pk €5000,- extra kosten. Als er nieuws is lees je het wel :jaja:
 

Spector

Forumguru
:cheer::cheer:

eindelijk het lange wachten beloond! We wachten nog ff geduldig op de mogelijkheden en nieuwe vermogenscurve ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Nee dan zal het meteen een turbo upgrade worden. TTE 535 zou een optie kunnen zijn. Ik zie in Duitsland nog wel andere leuke dingen voorbij komen van PNP turbo en een kolbenkraft IS38 upgrade turbo. We gaan het meemaken.

Als ik op hun site kijk, lijkt het er op dat ze echt weten waar ze het over hebben en wat de zwakke punten zijn bij de OEM-turbo, ik zag ook op hun site dat ze ook samenwerken met/leveren aan TVS. Via TVS ook bij Kolbenkraft terechtgekomen als optie?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
@Corné de Kluijver mss een gekke gedachte, maar je rijdt deze auto inmiddels alweer 2 jaar. En je start vanaf een laag vertrekpunt (190 pk) zodat je serieuze euries kwijt bent met modificeren.

Is een overstap naar bv een CUPRA Ateca een optie voor je? Dan kun je voor 5000 euries upgraden naar stage 3 (450 pk) en ben je klaar. Plus dat je dan ook een auto hebt met bijhorende hardware om het vermogen goed weg te zetten (remmen, onderstel etc).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ben benieuwd naar het antwoord op deze op zich best zinnige vraag. Er is natuurlijk ook al het nodige geinvesteerd in cosmetische modificaties van de Kodiaq. En ik kan me ook voorstellen dat je het project wil voltooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
@Corné de Kluijver mss een gekke gedachte, maar je rijdt deze auto inmiddels alweer 2 jaar. En je start vanaf een laag vertrekpunt (190 pk) zodat je serieuze euries kwijt bent met modificeren.

Is een overstap naar bv een CUPRA Ateca een optie voor je? Dan kun je voor 5000 euries upgraden naar stage 3 (450 pk) en ben je klaar. Plus dat je dan ook een auto hebt met bijhorende hardware om het vermogen goed weg te zetten (remmen, onderstel etc).

In basis is de motor van Corne redelijk gelijk aan die van de Cupra, alleen kleinere turbo (IS20 vs IS38). Als je toch een turbo upgrade gaat doen zijn de prijsverschillen dus klein. Volgens mij zijn de internals verder vergelijkbaar namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkie996

Forumguru
Misschien ‘n rare vraag, maar zou die Ateca-motor, inwendig, misschien anders uitgevoerd zijn? Vb sterkere drijfstangen, zuigers, cil.kop...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan