KM heffing

Captain Hook

Forumguru
HET ultieme bewijs voor diegene die nog twijfelde of de overheid te vertrouwen is:

Verkeersminister Camiel Eurlings komt terug van uitspraken dat de peiling van de ANWB voor hem bepaalt of de kilometerheffing doorgaat. Hij zei dinsdag dat het parlement beslist over de invoering van de heffing.

I rest my case...

Niks nieuws natuurlijk, dat politici de ene dag het ene beweren en de volgende dag weer iets anders. M.a.w. ongeacht de uitslag van welke enquete dan ook, de old-boys-club + bijbehorende lobbyisten bepalen gewoon wat er gaat gebeuren. Wat wij als 'gewone' niet-doorgeleerde-burger ook willen, da's helemaal niet van belang... :mad:

Panem en circenses! Geef het volk brood en spelen en ze houden zich koest. Dat probeerden de Romeinen al. Totdat... totdat de onrust te groot wordt en er opstand uitbreekt... :945:

Wasmachineman

Forumguru
Laat maar komen die opstand ! Het zijn allemaal kontendraaiers. Zeker als de verkiezingen weer net geweest zijn. Alle beloftes worden weer tenietgedaan vanwege compromissen sluiten.

:ot:Als ik nu zou moeten stemmen zit ik echt met een probleem want ik weet het nu niet meer. In elk geval geen partij van de huidige coalitie ! VVD zou kunnen, Geert en vooral zijn makkers slaan ook af en toe door, misschien komt Rita nog goed uit de verf !!! Links heb ik nog nooit gestemd.

MarcoO2

Forumguru
Verbaast me weer niks... het ene moment roep je A, het volgende moment krijg je links en rechts op je flikker en roep je gewoon weer B... da's goed voor je geloofwaardigheid! ;) En het draagvlak onder de bevolking wordt er ook echt stukken groter van... not!

Overigens, als je eens gaat nadenken, dan zijn er tegenwoordig legio (potentiele) mogelijkheden waarmee je in de gaten gehouden kunt worden (of, voor de meer goedwillenden onder ons, " vastgelegd wordt").

Een snelle opsomming:
- camera's met kentekenherkenning tbv spitsmijdenproeven;
- camera's met kentekenherkenning van/ voor de belastingdienst;
- electronisch patientendossier;
- verplichte vingerafdruk in reisdocumenten;
- allerhande bewakingscamera's, zowel officieel als niet-officieel;
- kilomterheffingkastje?;
- vastgelegd "verkeer" van mobiele telefoons;
- vastgelegd email- en internetverkeer;
- vastgelegde gegevens van creditcards en pinbetalingen;
- alles wat ik verder nog vergeet.

Uiteraard is het allemaal voor een hoger doel: veiligheid, anti-terrorisme, verkeersdoorstroming, aanpak criminaliteit, noem maar op. En voor de goede orde: ik heb niets te verbergen, dus in die zin ben ik er ook niet bang voor.

Maar waar ik bang voor ben, is wat er gebeurt als alles goed en wel ingevoerd is en er komt een heel andere regering aan de macht. We hebben in de geschiedenis al vaker gezien dat gegevens vastgelegd werden met zogenaamde goede bedoelingen, maar dat er grandioos misbruik van gemaakt is. En wie gerandeert mij dat er in Nederland ook niet ineens een idioot aan de macht komt?

Natuurlijk, het is een beetje zwartkijken wellicht, maar soms wordt ik wel eens een beetje benauwd als ik zie wie er allemaal gegevens van of over mij heeft...

Kick

Lid
Verbaast me weer niks... het ene moment roep je A, het volgende moment krijg je links en rechts op je flikker en roep je gewoon weer B... da's goed voor je geloofwaardigheid! ;) En het draagvlak onder de bevolking wordt er ook echt stukken groter van... not!

Overigens, als je eens gaat nadenken, dan zijn er tegenwoordig legio (potentiele) mogelijkheden waarmee je in de gaten gehouden kunt worden (of, voor de meer goedwillenden onder ons, " vastgelegd wordt").

Een snelle opsomming:
- camera's met kentekenherkenning tbv spitsmijdenproeven;
- camera's met kentekenherkenning van/ voor de belastingdienst;
- electronisch patientendossier;
- verplichte vingerafdruk in reisdocumenten;
- allerhande bewakingscamera's, zowel officieel als niet-officieel;
- kilomterheffingkastje?;
- vastgelegd "verkeer" van mobiele telefoons;
- vastgelegd email- en internetverkeer;
- vastgelegde gegevens van creditcards en pinbetalingen;
- alles wat ik verder nog vergeet.

Uiteraard is het allemaal voor een hoger doel: veiligheid, anti-terrorisme, verkeersdoorstroming, aanpak criminaliteit, noem maar op. En voor de goede orde: ik heb niets te verbergen, dus in die zin ben ik er ook niet bang voor.

