Kleur Fabia Combi FL

PC-fre@k

Banned
Mijn keus tot op heden is Black Magic Pearl Effect (hoewel sommige dealers op de offerte Mica schrijven?)
Nu ik diverse auto's heb gezien, ook hier op het forum begin ik toch te twijfelen tussen Cappuccino Beige, Satin Grey en Antracite Grey. De zwart variant is wel mooi zwart, maar hier zie je ook sneller zand, krassen, etc op.

Bij de dealer mocht ik even door het 'openlucht magazijn' lopen om de kleuren te bekijken. Hoewel gemaakt met een N97 heb ik ze toch maar even bijgevoegd.

Iemand hier met een Satin Grey?
 

corsaar

Senior Member
@PC fr Antracite Grey dat is de enige die een beetje saai is zwart heb ok meer dan 15 jaar gehad ik kijk er nog steeds naar.
 

PC-fre@k

Banned
Klopt mijn vorige Fabia was brilliant silver, check mijn foto-album maar, voor foto van de Atria velgen icm een zilvere Fabia

Inderdaad wel een makkelijke kleur, maar niet echt origineel, en persoonlijk vond ik het ook wat saai.
Hetzer, het valt me op dat de bumperstootstrip op de beide auto's heel anders is als diegene in het boekje van skoda. Heb je deze bij de dealer vandaan of zelf ergens gekocht en geplakt (vind de jouwe namelijk een stuk mooier). Linkje? Art.nr?
 

PC-fre@k

Banned
@PC fr Antracite Grey dat is de enige die een beetje saai is zwart heb ok meer dan 15 jaar gehad ik kijk er nog steeds naar.
Dat vermoeden kreeg ik ook toen ik hem zag staan, bovendien is deze nog dermate donker dat het niet echt verschil maakt in het zien van vuil/beschadigingen.
We hebben hier 2 jaar een V50 in het zwart voor de deur gehad, altijd leuk om naar te kijken alleen moest je hem vrijwel elke 2 weken wassen wil je niet van iedereen horen 'wat is hij vuil..'
 
Mijn keus tot op heden is Black Magic Pearl Effect (hoewel sommige dealers op de offerte Mica schrijven?)
Nu ik diverse auto's heb gezien, ook hier op het forum begin ik toch te twijfelen tussen Cappuccino Beige, Satin Grey en Antracite Grey. De zwart variant is wel mooi zwart, maar hier zie je ook sneller zand, krassen, etc op.

Bij de dealer mocht ik even door het 'openlucht magazijn' lopen om de kleuren te bekijken. Hoewel gemaakt met een N97 heb ik ze toch maar even bijgevoegd.

Iemand hier met een Satin Grey?

Zwart vind ik zelf erg mooi maar was bang dat je hier teveel op gaat zien. Als je hem een keer door de wasstraat haalt is het helemaal een ramp. Cappuccino ziet er erg chique uit, zeker met het donkere glas. Satin Grey heb ik zelf nooit gezien en Antracite Grey vind ik niet echt antraciet maar meer blauwgrijs.
Heb je de foto's in Utrecht genomen?
 

PC-fre@k

Banned
De foto's zijn in Tiel genomen (achter de VW garage van De Waal), hier plaatsen ze alle nieuwe auto's van de De Waal groep. Stonden zeker iets van 60 auto's/busjes, propvol zeg maar.

Cappuccino vind ik ook mooi ja, ziet er minder op, is niet het standaard zilver (ook niet lelijk - gezien jij er een hebt ;) ) en heeft toch dat beetje aparte. Bovendien is het contrast met de voorgrill wat meer aanwezig, geeft een beetje stoere look.

Nu nog op zoek naar een Satin Grey dus :)
 

woozie

Actief lid
de mijne heb ik woensdag pas.. maar wel satin grey...
als er dan nog geen foto's staan, dan zet ik er wel een plaatje op :)

heb afgelopen vrijdag de auto gezien, auto stond in de garage zonder veel licht, zag er een beetje mat blauw grijs uit, terwijl ie in het zonnetje meer lichtblauwig er uit ziet.
 
De foto's zijn in Tiel genomen (achter de VW garage van De Waal), hier plaatsen ze alle nieuwe auto's van de De Waal groep. Stonden zeker iets van 60 auto's/busjes, propvol zeg maar.

