Status
Niet open voor verdere reacties.

s-line

Forumguru
Vakantie is toch juist om ff lekker weg van huis te zijn.... en niet al je spullen van huis mee te nemen? Ik heb het liefst alleen een zwembroek en wat luchtige kleding mee. En als ik een dag iets wil doen huur ik wel wat...:nailbiting:
 

turboturbo

Forumguru
Vakantie is toch juist om ff lekker weg van huis te zijn.... en niet al je spullen van huis mee te nemen? Ik heb het liefst alleen een zwembroek en wat luchtige kleding mee. En als ik een dag iets wil doen huur ik wel wat...:nailbiting:
Leuk, dit lijkt me wel wat voor de stamtafel :lezen:;)

Gaan er kinderen mee @s-line?

Heb weleens fietsen gehuurd op vakantie, maar man man wat een treurige bedoening was dat altijd. Voortaan toch lekker m’n eigen fietsen mee voortaan :geek:
 

s-line

Forumguru
Ja maar mijn kinderen gaan toch niet meer mee fietsen met papa en mama. En zelf hebben ze geen fiets nodig, doen daar alleen maar aan chillen..
En ik zie mijzelf echt niet een aanhanger of dergelijke helemaal naar de Cote d azur rijden of naar Toscane. Ik wil gewoon lekker door kaggelen!
 

CDK

Forumguru
Mijn kinderen gaan toch niet meer mee fietsen.
Ik zie mijzelf echt niet een aanhanger of dergelijke helemaal naar de Cote d azur rijden of naar Toscane. Ik wil gewoon lekker door kachelen!

Lang verhaal ingekort:
Fietsen huren op vakantie is een drama als je een groot frame nodig hebt en vanwege 2 versleten knieën is alleen een e-bike een optie voor mij.
Doorkachelen met dat hok van mij zit er toch niet in met 180 ezels die volgens mij onderweg alleen maar onenigheid hebben, de 1 wil vooruit en de ander achteruit :banghead: Volgende keer koop ik een Peugeot ;)
Daarbij pakken wij onderweg een hotel op de trajecten die jij beschrijft, 800-900km per dag maximaal.
Voor Duitsland heb ik trouwens een Tempo 100 ontheffing en in België mag je 120 en in Frankrijk meen ik 130, dus ik zie het probleem niet zo ;)
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Lang verhaal ingekort:
in België mag je 120 en in Frankrijk 130, dus ik zie het probleem niet zo ;)

Dat geldt alleen voor combinaties die in de B categorie (dus samen minder dan 3500 kg) vallen niet voor een Beer met verhuishuif erachter die samen meer dan 3500 kg (mogen) wegen, zie: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/verkeersregels

De maximum snelheid is dan 90 ipv 130 .. (in Frankrijk in ieder geval)

Edit: dat geldt ook in België
 

fiestaman

Forumguru
Ja maar mijn kinderen gaan toch niet meer mee fietsen met papa en mama. En zelf hebben ze geen fiets nodig, doen daar alleen maar aan chillen..
En ik zie mijzelf echt niet een aanhanger of dergelijke helemaal naar de Cote d azur rijden of naar Toscane. Ik wil gewoon lekker door kaggelen!

Daarmee dat wij voor de zomervakantie de vlieger nemen. 2x met de auto Frankrijk gedaan. Gepakt & gezakt als een muilezel :D
Daarvoor de vlieger gekozen, 1 valies en handbagage. De kids (4j & 5j) vinden het nog eens leuk ook.

Maar wel mooi spel Corné
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Afgelopen vrijdag had ik een uurtje over (helaas geen tijd om auto en wielen te wassen) om de remklauwen en de naven even onder handen te nemen. Dit was al langere tijd een enorme bron van ergernis, binnen het jaar was er al roestvorming op het Skoda pisbakkenstaal..... :(

Zo was het...

d48edb5ea28e4f479a9a80bb138310bc.jpg


ce6e8f860fc1508b6d994fd5eb6a462e.jpg


4073cf8e682651a636bd95c2372c4194.jpg


En zo is het nu...

fc08749e9cb93f2c8841b8252b3ea0b0.jpg


be1956c8b2b0d6c49f0ea34c4cf96ee3.jpg
 

De Stip

Forumguru
Goed gedaan! Waarmee heb je het behandeld? Ik gebruik er meestal Hamerite voor en dat blijft netjes in de loop der jaren. En waarom geen zwarte Skoda naafdoppen?
 

CDK

Forumguru
Goed gedaan! Waarmee heb je het behandeld? Ik gebruik er meestal Hamerite voor en dat blijft netjes in de loop der jaren. En waarom geen zwarte Skoda naafdoppen?

