Kleur Fabia Combi FL

Viper

Lid
Beste Mensen, ik wil binnen nu en 2 weken een Fabia combi GL aanschaffen, ik zit alleen nog met de kleur, deze zijn altijd anders dan in het boekje of op de staal bij de dealer.
Wie zou er zo vriendelijk willen zijn en een foto posten van zijn Fabia combi GL in "real life", zodat ik goed kan zien hoe de kleur is?, misschien hebben toekomstige kopers hier ook wat aan! Alvast bedankt.
 

Viper

Lid
kijk, daar heb ik al heel wat aan!, bedankt! wie volgt?

Ik ben nu aan het twijfelen tussen, cappuchino, zwart, satin grey en anthracite grey...
 

ronald24e

Actief lid
kijk, daar heb ik al heel wat aan!, bedankt! wie volgt?

Ik ben nu aan het twijfelen tussen, cappuchino, zwart, satin grey en anthracite grey...

In mijn fotoalbum kun je zien hoe de cappucino Beige eruit ziet, helaas nog maar 2 foto`s op dit moment maar meer volgt binnenkort.
 

NielsW

Lid
Maarten,

Volgens mij is dat wederom die rode van de eerste foto alleen dan vanuit een nieuwe hoek genomen.
 
Zou kunnen, ik kijk hier op een redelijk oud tft'tje van mijn werk.
De titel van die foto luid wel : "2 collega's", dit zou kunnen betekenen dat het twee andere fabias zijn.

Groet, Maarten
 

Viper

Lid
Ik krijg al een redelijk beeld van de kleuren in het echt, ik vind dat cappuchino erg mooi als totaalplaatje. Ik ben ook benieuwd naar die pacific blue!
 

Viper

Lid
Ik zal zelf ook een toevoeging doen, dit is de anthracite grey metallic waarin ik heb proefgereden...
 

Bijlagen

  • GL_grey.jpg
    GL_grey.jpg
    19 KB · Weergaven: 188
Ik heb ook zo vreselijk zitten twijfelen over de kleur, je kunt niet kiezen van een foto, plaatje of staal.
Uiteindelijk ben ik in April bij Skoda Center Utrecht gaan kijken (andere dealer's kan ook maar deze is groot en ligt lekker centraal). http://www.skoda.nl/dealer_home_withid/0,5055,_D1875Lnl,00.html
Hier stonden enkele "non facelift" Fabia's en een heleboel O2's en S2's in diverse kleuren. Hier heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt. Het is Artic Green geworden.
Ik zag op het forum foto's staan van een Art.Gr. GL, het leek wel bijna zilver ! Het maakt veel uit hoe en wanneer de foto's genomen zijn.
 

Ericpeeke

Actief lid
Die andere arctic green is de mijne ;). Zie ook de link naar mijn fotoalbum op de eerste pagina van deze draad. Grappig, mijn reactie toen ik mijn Fabia voor het eerst 'live' zag was precies dezelfde: het lijkt wel bijna zilver!
 

stradje

Actief lid
Ik ben ook voor Arctic Green gegaan toen ik die als Octavia in de showroom zag staan. Dat zag er erg goed uit. Mijn vader heeft ooit een soortgelijke kleur gehad op een Renault 16 en ik weet nog dat dat een kleur was die (a) niet ging vervelen, (b) altijd "fris" uitzag en (c) niet snel slecht uitzag bij kleine krasjes en/of vuil.

Echt betrouwbaar kleuren weergeven op een beeldscherm of in een folder is nagenoeg onmogelijk. De "diepte" van een lak is al helemaal niet weer te geven.
 

Viper

Lid
Klopt op een scherm is idd ook lastig te zien, maar een echte foto van een echte auto in daglicht komt waarschijnlijk beter bij "the real deal" dan een plaatje in een folder.
 

corsaar

Senior Member
Er is maar 1 manier ga naar de dealer en aanschouw hem live.
Heeft de dealer hem niet staan bel en informeer wie hem wel heeft en ga daar kijken.
Dat heb ik deze week ook nog gedaan bij de keuze van de Fabia combi.
En niet eens voor mijzelf
 

Wasmachineman

Forumguru
En er is nog een manier...kijk bij een forumlid. Doe ik ook morgen. Ik weet toch al wat de kleur wordt maar vind het leuk om het bevestigd te zien !
 

NielsW

Lid
Vandaag veel kleuren gezien, arctic green is naar mijn smaak nog te zilver.
Het wordt denk ik storm blue of rosso brunelli als we de auto kopen (als!)
 

Wasmachineman

Forumguru
Weer Rosso Brunello...het moet toch niet gekker worden ?
Volgende SFM meeting alle Rosso Brunello's naast elkaar !:super:
 

van_der_P

Senior Member
Wij hebben/krijgen ook een Rosso Brunello. Al zeg ik het zelf het is een prachtige kleur.
Maar je ziet er alles op.
Zoals je kunt zien op de foto staat die nog in de beschermde omgeving van de showroom.
En dan zie je vooral met dit warme weer dat er mensen even aan de lak zijn gekomen met bezweten handen of armen. Daar heb je bij een lichtere kleur minder last van.
 
Bovenaan Onderaan