Kodiaq en WLTP

Topic in 'Kodiaq' gestart door elsinga, 29-07-2018.

1. dmanic

dmanic Lid

Aha, mooi verhaal :)

2. dmanic

dmanic Lid

upload_2018-10-24_18-46-14.png

Uit de nieuwe Tjechische brochure sinds 19-10. CO2 uitstoot lijkt dus te kloppen.

3. tvo47

tvo47 Lid

Ik zie nog steeds niet de 1,5 tsi. Dsg7 in combinatie met 4x4

4. johndoe

johndoe Forumguru

2.0 TSI lijkt ook overal (al een tijdje) verdwenen. Ik heb er een sinds mei 2018 in bestelling. Erg benieuwd wat daarmee gaat gebeuren en waar de CO2 op uitkomt.

5. elsinga

elsinga Forumguru

Ik wil een 2.0 TSI gaan bestellen in januari (met levering dan in september), dus ook erg benieuwd. Als de 1.5 TSI met DSG7 nu lagere CO2 waarden laat zien, dan is er ook hoop voor de 2.0 TSI.

6. heron

heron Nieuw lid

Betekent het 'AP' op het einde een automaat? Dan ben ik heel benieuwd wat het prijsverschil tussen de handbak en de automaat wordt als de Nederlandse BPM erbij komt...

7. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

De dealer waar ik zaterdag was vertelde dat de levertijd voor een Kodiaq minimaal een jaar is op het moment ..

8. MK74

MK74 Lid

Nu ook op de site van Skoda.nl de co2 uitstoot en nieuwe prijzen van de Kodiaq.. :)

Bijgevoegde bestanden:

9. elsinga

elsinga Forumguru

Dat zou niet zo mooi zijn.... leek het weer wat de goede kant op te gaan, wordt het weer slechter...

10. dmanic

dmanic Lid

Mijn dealer heeft vanochtend onderstaand bericht ontvangen voor degene die op een 1.5 TSI zitten te wachten:

Update WLTP: Prijzen KODIAQ 1.5 TSI 110kW bekend
    Definitieve prijzen bekend van de KODIAQ 1.5 TSI 110kW motoren

Wij kunnen u het goede nieuws melden dat de CO2-uitstootwaarden op de KODIAQ 1.5 TSI 110kW recentelijk zijn vrijgegeven door ŠKODA Auto. Dit betekent dat wij nu ook de definitieve modeljaar 2019 prijzen op deze motoren kunnen vrijgeven. De betreffende prijzen zijn per vandaag, 24 oktober 2018, geladen in uw DMS. In de modelmap van de KODIAQ op DealerXtranet treft u de vernieuwde prijslijst met de aangepaste prijzen en CO2-uitstootwaarden voor de KODIAQ en KODIAQ Business.

11. filas

filas Lid

Let op de 1.5 TSI handgeschakeld heeft hogere CO2 waarden. Dus het verschil zit hem in de DSG7 vs de oude DSG6. De kans bestaat dat de TSI2.0 een andere DSG krijgt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

12. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Een jaar wachten op een Skoda? Een McLaren wordt nog sneller geleverd en die gaan ze pas bouwen als het geld ontvangen is.

Base77 vindt dit leuk.
  13. filas

filas Lid

Dat is mooi, de Kodiaq Style Business 1.5 TSI DSG-7 is volgens deze pricing inderdaad iets goedkoper € 42.090,- ipv € 42.550,- Het is niet veel, maar scheelt toch € 460,-. Dat is bijna de prijs van het digitale display € 490,-.

Base77 en portefam vinden dit leuk.
  14. heron

heron Nieuw lid

Had net besteld bij LM. Toch maar vragen of we naar automaat kunnen voor dat kleine extra bedrag.

15. VHS

VHS Nieuw lid

Die 2.0tsi komt dan toch terug op het lijstje van beschikbare motoren? Wat is de reden eigenlijk dat die er nu af is?

16. Newby

Newby Nieuw lid

BPM wordt afgedragen aan overheid. Deze auto heeft lagere uitstoot dus lagere BPM (tarief per eenheid blijft voorlopig gelijk).

Feitelijk staat de BPM los van de koopovereenkomst, dit is een gegeven van overheidswegen en leidt niet tot meer of minder marge voor dealer/importeur.

Dat Skoda geroepen heeft dat de prijzen niet aangepast worden agv WLPT/BPM is hoogstens van toepassing daar waar totaalprijzen hoger zouden uitvallen.

Denkt men dit anders te kunnen doen dan zou dit een mooie collectieve rechtzaak op kunnen leveren. ‍

17. Rudyh

Rudyh Lid

Scheelt toch 3000 euro hand-of schakelbak?

18. heron

heron Nieuw lid

2700 - dus ca 270 netto per jaar voor bijtellig. Was 4500 hiervoor (uit mijn hoofd).

19. BramBam

BramBam Forumguru

MK74 vindt dit leuk.
  20. Gummybeer

Gummybeer Lid

Hmm... Nu nog wachten op de 2.0 TSI

Deel deze pagina