Kodiaq en WLTP

Staat kruis op start-landingsbaan, dan is deze buitengebruik. Zullen ze wel hebben uitgezocht denk ik :D
[Offtopic]
Toen ik nog op een vliegveld woonde en werkte, kennen piloten het voor elkaar om zelfs om de taxi baan te landen, of tegen de landingsrichting in
.. (leve de rode flare(gun)) Dus ik sta nergens meer van te kijken :maakmegek:[/offtopic]
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Er staan er ondertussen ruim 4000 :cry:

f97b50e7d3865952c5157f538b5e28eb.png
 

PaulPG

Lid
Mijn auto, een 2.0 TDI staat al bij de dealer maar die zegt dat de keuring er nog niet is. Als ik deze lijst goed lees zijn de twee diesel varianten dus wel al goedgekeurd?
Ik wacht ook op de 2.0 TDI, staat al bij Pon. Obv de lijst lijkt alleen de 150pk diesel erdoor. Mijn dealer schreef mij afgelopen week:

"Het klopt dat de auto in Leusden is aangekomen. Gisteren heb ik een lijst ontvangen van alle kentekens welke wij kunnen aanvragen i.v.m. WLTP.

De Kodiaq samen met de Kodiaq van een andere klant van mij stonden hier helaas nog niet tussen. "Co2 nog niet bekend" is de melding. Ik heb al contact gehad met PON en zij geven aan dat de fabriek er alles aan doet om zo snel mogelijk de informatie af te geven zodat we kenteken kunnen aanvragen.

Helaas kan ik tot die tijd niets doen."
 

PaulPG

Lid
Ik wacht ook op de 2.0 TDI, staat al bij Pon. Obv de lijst lijkt alleen de 150pk diesel erdoor. Mijn dealer schreef mij afgelopen week:

"Het klopt dat de auto in Leusden is aangekomen. Gisteren heb ik een lijst ontvangen van alle kentekens welke wij kunnen aanvragen i.v.m. WLTP.

De Kodiaq samen met de Kodiaq van een andere klant van mij stonden hier helaas nog niet tussen. "Co2 nog niet bekend" is de melding. Ik heb al contact gehad met PON en zij geven aan dat de fabriek er alles aan doet om zo snel mogelijk de informatie af te geven zodat we kenteken kunnen aanvragen.

Helaas kan ik tot die tijd niets doen."
Update: Net gebeld door de dealer. Co2 waarden zijn bekend en kenteken is aangevraagd!
 

VanBokhoven

Senior Member
In Belgie is de nieuwe configurator online inclusief 1.5 TSI, de nieuwe 2.0 TSI en L&K uitvoeringen. Ook in Belgie geen benzine 4x4 uitvoeringen.
 

Van Hoften

Forumguru
Ik kan jullie alvast verklappen, dat er in ieder geval één dealer in het Brabantse is, die mij vandaag in een e-mail toe heeft gezegd zorg te dragen (al dan niet via Pon: dat zoeken ze maar lekker met elkaar uit) voor de BPM verhoging van 2019. Als wagenpark beheerder met een Tiguan en Ateca (1.4 TSI DSG voor beiden 'ooit' besteld) in bestelling zijn we nu zover dat deze eerste opening/ toezegging er is. Afhankelijk van wat mijn medewerkers kiezen (wel of niet op hun auto wachten), ga ik deze belofte hard laten maken door middel van een schriftelijke bevestiging. O ja, het woord "communiceren" dat kent een VAG verkoper niet. Althans, ik ben die persoon nog niet tegen gekomen.
 

Dirk Bouwman

Nieuw lid
Die van mij, ook een 2.0 TDI, wordt ook volgende week afgeleverd! Is bijna 2 maanden geleden al gebouwd dus kijk er wel naar uit...
 

johndoe

Forumguru
Heeft iemand hier toevallig nog een screenshot van de WLTP garantie die een tijdje op de Skoda site heeft gestaan? Of de WLTP bijlage die volgens de prijslijst bij een offerte werd geleverd.
Waar het mij om gaat is wat ze nu precies hebben beloofd rondom de WLTP gevolgen. Bij levering in 2018 zou PON de BPM gevolgen voor hun rekening nemen. Maar nu lijkt de auto naar 2019 door te schuiven en dan geldt de garantie dus niet meer. Er staat me iets bij dat je dan zou mogen annuleren, maar kan de oorspronkelke tekst niet meer vinden. Lijkt verdwenen van de Skoda site, maar misschien kan iemand hier mij nog helpen
 
Bovenaan Onderaan