Status
Niet open voor verdere reacties.

Sand3r

Senior Member
Het is dat ik het nu pas lees.
Maar BR NL moet je echt never nooit niet heen gaan!
Beloven van alles, maar maken niets waar.
BR BE kan het allemaal wel, maar eerst hebben ze een test voertuig nodig.

BR NL dacht een paar maand geleden een frisse M240i te chippen. Lukte niet, uiteindelijk ECU gesloopt en de dealer moest het oplossen. Gevolg was vervallen van elke garantie op de jonge M240i door de uitgevoerde “tuning”.
De gehele rekening was voor de M240i eigenaar.

Met VAG ga je naar Hartog of JD (en een aantal andere JD onderdanen).
 

CDK

Forumguru
Het is dat ik het nu pas lees.
Maar BR NL moet je echt never nooit niet heen gaan!
Met VAG ga je naar Hartog of JD (en een aantal andere JD onderdanen).

Gelukkig zijn er meer goede adressen dan deze 2 :jaja:
Dat een ECU kan craschen dat is een ding wat kan gebeuren, dat BMW dan zegt “dat is pech garantie weg” is algemeen bekend :jaja: Dat is een risico wat de klant neemt. Kosten van nieuwe ECU en dealer hadden wél voor rekening BR moeten zijn :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
@Sand3r Ik ben verbaasd dat dit een redelijk recente ervaring is. Als ik het goed heb, zat op de plek van BR NL eerst een Nederlandse tuner met een twijfelachtig imago. Deze NL tuner is bij mijn weten ingelijfd door BR, en ik dacht dat na een lastige aanloopperiode de zaken hier ondertussen op orde waren.:wavecry: Dat lijkt dus niet het geval te zijn.
 

Sand3r

Senior Member
Ach kan er nog wel meer over kwijt.
Als in de klant beloven dat BR NL het wel even kan, maar uiteindelijk je auto als proefkonijn gebruikt zonder overleg.
M240i geval dus.

Corné, wees blij dat je daar niet verder kwam!
Het komt er vaker voor.

En blijkbaar is het adres dus al bekend.
 

oco1979

Forumguru
Tijden van eventjes vlug flashen van software is tegenwoordig op te letten bij nieuwere wagens.
Huis en keuken tuner zal mogen opletten in de toekomst.
Want moderne motoren met extra's.
In/uitlaat aanpassingen. lifthoogte ook nog
Compressie die kan aangepast worden
Hogere inspuitingen
Meerdere inspuitingen tot wel 5 per slag
Elektrische turbo.
Hybride aandrijving
Terugkoppeling van gegevens(meer dan vroeger)
en ......
Met alleen turbodruk en inspuiting en ontstekking te veranderen ga je zeker niet het optimale krijgen laat staan verbetering.
 

Kurtje

Forumguru
Raar is toch wel dat BR NL en BR BE dezelfde software engineer gebruiken om de software te schrijven :)

Alle software wordt in België geschreven door Bruno, BR NL haalt gewoon de software uit de wagen en stuurt deze door naar hem. Hij herschrijft deze en stuurt deze terug. Ze testen deze op de bank en indien aanpassingen nodig zijn wordt opnieuw hetzelfde gedaan...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Normaal gesproken zal het geen probleem zijn. Hier hebben we het echter over nieuwe motoren waarbij de software kennelijk erg lastig te kraken is. Wat ik me kan voorstellen, is dat er verschil zit tussen aanbieders van tuning, wat betreft de voorwaarden die ze zichzelf stellen wat betreft strengheid van testen e.d. vooraleer ze de software aanbieden. Wellicht vatten sommigen dat wat te makkelijk op. Ik speculeer maar wat hoor, niet gehinderd door expertise
 

oco1979

Forumguru
Raar is toch wel dat BR NL en BR BE dezelfde software engineer gebruiken om de software te schrijven :)

Alle software wordt in België geschreven door Bruno, BR NL haalt gewoon de software uit de wagen en stuurt deze door naar hem. Hij herschrijft deze en stuurt deze terug. Ze testen deze op de bank en indien aanpassingen nodig zijn wordt opnieuw hetzelfde gedaan...

Dat is een werkwijze die veel toegepast word.
Zoals je die hebt voor software te kraken.
Software te veranderen volgens de oemsoftware om dan door te verkopen
software aankopen en opwagen zetten en nadien nog eventuel te wijzigen, al dan nie zelf of eerder door die waar software gekocht.
Want software op maat is een groot woord
basisaangepaste software en dan deze fijntunen
 

Kurtje

Forumguru
Ja absoluut passen veel bedrijven dit toe, ken er nog wel enkele in België die zo werken!

Maar mijn woordjes raar sloegen terug op het feit dat BR BE meer zou kunnen / beter zou zijn als BR NL dan :)
Terwijl ze dezelfde software/engineer gebruiken :)
 

CDK

Forumguru
Raar is toch wel dat BR NL en BR BE dezelfde software engineer gebruiken om de software te schrijven :)

Alle software wordt in België geschreven door Bruno, BR NL haalt gewoon de software uit de wagen en stuurt deze door naar hem. Hij herschrijft deze en stuurt deze terug. Ze testen deze op de bank en indien aanpassingen nodig zijn wordt opnieuw hetzelfde gedaan...

Daarom neem ik elke info ter kennisgeving aan ;) Ik ben op een leeftijd aangekomen dat ik zelf m’n oordeel vorm en me niet laat leiden door door ervaring van een enkeling. Vaak ook nog niet uit eerste hand en meestal ingekleurd om het wat smeuïger en beter in het straatje te laten passen. Van elke tuner zijn slechte verhalen te vinden, of dat nu JD, TVS, BR of wie dan ook is ;)
Ik heb ze live een BMW 5 serie onder handen zien nemen en dat resultaat zag er super uit. Verder heb ik genoeg grafieken gezien van diverse merken om te weten dat er kennis genoeg aanwezig is bij de engineers van BR-Performance.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan