Kodiaq en WLTP

Topic in 'Kodiaq' gestart door elsinga, 29-07-2018.

1. elsinga

elsinga Forumguru

Hmmm.... 1200 euro extra voor 40pk en 4x4... Ik ga even met de dealer bellen voor een nieuwe offerte... :)

[edit] Net gebeld, prijs is nog niet bekend. Verwachting was "basisprijs niet veel meer dan de 1.5TDI, maar de extra BPM komt er dan nog wel uit". Even rekenen met 19gr CO2 a €458,- dan zou het 49k worden. En dat is dus 9k duurder dan de 1.5TSI. Dan gaat dat 'm niet worden. Wie weet komt de Style B er nog in 1.5TSI 4x4, dan zou het nog wat kunnen worden. [/edit]

Laatst aangepast: 14-01-2019

2. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Dat lijkt me niet waarschijnlijk.

In Duitsland is het verschil tussen 1.5 4x2 en 1.5 4x4 al € 2.000.

Maar laat gerust je bevindingen hier achter :jaja:

3. bartg

bartg Actief lid

4. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Probeer het nog eens:

upload_2019-1-14_14-58-53.png

5. bartg

bartg Actief lid

1.5 4x4 TSI btw ook gewoon bestelbaar in Belgie hoor... Bizar dat die configuraties zo afwijken in Nederland.

6. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Even de prijslijst van 2017 Q2 erbij gehaald:

upload_2019-1-14_15-15-1.png

Vergelijk netto prijzen van de 1.4 DSG 4x2 Style en de 2.0 TSI Style eens...

Pon doet in ieder geval z'n best om het prijsverschil tussen de versies niet al te groot te laten worden. Mag ook wel eens gezegd worden.

7. Hookipa

Hookipa Lid

Hier die van januari 2018:

upload_2019-1-14_15-35-58.jpeg

8. Gummybeer

Gummybeer Lid

Ok ik ben vandaag door Pon gebeld dat de WLPT er doorheen is, een mijn auto zelfs al op de trein staat richting Leusden!

Als ik bovenstaande lees, voor de 2.0 TSI op 159 gram, is de BPM dan €3609 lager?

9. Hookipa

Hookipa Lid

Ik zie hierboven nergens keiharde cijfers qua uitstoot van de 2019 versie, de 2.0 tsi. Dus begrijp helemaal het giswerk van sommigen niet. De twee prijslijsten hierboven geven alleen aan dat er best wel een flink prijs verschil zit tussen de 1.5 en de 2.0...

10. Gummybeer

Gummybeer Lid

Kennelijk heeft Bartg deze waarde door gekregen. Ikzelf heb niet gevraagd. Overigens heb ik hierboven met 159 gerekend dus dan zou BPM zelfs ruim €4000 dalen. Zegt natuurlijk niets over de eindprijs.

11. johndoe

johndoe Forumguru

A6F71247-72E5-4B8F-94E6-120959260B22.jpeg
    Hier de prijzen uit maart 2018. Volgens mij is dat de laatste keer dat de 2.0 TSI in de prijslijst stond. Ziet er naar uit dat de BPM bij de nieuwe versie een stuk lager wordt, maar ik heb zo’n vermoeden dat dit voordeel niet helemaal aan de klant wordt doorgegeven. En mocht er toch een voordeel in zitten, dan moet ik nog maar eens met de leasemaatschappij gaan overleggen of en hoe dat voordeel naar mij kan komen ;)

12. saberone

saberone Nieuw lid

Bij de Tiguan Allspace configurator kun je nu al zien dat de 2.0 TSI 172 g/km uitstoot vs 143 van de 1.5.

Hoe zich dat vertaald naar de Kodiaq is gissen, maar geeft wel een indicatie.

13. bartg

bartg Actief lid

tiguan.png

Sinds een paar dagen wordt bovenstaande waarde weergegeven voor de Tiguan Allspace (= 165 gr/km). De waarde werd recent toegevoegd.
    De waardes verschillen dus per land/configurator. Ik denk dat ze het bij VW/Skoda zelf niet meer weten ;)

14. MarcoO2

MarcoO2 Forumguru

Da's toch niet gek? De uitvoeringen verschillend ook per land.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  15. johndoe

johndoe Forumguru

9EA33289-ECA9-4FEC-8607-6F00D57CE872.jpeg

2.0 TSI staan nu ook op Duitse site, maar daar met 157 gram. Hopen.ijk een deze dagen ook de cijfers op NL site

16. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

En laat ze er de 1.5 4x4 met DSG ook bij zetten :jaja:

17. johndoe

johndoe Forumguru

Opvallend weinig verschil in uitstoot trouwens tussen de 1.5 en 2.0 4x4 DSG. Blijkbaar is de 2.0 buiten de stad zelfs zuiniger. In de stad moet je dan maar even niet naar kijken. Gelukkig ga ik meestal snelweg rijden :thumbsup:

18. superbia

superbia Forumguru

Bij Seat staat de Terraco met 2.0tsi 190pk met dsg en 4drive voor 50.950 op de prijslijst. Het prijsverschil met de 1.5 met handbak en zonder 4drive is ruim 10k. (enige andere benzine versie) De uitstoot komt op 166g. Ben heel benieuwd wanneer Skoda hem officieel opneemt in de lijst, al vrees ik dat ik hem niet passend ga krijgen binnen mijn budget.

19. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Die 9 gram CO2-verschil is al goed voor bijna €4k. In het voordeel van de Skoda. Maar waarom verbruikt die Terraco zo veel meer?

20. superbia

superbia Forumguru

Komt de 2.0tsi ook zonder 4x4? Dat scheelt op de 1.5tsi 16gr co2... (note weet niet of er uitstootverschil zit tussen scout & style) 4x4 heb ik echt niet nodig, maar die 40pk op zo'n grote auto is wel een fijn idee.

Deel deze pagina