Kodiaq en WLTP

dmanic

Lid
ik zou me niet blind staren op de stock locator. Ik ben vorige week nog bij Udenhout geweest en daar was niet op voorraad wat er online stond. Ze zetten de "in bestelling staande" auto's ook bij hun voorraad.

Tevens staat er nu opeens een zwarte S3 sportline op voorraad als 1.5TSI terwijl dat vorige week nog een 1.4 was.

Aha, mooi verhaal :)
 

johndoe

Forumguru
2.0 TSI lijkt ook overal (al een tijdje) verdwenen. Ik heb er een sinds mei 2018 in bestelling. Erg benieuwd wat daarmee gaat gebeuren en waar de CO2 op uitkomt.
 

elsinga

Forumguru
Ik wil een 2.0 TSI gaan bestellen in januari (met levering dan in september), dus ook erg benieuwd. Als de 1.5 TSI met DSG7 nu lagere CO2 waarden laat zien, dan is er ook hoop voor de 2.0 TSI.
 

MK74

Lid
Nu ook op de site van Skoda.nl de co2 uitstoot en nieuwe prijzen van de Kodiaq.. :)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2018-10-25 om 09.32.17.png
    Schermafbeelding 2018-10-25 om 09.32.17.png
    115,9 KB · Weergaven: 65

dmanic

Lid
Mijn dealer heeft vanochtend onderstaand bericht ontvangen voor degene die op een 1.5 TSI zitten te wachten:

Update WLTP: Prijzen KODIAQ 1.5 TSI 110kW bekend
Definitieve prijzen bekend van de KODIAQ 1.5 TSI 110kW motoren

Wij kunnen u het goede nieuws melden dat de CO2-uitstootwaarden op de KODIAQ 1.5 TSI 110kW recentelijk zijn vrijgegeven door ŠKODA Auto. Dit betekent dat wij nu ook de definitieve modeljaar 2019 prijzen op deze motoren kunnen vrijgeven. De betreffende prijzen zijn per vandaag, 24 oktober 2018, geladen in uw DMS. In de modelmap van de KODIAQ op DealerXtranet treft u de vernieuwde prijslijst met de aangepaste prijzen en CO2-uitstootwaarden voor de KODIAQ en KODIAQ Business.
 

filas

Lid
Ik wil een 2.0 TSI gaan bestellen in januari (met levering dan in september), dus ook erg benieuwd. Als de 1.5 TSI met DSG7 nu lagere CO2 waarden laat zien, dan is er ook hoop voor de 2.0 TSI.

Let op de 1.5 TSI handgeschakeld heeft hogere CO2 waarden. Dus het verschil zit hem in de DSG7 vs de oude DSG6. De kans bestaat dat de TSI2.0 een andere DSG krijgt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

filas

Lid
Nu ook op de site van Skoda.nl de co2 uitstoot en nieuwe prijzen van de Kodiaq.. :)
Dat is mooi, de Kodiaq Style Business 1.5 TSI DSG-7 is volgens deze pricing inderdaad iets goedkoper € 42.090,- ipv € 42.550,- Het is niet veel, maar scheelt toch € 460,-. Dat is bijna de prijs van het digitale display € 490,-.
 

heron

Nieuw lid
Had net besteld bij LM. Toch maar vragen of we naar automaat kunnen voor dat kleine extra bedrag.
 

VHS

Nieuw lid
Ik wil een 2.0 TSI gaan bestellen in januari (met levering dan in september), dus ook erg benieuwd. Als de 1.5 TSI met DSG7 nu lagere CO2 waarden laat zien, dan is er ook hoop voor de 2.0 TSI.

Die 2.0tsi komt dan toch terug op het lijstje van beschikbare motoren? Wat is de reden eigenlijk dat die er nu af is?
 

Newby

Nieuw lid
Nee, want er staat duidelijk dat de totaalprijs bij levering in 2018 gelijk blijft...

Lezen is toch niet zo moeilijk..? :nailbiting:

BPM wordt afgedragen aan overheid. Deze auto heeft lagere uitstoot dus lagere BPM (tarief per eenheid blijft voorlopig gelijk).

Feitelijk staat de BPM los van de koopovereenkomst, dit is een gegeven van overheidswegen en leidt niet tot meer of minder marge voor dealer/importeur.

Dat Skoda geroepen heeft dat de prijzen niet aangepast worden agv WLPT/BPM is hoogstens van toepassing daar waar totaalprijzen hoger zouden uitvallen.

Denkt men dit anders te kunnen doen dan zou dit een mooie collectieve rechtzaak op kunnen leveren. ‍
 
Bovenaan Onderaan