Maar waar ik bang voor ben, is wat er gebeurt als alles goed en wel ingevoerd is en er komt een heel andere regering aan de macht. We hebben in de geschiedenis al vaker gezien dat gegevens vastgelegd werden met zogenaamde goede bedoelingen, maar dat er grandioos misbruik van gemaakt is. En wie gerandeert mij dat er in Nederland ook niet ineens een idioot aan de macht komt?

Natuurlijk, het is een beetje zwartkijken wellicht, maar soms wordt ik wel eens een beetje benauwd als ik zie wie er allemaal gegevens van of over mij heeft...

Afgezien van het feit dat die kastjes helemaal niet tonen waar je gereden hebt (ze communiceren alleen het te betalen bedrag), blijkt uit je opsomming dat alles waar mensen ivm de kilometerheffing bang voor zijn allang realliteit zou kunnen zijn. Zullen we het hele internet dan maar weer afschaffen? Kunnen we niet meer forummen over onze Skodatjes. Wel jammer.

Constant

Erelid
Geweldig dom hoe die kwal van een Eurlings op zijn bek gaat.

Op zich schijnt een meerderheid van de autorijders voor een heffing per km te zijn in plaats van vast bedragen zoals wegenbelasting en BPM. Maar helaas weet Eurling het feestje te verpesten met zijn megalome technische oplossingenen nduidelijkheden over de werkelijke kosten.

Wasmachineman

Forumguru
Ik vind ook dat iedereen gewoon eerlijk moet betalen en dan zal dan uitkomen op hoe meer km's je rijd hoe meer euri's je betaalt ! Maar hoe dat gecontroleerd moet worden zal nog wel een gevoelig onderwerp blijven voor verschillende mensen.

LenK

Forumguru
Is zeker een makkelijke, eenvoudige, goedkope en eerlijke manier ! Maar of het deze manier gaat worden ???

Aan de pomp is een gepasseerd station omdat er al veel te veel belasting op de brandstof zit.

Een O2 1.4 TSI staat voor 1,5 ct/km heffing in de lijst. Gemiddeld verbruik volgens de specs 1:15,2. Dat zou dan dus een verhoging van 15,2*1,5 ct = 22,8 ct/ltr inhouden.

Was mogelijk geweest als er in het verleden niet zo richting Den Haag geharkt was, maar nu echt onmogelijk om de prijs zover te verhogen.

hemi24

Forumguru
maar als Den Haag tochal zoveel per liter brandstof opstrijkt (70% dacht ik) worden we ten opzichte van onze overige mede EU-ers dus duidelijk uitgemolken met welke vorm van belasting dan ook, het zij huidig stelsel, of km-heffing...

MarcoO2

Forumguru
Aan de pomp is een gepasseerd station omdat er al veel te veel belasting op de brandstof zit. Was mogelijk geweest als er in het verleden niet zo richting Den Haag geharkt was, maar nu echt onmogelijk om de prijs zover te verhogen.
Feitelijk is het dan dus zo dat we de prijs voor brandstoffen niet meer willen verhogen, omdat daar al teveel belasting op zit. Dan valt het zo op, zeg maar. Dus verzinnen we een systeem waarbij we hetzelfde bereiken, maar dan ten koste van vele miljoenen euro's weggegooid geld aan technologische voorzieningen waarvan het nog maar de vraag is of het gaat werken...

Als ik mag kiezen, weet ik wel waar ik voor kies...

LenK

Forumguru
De Haagse politiek is al lang gecornerd. Smoesjes en nieuwe kreten zijn nodig om te verbloemen.
BPM wordt afgebouwd en tegelijk wordt er een CO2 heffing ingevoerd en wordt "tijdelijk" de MRB verhoogd.
Buig maar weer voorover.
En je ziet hoe er met het geld omgegaan wordt.
Haiti -het is erg genoeg wat daar gebeurd daar hoor je mij niet over- maar wel over Koenders die veel te veel geld heeft om te besteden anders had ie niet zonder nadenken het actiebedrag kunnen verdubbelen. En dat is een van de eindeloze reeks voorbeelden van geld uitgeven uit andermans portemonnee waar ze zo goed in zijn en waarom de inkomsten vergroot moeten blijven worden.
Rupsje nooit genoeg.

Tallguy

Forumguru
maar als Den Haag tochal zoveel per liter brandstof opstrijkt (70% dacht ik) worden we ten opzichte van onze overige mede EU-ers dus duidelijk uitgemolken met welke vorm van belasting dan ook, het zij huidig stelsel, of km-heffing...

Dat klopt...welkom in Nederland! :1439:
Overal betalen we al de hoofdprijs voor, betalen we al het meest aan de EU, geven we meer aan Haiti als individuen bij een inzamelactie, als de hele USA (dit laatste uiteraard op eigen initiatief, niet vanuit de overheid). Betalen is iets waar de NL'er erg goed in is.

Bovenaan Onderaan