Kodiaq 2 phev vragen

EvilKnievel

Forumguru
Volgens mij zitten die sensoren alleen in de voordeuren. Bij de achterportieren lijken ze er ook op te zitten inderdaad, maar het zal wel goedkoper zijn om allemaal dezelfde grepen te maken.
Voor wat betreft keyless entry; de batterij gaat sneller leeg als je de optie licht aan en/of ontgrendelen bij benaderen, en vergrendelen bij weglopen aan hebt staan. Heb je dat uitstaan, dan gaat de batterij langer mee. De nieuwe sleutels zijn overigens enigszins beveiligd tegen klonen, dus in een speciaal bakje bewaren is niet meer altijd nodig:

Škoda beveiligt je auto met Keyless Entry op meerdere slimme manieren, met name bij nieuwere modellen. Zo is de sleutel sinds 2020 vaak uitgerust met een bewegingssensor, waardoor deze in een veilige slaapstand gaat als hij stil ligt.

Topmodellen met Kessy Advanced gaan nog een stap verder en gebruiken extra sensoren die de precieze afstand tot de sleutel meten, wat diefstal via signaalversterking tegengaat

Jeroen van Arkel

Senior Member
De nieuwe sleutels zijn overigens enigszins beveiligd tegen klonen, dus in een speciaal bakje bewaren is niet meer altijd nodig:

Topmodellen met Kessy Advanced gaan nog een stap verder en gebruiken extra sensoren die de precieze afstand tot de sleutel meten, wat diefstal via signaalversterking tegengaat
Klopt allemaal. Maar als ik de sleutel in mijn broek heb en sta bij de voordeur in de wc. Het kantoor voor. Of onze woonkamer op de eerste etage met de auto in de voortuin. Dan gaan de lampen steeds aan. Nog niet ontgrendeld maar wel ‘wakker’ dus gewoon in een authentiek droste metalen blik. Zit ook prettiger geen sleutel in je zak

Jeroen van Arkel

Senior Member
Ja ik had ook liever een kaartje zoals bij de tesla en dan nu toevoegen aan Apple key. Dat zou fijn zijn. Alleen denk ik dat ik dan mijn telefoon in dat blok moet doen

Jeroen van Arkel

Senior Member
Bedoel je de buitentemperatuur van de auto of temperaturen van het motorblok/olie en batterijen? Want de buitentemperatuur staat volgens mij in het rijders display en bovenaan in het gewone infotainment systeem. Andere temperaturen ben ik nog niet tegen gekomen.

ertromp

Forumguru
Inderdaad om welke temperatuur gaat het?
Bij de Tiguan 3 (=platform Kodiaq 2):
Buitentemperatuur is zichtbaar op dashboard en infotainment
Olietemperatuur op dashboard
Koelwatertemperatuur op dashboard

wolra

Lid
Ja, de buitentemperatuur, staat nu rechts onder de rechter klok ( hier ergens )
Op het infotainment krijg ik het niet naar voren

Bijlagen

• Screenshot_20260316_135408_Chrome.jpg
    Screenshot_20260316_135408_Chrome.jpg
    425,6 KB · Weergaven: 16

wolra

Lid
Kun je ook de laadstations op de kaart uitzetten ?
Als ik naar navigatie ga en dan 'instellingen ' kies ' zie ik wel ' basisfuncties '
als ik die aantip krijg ik niet " Definieer favoriete POI- categorieën "
Ik kan dus niet de laadstations aan- of uitzetten op de kaart

Bijlagen

• Screenshot_20260316_201249_Gallery.jpg
    Screenshot_20260316_201249_Gallery.jpg
    319,1 KB · Weergaven: 1
Bovenaan Onderaan