Cappuccino vind ik ook mooi ja, ziet er minder op, is niet het standaard zilver (ook niet lelijk - gezien jij er een hebt ;) ) en heeft toch dat beetje aparte. Bovendien is het contrast met de voorgrill wat meer aanwezig, geeft een beetje stoere look.

Nu nog op zoek naar een Satin Grey dus :)

Ik heb hem nog niet maar duurt gelukkig niet lang meer........
 

Bijlagen

  • fabia2.jpg
    fabia2.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 66
  • fabia1.jpg
    fabia1.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 56

PC-fre@k

Banned
Ik vond nog een Cappucino Beige, wel een octavia: http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=107058&postcount=7
Fabia Estate, Satin Grey (heel mooi!): http://www.petrol-head.com/2008/04/skoda-produces.html
Fabia Combi, Satin Grey: http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=82530&postcount=23
Octavia, Anthracite Grey: http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=142

Als ik die twee kleuren vergelijk vind ik de Satin Grey mooier. Het lijkt een kleur die altijd net anders is, soms grijs, soms blauw, geheel afhankelijk van omgeving, tijd en weer.

Schaalmodellen: http://www.abrex.cz/en/products/params/category/1/detail/25.html (uit een oud topic 2008, maar wel nieuwe link - de oude is kaduk). Weet alleen niet exact welke kleuren het zijn, denk dat 143AB-009CE satin grey moet voorstellen. Hier staan er ook trouwens: http://www.diecast.co.uk/skoda-c-21_48.html?page=6&sort=2a

Offtopic: Google eens op 'satin grey' en kijk bij images (die mevrouw - lol)
 

AKP

Lid
Nu nog op zoek naar een Satin Grey dus :)

Wij hebben de cappucino beige, geen lelijke kleur, maar achteraf gezien zou ik toch voor de satin grey gekozen hebben. Tijdens de aflevering van onze auto stond er een GL in deze kleur naast de onze, vond 'm echt veel mooier, vooral vanwege z'n blauwige gloed. Succes met kiezen
 

Combiron

Actief lid
Waar ik mij een beetje over verbaas is het kleine aantal auto's die gespoten worden in "arctic green". Ik vind deze kleur er een beetje uitspringen. Wie heeft nog meer voor deze kleur gekozen, en wie heeft er al foto's van beschikbaar.
 

corsaar

Senior Member
@PC-fre@k schrijft Satin Grey mooier. Het lijkt een kleur die altijd net anders is, soms grijs, soms blauw, geheel afhankelijk van omgeving, tijd en weer.

Bij helder zonnig weer blauw, heel mooi gaat het hem worden ?
 

GJS

Senior Member
Wij hebben de cappucino beige, geen lelijke kleur, maar achteraf gezien zou ik toch voor de satin grey gekozen hebben. Tijdens de aflevering van onze auto stond er een GL in deze kleur naast de onze, vond 'm echt veel mooier, vooral vanwege z'n blauwige gloed. Succes met kiezen

Jij kan toch alsnog een Satin Grey GL bestellen als je die Polo weigert of heb je al een goede oplossing gevonden met je VW dealer?
 
17'' Trinity velgen op GL

Heb een deal gemaakt met de dealer. Originele set velgen/banden nemen ze terug. Ik krijg de 17 inch Trinity velgen met Conti sportcontact banden. En tevens nog 4 lossen stalen velgen voor winterbanden. Heb nog meer afspraken gemaakt wat je als geheel moet zien. Kan daarom niet de exacte prijs geven, maar moet ergens rond de 800 euro liggen.

Wat kosten de kale Trinity velgen volgens de prijslijst?

Hele mooie velgen, dat zijn toch dezelfde als onder de nieuwe RS Combi? Ik ben alleen benieuwd hoe het eruit ziet met de trommels achter....... een RS heeft toch schijven achter?
 

Hetzer

Forumguru
:ot:

@Repsaj1976, Trinity velgen zitten niet op de RS. Op de Rs zittende 17'' Gigaro velgen, verkrijgbaar in 3 kleuren
 
:ot:

@Repsaj1976, Trinity velgen zitten niet op de RS. Op de Rs zittende 17'' Gigaro velgen, verkrijgbaar in 3 kleuren

Ok, maar hoe heten deze velgen dan.........? Zijn dit de 17'' Gigaro in het zilver?
 

Bijlagen

  • skoda-fabia-rs-combi-2.jpg
    skoda-fabia-rs-combi-2.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 71
Bovenaan Onderaan