Kleine storingen / irritaties

Het windgeruis en motorgeluid kan ik niet beamen, ik rij overigens in een 1.4 TSI ACT. De windgevoeligheid of stuurgevoeligheid daarentegen wel, zeker op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
De i40 is een vrij lage auto. Maar man wat is dat ding met een beetje wind onrustig. Als het stormt heb je echt handen en voeten nodig om hem in het gareel te houden. Ik heb de SIII proefgereden tijdens een stormachtige dag en dat was echt een ware verademing.
 

Van Hoften

Forumguru
Volgens mij heb ik na het lezen van de bovenstaande comments een echte vrijdagmiddag auto. Laten we hopen dat er na het typen van dit bericht niet "ineens" onvolkomenheden op gaan duiken. Ik vind het een heerlijke auto om te rijden en heb geen last van windgeruis, rammeltjes, een krakende achterophanging etc etc. Ik kan er alleen maar heel erg blij mee zijn en dan ben ik dat maar!!
 

Level42

Forumguru
3500 heerlijke kilometers achter de rug....alleen hij trekt een beetje maar daar wordt aan gewerkt....
 
Of een C4! De ruimte (in de hoogte) vertaald zich uiteraard al eens in zijwindgevoeligheid...
Met ruimte in de hoogte kun je ook zonder zijwindgevoeligheid. Mijn huidige Ford Galaxy (2012) gaat als op rails en kan prima tegen zijwind. Nu heeft Ford een reputatie hoog te houden op dat gebied (gaat ze prima af :thumbsup:) Proefrijden met de S3 was op een zonnige windstille dag. Ben benieuwd naar de praktijk als de blaadjes straks gaan vallen.
 

Level42

Forumguru
Probeer eens een Cactus.....dat is geen autorijden (sowieso niet) maar een heel avontuur om dat kreng überhaupt op de weg te houden bij een beetje wind.....
 

D.A.V.E.

Nieuw lid
Met ruimte in de hoogte kun je ook zonder zijwindgevoeligheid. Mijn huidige Ford Galaxy (2012) gaat als op rails en kan prima tegen zijwind. Nu heeft Ford een reputatie hoog te houden op dat gebied (gaat ze prima af :thumbsup:) Proefrijden met de S3 was op een zonnige windstille dag. Ben benieuwd naar de praktijk als de blaadjes straks gaan vallen.
Misschien dan meer gelegen aan de bodemvrijheid al dan niet in combinatie met zachte vering?
 

hemi24

Forumguru
Met ruimte in de hoogte kun je ook zonder zijwindgevoeligheid. Mijn huidige Ford Galaxy (2012) gaat als op rails en kan prima tegen zijwind. Nu heeft Ford een reputatie hoog te houden op dat gebied (gaat ze prima af :thumbsup:) ...

Nou, ik heb een paar jaar in een C-Max van ('12) gereden en dat was net een 2CV voor wat betreft zijwindgevoeligheid. Collega reed in dezelfde periode met een Focus station en die vertoonde hetzelfde zwabberend weggedrag...
Op klaverbladen was je dan weer heer en meester, maar goed daar rijdt ik geen 60+k per jaar...
 
Een ford Galaxy weegt dan ook praktisch net zoveel als een trein :pardon:
Haha das waar. Rijdt prima en is zo groot dat we zelfs met de S3 combi een stapje terug doen vwb ruimte. Maar 10 stapjes vooruit in luxe en scheelt een boel in de kosten (hoewel je met 60.000 per jaar in zo'n ruimteschip op benzine best een knappe handdoekenverzameling opbouwt :maakmegek:).

Maar gezien het topic irritaties en storingen. Daar heeft Vag wel wat goed te maken. De vorige auto (Golf VII) was op maandagochtend net voor de koffie in elkaar gezet, die hebben ze op een zeker moment zelfs naar VW Duitsland gestuurd omdat ze er niet meer uitkwamen. 10.000 km in vervangend vervoer in twee jaar. De Ford was emotieloos maar ook probleemloos. Ik hoop heel hard op een vrijdagmiddag S3:dankje:
 

Canon-Eye

Forumguru
dat was net een 2CV voor wat betreft zijwindgevoeligheid
:ot:Ho ho, hier moet ik toch echt even ingrijpen! :rockon:
Ik heb meerdere (bestel)eenden gereden onder alle mogelijke omstandigheden.
Ja, op de Haringvlietsluizen krijg je een hele serie behoorlijke klappen als het stormt (net als in vrijwel elke andere auto trouwens) - maar let wel: dat betreft dan alleen het schudden van de carosserie. De auto was echt niet van het rechte pad te blazen. Stuur gewoon vasthouden en rustig doorpruttelen!
 
Ik heb nu al twee maal aan de hand gehad dat, wanneer ik ventilatie aanzet, er zeer hete lucht in het interieur wordt geblazen. Airco aan/uit, temperatuur op LO of niet, automodus aan/uit maakt allemaal geen verschil, er komt onaangenaam hete lucht uit de ventilatiemonden, in die mate dat ik een raam moest openzetten. Motor was rustig warmgereden en net op bedrijfstemperatuur (olie 85°C, koelwater 90°C), vandaar dat de ventilatie aanvankelijk afstond. Ben toen eens onder de motorkap gaan kijken, en daar was geen abnormale hitte te voelen.

Iemand reeds dezelfde ervaring gehad?
 

Tinto

Forumguru
Wat is de bedrijfstemperatuur van een 1.6 TDI? Zelf zag ik een temperatuur van ongeveer 110 graden Celsius op het dotmatrix scherm. Vind dat persoonlijk vrij hoog
 
Is die 110 graden op een vlakke weg met de wind in de rug of met een caravan erachter in de Alpen?

Zelf de ervaring met een Golf 1.6 tdi en die was bij normale belasting (veel snelweg) meestal rond de 95 graden. Bij zware belasting (snelle autobahnrit, bergen, caravan) wel naar 110 graden. Eerste keer ook van geschrokken en uitgezocht of het kwaad kon. Blijkt voor de olie en de motor in elk geval geen probleem
 
Dat is in vergelijking met mijn ervaring in de Golf best hoog. Maar kan ook een bewuste keus zijn om warmer af te regelen. Ik kan straks vergelijken (vanaf 12 mei de nieuwe S3). Maar misschien anderen al ervaring?
 
Bovenaan Onderaan