Kleur Fabia Combi FL

corsaar

Senior Member
Oei wasmachineman ik wilde juist vragen of ik je Rosso Brunello even mocht
komen aanraken als hij er is !!!
Nu schrijft van der P --->En dan zie je vooral met dit warme weer dat er mensen even aan de lak zijn gekomen met bezweten handen of armen.
 

Viper

Lid
Dan wordt het dus al geen Rosso Brunello, mooie kleur dat wel, maar ik wordt gek als ik constant de auto met een poetsdoekje achterna moet :-)
Wie post de eerste foto van een pacific blue, en een mooie foto van een zwarte (buiten gefotografeerd)
 

van_der_P

Senior Member
Een voordeel als je in de auto zit zie je dat niet.

Alle donkere kleuren hebben dat euvel, dus ook zwart, en donker blauw heeft dat ook. Dan kom je toch bij een wat grijzige/bruine tint uit
 

Ericpeeke

Actief lid
Ik vind het heerlijk, zo'n lichte tint. Na een week zonder regen zit er toch al behoorlijk veel stof op mijn GL. Maar het valt gewoon niet op! Met mijn zwarte Octavia had ik denk ik al een paar keer de neiging gehad om 'm te gaan wassen ;)
 

van_der_P

Senior Member
Dat klopt helemaal. De Roomster die we nog hebben is Polar Bleu Metallic, daar zie je ook weinig op.
Vroeger eens een Coltje ( Mitsubishi ) gehad, goudkleurig, die kon je gerust 6 weken niet wassen dan viel het niet op dat die smerig was. Dat was een gemakkelijke kleur.
 

stradje

Actief lid
Mijn vrouw heeft een Alfa 147 met die heel bekende lichtblauw metallic kleur (50% in die kleur verkocht?). Ook daar dat zelfde voordeel. Die ervaring speelde bij mij ook in het achterhoofd toen ik voor Arctic Green ging. In essentie is het eigenlijk zilvergrijs, maar dan met een "twist", die ik zelf wel wat vind hebben.

Een bijkomend zomervoordeeltje is dat de wagen volgens mij bij de huidige temperaturen veel minder opwarmt op de parkeerplaats dan bij de donkere kleuren. En die naam "Arctic" helpt daar dan nog eens extra bij ;) !
 

Ericpeeke

Actief lid
In Nederland wel, maar op de internationale website is het wel "arctic". Wel grappig (en :ot:), 'artic' in het Amerikaans-Engels betekent 'vrachtwagencombinatie' (afkorting van articulated lorry) :). Vindt ik ook wel toepasselijk voor dit niet zo heel snelle ruimtewonder ;).
 

bluskabouter

Forumguru
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te >>quoten<<. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip[/MODERATORBREAK]

mooie kleur he?
heb zelf de combi tour in deze kleur.
kijk voor foto`s in mijn album.
 

NielsW

Lid
We zijn aan het dubben.
Als we uiteindelijk de auto zouden kopen dan twijfelen we tussen 2 uitersten.
Rosso Brunelli en aqua blue.
Beide kleuren vinden we wel mooi, Rosso heeft iets meer stijl terwijl je op aqua blue juist de krasjes minder snel ziet.

lastig
 

Viper

Lid
Ik heb hier iemand gezien met de kleur satin grey, alleen was de kleur door de zoninval niet goed te zien, zou de betreffende persoon nog eens een foto willen plaatsen (en misschien wat korterbij)? Alvast heel erg bedankt!
 
Ik heb hier iemand gezien met de kleur satin grey, alleen was de kleur door de zoninval niet goed te zien, zou de betreffende persoon nog eens een foto willen plaatsen (en misschien wat korterbij)? Alvast heel erg bedankt!

ga even bij een dealer langs, satin grey is een kleur die vaak gekozen word en meestal staan er bij de dealer wel wagens in deze kleur.

ik heb op mijn greenline ook voor satin grey gekozen.
 

Trucker

Actief lid
Wij wilden eerst aqua blue maar nadat wij hebben in het echt gezien hadden vonden hem te zilver en te weinig blauw hebben.
De satin grey is het geworden.
 

NielsW

Lid
Das toevallig Trucker.
Wij hadden hetzelfde. te zilver voor onze smaak.

Nu zijn we voor storm blue gegaan.
 

stradje

Actief lid
Trucker: die van jou is behoorlijk "full options", he?! Wedden dat de lijst nog wordt uitgebreid met minimaal zonnebrilvak, schotjes in de bagageruimte en opbergvakken onder de voorstoelen?!

Oeps: zonnebrilvak hoeft niet, want gordijnairbags ;) !
 

corsaar

Senior Member
Opbergvakken onder de voorstoel is wel heel erg handig
ontlast het dasbordkastje maar is geen standaard optie.
 
Bovenaan Onderaan