Wasmachineman
Forumguru
Alleen bij jou !

Wat wij als 'gewone' niet-doorgeleerde-burger ook willen, da's helemaal niet van belang...![]()
Verbaast me weer niks... het ene moment roep je A, het volgende moment krijg je links en rechts op je flikker en roep je gewoon weer B... da's goed voor je geloofwaardigheid!En het draagvlak onder de bevolking wordt er ook echt stukken groter van... not!
Overigens, als je eens gaat nadenken, dan zijn er tegenwoordig legio (potentiele) mogelijkheden waarmee je in de gaten gehouden kunt worden (of, voor de meer goedwillenden onder ons, " vastgelegd wordt").
Een snelle opsomming:
- camera's met kentekenherkenning tbv spitsmijdenproeven;
- camera's met kentekenherkenning van/ voor de belastingdienst;
- electronisch patientendossier;
- verplichte vingerafdruk in reisdocumenten;
- allerhande bewakingscamera's, zowel officieel als niet-officieel;
- kilomterheffingkastje?;
- vastgelegd "verkeer" van mobiele telefoons;
- vastgelegd email- en internetverkeer;
- vastgelegde gegevens van creditcards en pinbetalingen;
- alles wat ik verder nog vergeet.
Uiteraard is het allemaal voor een hoger doel: veiligheid, anti-terrorisme, verkeersdoorstroming, aanpak criminaliteit, noem maar op. En voor de goede orde: ik heb niets te verbergen, dus in die zin ben ik er ook niet bang voor.
Maar waar ik bang voor ben, is wat er gebeurt als alles goed en wel ingevoerd is en er komt een heel andere regering aan de macht. We hebben in de geschiedenis al vaker gezien dat gegevens vastgelegd werden met zogenaamde goede bedoelingen, maar dat er grandioos misbruik van gemaakt is. En wie gerandeert mij dat er in Nederland ook niet ineens een idioot aan de macht komt?
Natuurlijk, het is een beetje zwartkijken wellicht, maar soms wordt ik wel eens een beetje benauwd als ik zie wie er allemaal gegevens van of over mij heeft...
Ben je per ongeluk of expres een smiley vergeten???En dat is maar goed ook. Een keer per 4 jaar stemmen is meer dan genoeg democratie.
Maar hoe dat gecontroleerd moet worden.
Gewoon aan de pomp
Is zeker een makkelijke, eenvoudige, goedkope en eerlijke manier ! Maar of het deze manier gaat worden ???
Is zeker een makkelijke, eenvoudige, goedkope en eerlijke manier ! Maar of het deze manier gaat worden ???
Feitelijk is het dan dus zo dat we de prijs voor brandstoffen niet meer willen verhogen, omdat daar al teveel belasting op zit. Dan valt het zo op, zeg maar. Dus verzinnen we een systeem waarbij we hetzelfde bereiken, maar dan ten koste van vele miljoenen euro's weggegooid geld aan technologische voorzieningen waarvan het nog maar de vraag is of het gaat werken...Aan de pomp is een gepasseerd station omdat er al veel te veel belasting op de brandstof zit. Was mogelijk geweest als er in het verleden niet zo richting Den Haag geharkt was, maar nu echt onmogelijk om de prijs zover te verhogen.
Een O2 1.4 TSI staat voor 1,5 ct/km heffing in de lijst. Gemiddeld verbruik volgens de specs 1:15,2. Dat zou dan dus een verhoging van 15,2*1,5 ct = 22,8 ct/ltr inhouden.
maar als Den Haag tochal zoveel per liter brandstof opstrijkt (70% dacht ik) worden we ten opzichte van onze overige mede EU-ers dus duidelijk uitgemolken met welke vorm van belasting dan ook, het zij huidig stelsel, of km-heffing...