Kleur Fabia Combi FL

hahah op veler verzoek??
Luister...die google afbeeldingen zijn allemaal show...Wil graag "echte" foto's zien!!
Google kennen we allemaal natuurlijk..
 
@ExVelsatis
Oke, even serieus. Waarom ga je niet naar een dealer in de buurt?
Heb ik ook gedaan. Had eerst arctic green gekocht, maar toen ik deze in het echt zag onder verschillende lichtomstandigheden, heb ik gewisseld naar Cappucino beige.
 

Noord26

Forumguru
Heb zelf antraciet. In de zon zit een een vlaag blauw in, erg gaaf. Als buiten de zon niet schijnt zie je hier niets van. Dit viel ons pas op in een sterk verlichte showroom. Kleuren komen dan pas echt goed over.

Tussen antraciet en antraciet zit behoorlijk verschil. Een collega rijdt een Jetta, je zou denken dat auto's binnen het concert met dezelfde kleur ook hetzelfde zijn- totaal niet. Bij hem lijkt het wel zilver ivm antraciet van de Skoda. Behoorlijk donkerder.
 

nvhoorn

Nieuw lid
kleur Storm Blue

Op de kleurstaal bij de dealer is Storm Blue erg donker, bijna zwart. Maar als ik op internet foto's bekijk van Skoda's die Storm Blue moeten zijn dan lijken die eerder Pacific Blue. Kortom, hoe weet ik nou of Storm Blue in het echt niet eerder een soort fel babyblauw is?
 

wanderer

Senior Member
storm-blue is echt donkerblauw, beslist geen baby-blauw, maar ook niet zo donker dat het tegen zwart aan is.....
 

Noord26

Forumguru
Een kleurstaal is altijd moeilijk kijken. Zo hebben wij gekozen voor metallic antraciet. In de showroom een saaie grijze kleur, maar eenmaal buiten in de volle zon totaal anders. Leuk detail is dat je met grijstinten bijna niet ziet hoe smerig je auto al geworden is.


Loop eens naar buiten in de zon met een kleurstaal is mijn advies.
 

iet

Nieuw lid
octavia-stormblue.jpg
Op de kleurstaal bij de dealer is Storm Blue erg donker, bijna zwart. Maar als ik op internet foto's bekijk van Skoda's die Storm Blue moeten zijn dan lijken die eerder Pacific Blue. Kortom, hoe weet ik nou of Storm Blue in het echt niet eerder een soort fel babyblauw is?

volgens een pacific blue eigenaar is storm blue de lichtere kleur, en wisselen dealers die kleurenstalen vaak om. Dit lijkt te kloppen. De enige mogelijkheid om dit zeker te weten, is als je een Pacific en Storm Blue naast elkaar zou zien. Vandaag een Octavia Storm blue zien staan en die leek echt meer op t lichte Pacific staal dan op t Storm blue staal in de showroom. Schitteren doen ze allebei. Hoe kan je dan ooit weten wat je nu besteld hebt als felblauw en donkerblauw gewoon omgedraaid worden bij de dealer? foto is van de storm blue Octavia.
 

Ronnie

Forumguru
Welkom op het forum......

Ik zie het probleem niet; Er bestaan toch kleurnummers? Volgens nr. bestellen, dan kan er niets misgaan....
 

Snoopy

Lid
Pacific Blue is een uni kleur, Storm Blue is metallic.
Dus even kijken of er wel of niet alu deeltjes schitteren in het licht, niet moeilijk toch?
 

Polvo

Lid
Zie mijn album en/of avatar ;)

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan vele plaatjes niet meer zien, niet in albums zoals die van jou, maar ook geen plaatjes die gewoon op het forum zijn geplaatst.
Maar ze zijn niet allemaal verdwenen, in somige topic vind ik deels wel weer plaatjes.
Of is er iets met de forum software aan de hand?
 

Wasmachineman

Forumguru
Het ligt niet aan jou Polvo! Het forum is al een tijdje iets van slag waardoor sommige plaatjes door sommige gebruikers niet meer bekeken kunnen worden. Heeft ook met jouw browser te maken.
 

iet

Nieuw lid
Welkom op het forum......

Ik zie het probleem niet; Er bestaan toch kleurnummers? Volgens nr. bestellen, dan kan er niets misgaan....

Ik kan het denk ik het duidelijkst illustreren aan de hand hiervan: Selecteer hier de kleur Storm Blue: http://skoda.de/index.php?e=348-9-1-2-5 (de duitse Skoda-site). Dit lijkt sprekend op het staal in de showroom waarvandaan we bestelden, erg donker dus. Kijk je echter op de nederlandse skodasite en selecteer je daar Storm Blue, dan krijg je dit: http://skoda.nl/home/modellen/fabia/fabia_combi/kleuren/0,4902,_D0Lnl,00.html# Toch niet echt dezelfde kleur of wel? :)

Maar we zijn er nu, na het zien van de kleur op een Octavia er wel gerust op dat we niet bang hoeven zijn voor een kleur die lijkt op die van de Nederlandse site :) (geen felblauw monster) Ergo: De duitse website lijkt een realistischere kleur te tonen dan de Nederlandse. Misschien ook wel een tip mbt overige kleuren om juist dáár te kijken, waar ook een configurator is...
 

Polvo

Lid
Over kleuren valt heel wat te zeggen.
De staal die je in de showroom zit komt donkerder over dan buiten bij daglicht, nog afgezien dat TL verlichting de kleur totaal kan veranderen.
De kleuren op de Duitse en Nederlandse site wijken sterk van elkaar af, op de Duitse site lijkt pacific bleu bijna tegen het zwarte aan, daar kun je niks mee.
Ook moet je nog rekening houden met het feit dat elk merk monitor er nog een eigen interpretatie aan geeft, zet je 10 monitoren op een rij, heb je ook 10 verschillendende kleuren blauw.

Dus neem die staal mee naar buiten voor een betere indruk, of bekijk een auto buiten.
De meeste garages zijn veel te krenterig om goede daglicht TL op de hangen, die zijn 10 keer zo duur als gewone.
Hou er ook rekening mee dat de kleur bij zwaar bewolkt weer of een heldere zonnige dag totaal in helderheid verschilt.
 
Bovenaan Onderaan