Het zijn Audi RS6 wielen, dus daar ga ik geen Skoda naafkappen in zetten, wel de Audi ringen zwart mee laten spuiten om in de stijl van de auto te blijven en niet al te opzichtig de ringen in beeld te krijgen.

Naven en remklauwen zijn gespoten met Hammerite hamerslag zwart, dat blijft over het algemeen inderdaad prima dekkend zitten :jaja:
 

s-line

Forumguru
Geel had veel mooier gestaan!
En bij de meeste merken roesten de naven en de remschijfranden al heel snel, het is bijna onbehandeld materiaal en krijgt behoorlijke temperatuurverschillen te verwerken.
 

CDK

Forumguru
Geel had veel mooier gestaan!
En bij de meeste merken roesten de naven en de remschijfranden al heel snel, het is bijna onbehandeld materiaal en krijgt behoorlijke temperatuurverschillen te verwerken.

Als er 8 pots remklauwen onder gezeten hadden en 19” remmen had ik ze geel gemaakt ;)
 

turboturbo

Forumguru
Mooi gedaan! Herkenbaar dat je je daar aan stoort; met meer open velgen valt het beter op.

Ook de duurdere ATE schijven met coating overkomt dit hoor (die heb ik nl) De vliegroest kan gewoonweg door of op de coating gaan aanvreten, of het roest door de coating heen oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rayzman

Actief lid
Je wagen ziet er erg mooi uit Corné. Ik weet niet wat voor budget je nog in je auto wil steken voor tuning, maar aangezien die 2.0 nog steeds niet getuned kan worden, heb je er niet aan gedacht om hem te vervangen met een ander blok of de boel laten omsmurfen naar een e-Kodiaq?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Geel had veel mooier gestaan!
En bij de meeste merken roesten de naven en de remschijfranden al heel snel, het is bijna onbehandeld materiaal en krijgt behoorlijke temperatuurverschillen te verwerken.

Ik heb afgesproken bij de dealer, dat ik de auto voor aflevering op de brug krijg en er zelf wat aan kan smurfen (leuk woord @Rayzman ).
Daar ga ik de delen van de schijven (randen en centrum) voorzien van Hammerite zwart, maar ook de stofplaten achter de schijven en de remklauwen met datzelfde Hammerite behandelen. Kost me wellicht een zaterdag, maar dan ben ik er even vanaf en is de auto meteen na aflevering naar m'n zin en hoef ik niet op de parkeerplaats voor de deur te gaan otteren.
 

CDK

Forumguru
Je wagen ziet er erg mooi uit Corné. Ik weet niet wat voor budget je nog in je auto wil steken voor tuning, maar aangezien die 2.0 nog steeds niet getuned kan worden, heb je er niet aan gedacht om hem te vervangen met een ander blok of de boel laten omsmurfen naar een e-Kodiaq?

Dank voor de complimenten!
Tuningbudget is max 10k
Ja motorswap heb ik zeker overwogen, alleen is dat technisch niet mogelijk voor straatgebruik, tenminste degenen die het kunnen en willen zeggen dat. Er loopt een topic over..... voor circuitgebruik is alles mogelijk, maar verder niet(s). En een e-Kodiaq, nee dat gaat’m niet worden, dan koop ik wel een Tesla ;)
 

EdK

Forumguru
En een e-Kodiaq, nee dat gaat’m niet worden, dan koop ik wel een Tesla ;)
Man je hebt een pracht aanhanger die je kunt volgooien met batterijen voor een goede actieradius.....
En je Kodiaq trekt dan op als een ferari ...
Eben extra V* soundsysteem en spuitbus uitlaatgassen erbij voor de beleving en je bent de king of the road....:D
 

CDK

Forumguru
Na een lange periode van stilte......., was er vorige week opeens groot nieuws in Duitsland!! De MG1 zou gekraakt zijn :jaja::bloemen::yeehaa: Nu geven ook het Belgische DVX en het Nederlandsche VAG Techniek aan de MG1 te kunnen flashen. Project X komt dus hoogstwaarschijnlijk toch nog van de grond :cheer::cheer::cheer:
Op28 juli hoopt m’n Beer z’n 2e verjaardag te vieren en dat was dan ook meteen mijn deadline :dankje: geen nieuws voor die tijd, dan zou het project NIX worden in plaats van Project X :nailbiting:
Nu de offertes nog maar eens vergelijken en een keuze gaan maken :jaja:
Keep you posted!

Greetz Corné
 

MaxN

Donateur
Ik denk dat ik net als velen erg benieuwd ben naar de mogelijkheden van het blok met deze auto! Goed nieuws. Gefeliciteerd Corne!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan