Status
Niet open voor verdere reacties.

0ri0n88

Forumguru
Dan is het net opgelost. In de bazar stond nog steeds zo een advertentie vanochtend en die stond er al een poosje.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Vandaag had ik een afspraak staan bij BR-Performance in Raamsdonksveer......
Ondanks dat per mail aangegeven was dat mijn Bosch MG1 ECU te flashen was, bleek dat helaas niet het geval te zijn.
Terug bij af en verder met 180 ezels :cry:
 

leon-cupra

Forumguru
Hopelijk heb je daar niet te ver voor moeten rijden ...
Anders factuurtje naar hen opsturen voor tijdverlies en brandstofkosten :mad:
 

CDK

Forumguru
Au. Dat moet een “prettig gesprek” geweest zijn bij BR?

Mwaah in eerste instantie begon het te kriebelen bij me, maar we hebben uiteindelijk een goed gesprek gehad. Ze kunnen het wel zegt hij, maar de tijd ontbreekt. Ze hebben 2 ingenieurs 1 in België en 1 in Frankrijk en als 1 van de 2 tijd heeft kan ik de auto daar voor 1 tot 3 weken achterlaten. Er zijn minstens 15 tot 20 testfiles nodig om uiteindelijk 1 goede softwareversie te schrijven voor mijn auto. BMW heeft prio helaas omdat daarvan veel meer auto’s rondrijden met een andere versie MG 1 of MD 1. Lichtpunt is wel dat ze met BMW heel ver zijn. BR is met 8 Europese vestigingen een grote speler met veel kennis en knaken, het komt er op neer als BR een protocol ontwikkeld heeft dat vervolgens alle anderen het ook kunnen, want zij verkopen hun ontwikkeling door aan de flashtool leveranciers en die worden weer middels updates doorverkocht aan de andere bij ons bekende tuners.
 
Laatst bewerkt:

Sk_Hans

Forumguru
Terug bij af en verder met 180 ezels :cry:
Dan is zo'n curve toch wel pijnlijk zeker....... :shutup:

kodiaq-post-small-jpg.67668


(Kijk vooral naar het blauwe getal rechts. Sorry, grapje. Ik hoop dat jouw beer binnenkort eindelijk ook te tunen valt!)
 

CDK

Forumguru
Dan is zo'n curve toch wel pijnlijk zeker....... :shutup:

kodiaq-post-small-jpg.67668



Nee hoor is niet pijnlijk, als de mijne de bank op zou gaan ben ik er zeker van dan er ook 180+ pk en 320+ Nm op de grafiek komt te staan, maar zeg nu zelf, meer dan vlot kan je er niet mee rijden toch? Daar is de auto te lomp en te zwaar voor. In een Octavia met veel betere stroomlijn zou het een heel ander verhaal zijn. Geef bij 120 maar eens volgas dan gebeurt er weinig tot niets, ik wil dan het gevoel krijgen dat ik richting achterbank ga :bloos:
 

B.Stuurder

Forumguru

Nee hoor is niet pijnlijk, als de mijne de bank op zou gaan ben ik er zeker van dan er ook 180+ pk en 320+ Nm op de grafiek komt te staan, maar zeg nu zelf, meer dan vlot kan je er niet mee rijden toch? Daar is de auto te lomp en te zwaar voor. In een Octavia met veel betere stroomlijn zou het een heel ander verhaal zijn. Geef bij 120 maar eens volgas dan gebeurt er weinig tot niets, ik wil dan het gevoel krijgen dat ik richting achterbank ga :bloos:
ruilen? ;):shutup:
 

Sk_Hans

Forumguru

Nee hoor is niet pijnlijk, als de mijne de bank op zou gaan ben ik er zeker van dan er ook 180+ pk en 320+ Nm op de grafiek komt te staan, maar zeg nu zelf, meer dan vlot kan je er niet mee rijden toch? Daar is de auto te lomp en te zwaar voor. In een Octavia met veel betere stroomlijn zou het een heel ander verhaal zijn. Geef bij 120 maar eens volgas dan gebeurt er weinig tot niets, ik wil dan het gevoel krijgen dat ik richting achterbank ga :bloos:
Volgas geven en op de achterbank terecht komen is wellicht wel een keertje leuk. Maar dat was voor mij niet de reden om de Octavia in te ruilen op een Kodiaq. Ik vind de Kodiaq vooral lekker comfortabel en heb hem laten tunen om wat meer trekkracht te hebben in de lage toeren, voor de souplesse.
 

CDK

Forumguru
Volgas geven en op de achterbank terecht komen is wellicht wel een keertje leuk. Maar dat was voor mij niet de reden om de Octavia in te ruilen op een Kodiaq. Ik vind de Kodiaq vooral lekker comfortabel en heb hem laten tunen om wat meer trekkracht te hebben in de lage toeren, voor de souplesse.

Ik bedoel te zeggen dat bij 120km/h de fut er aardig uit is. Verder is het een geweldige auto. Rijcomfort (met Eibach veren) is fantastisch en de hoge zit bijna nog beter. Ook met de looks zoals ik hem nu heb ben ik meer dan content, daar hoef ik geen X5 of Q7 voor te hebben, maar dat torretje onder de kap dat is voor mij echt een tranentrekker ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan