Kleine storingen / irritaties

RefleCs

Forumguru
Inderdaad wat @MrEdge_ zegt. Al heb je een meest kale uitvoering van welke auto dan ook. Leder achteraf is altijd mogelijk en dan heb je veel meer keuze qua kleuren, soorten leder en stiksels e.d.

Voor leaserijders is er een extra bijkomstigheid als je dat achteraf laat doen en dat is dat je dan geen bijtelling betaalt over de achteraf optie (het leder in dit geval). Neem je de optie af fabriek mee dan betaal je daar wel bijtelling over.
 
Bij het bestellen van mij Superb Ambition ben ik vergeten de optie kessy aan te vinken.. Oftewel, starten met een ouderwetse sleutel :-) De eerste weken heb ik hier wel aan moeten wennen aangezien ik een start/stop knop gewend was. Dit even terzijde.

De irritatie/vraag: bij een koude start lijkt het alsof de startmotor even door blijft lopen. Net alsof je de sleutel te lang naar rechts draait. Het maakt niet uit of ik een tikje naar rechts geef of de sleutel even in deze stand vasthoud. Als de wagen warm is en opnieuw start hoor ik dit geluid niet. Zijn er mensen die dit 'probleem' ook hebben?
 

BasMab

Actief lid
Vandaag weer. ruim een half uur ingehaald op een reis van 1u15. Zonder (veel) te hard te rijden. 't is immers een 1.6diesel. Heb wel de nav gereset, kijken of dat helpt. Anders morgen de versie overschrijven met een nieuwe download.:thumbsdown:

Opgelost :yeah:. De navigatie settings heb ik gereset. Stond waarschijnlijk nog op fietsroutes.
 

VolvoFox

Senior Member
Belangrijkste minpunt/irritatie dat ik ervaar is het windgeruis en af en toe zelfs gieren/brom. Garage heeft ernaar gekeken en deur iets anders afgesteld maar het is nog niet weg. Volgende stap zou zijn het afplakken van delen en op die manier oorzaak zoeken.
Wat mij opvalt is dat het deurrubber dat je van binnen uit voelt erg zacht is, veel zachter dan bij mijn vorige Volvo.
Iemand anders?
 

MarsMars

Senior Member
Belangrijkste minpunt/irritatie dat ik ervaar is het windgeruis en af en toe zelfs gieren/brom. Garage heeft ernaar gekeken en deur iets anders afgesteld maar het is nog niet weg. Volgende stap zou zijn het afplakken van delen en op die manier oorzaak zoeken.
Wat mij opvalt is dat het deurrubber dat je van binnen uit voelt erg zacht is, veel zachter dan bij mijn vorige Volvo.
Iemand anders?
Bij mij zijn alle deuren al een keer opnieuw afgesteld. Heeft het nodige geholpen, maar weg is anders.
Ik merkte bij rijden dat ik mijn vinger vanaf de binnenkant bijna tussen de deurrubbers kon duwen: zoveel week de boven/voorkant van de deur naar buiten bij het rijden, met als gevolg natuurlijk enorme windruis. Dat wijken van de deur is nu een stuk minder!
De S2 die ik tijdelijk meekreeg had echter niet/nauwelijks windgeruis...

Bij een ballen/ringenwagen die ik ooit heb gereden is men ook met tape gaan spelen om de oorzaak te vinden. Dat heeft toen geleid tot het vervangen van de deurrubbers van de achterportieren.
Bij een dreier (E36) waren de spiegels en koplampen de veroorzakers: hier zijn toen nopjes/bolletjes op gekomen om het windgeruis en gefluit weg te krijgen.
 

Schep

Forumguru
De bekerhouders staan momenteel met stip op nummer 1.
Hartstikke leuk dat dat middelste vakje extra rubbertjes heeft om een flesje te openen (iets wat mijn Golf gewoon met klemmetjes voor elkaar kreeg, maar OK), maar waarom zijn de 2 buitenste zo krap dat er niet eens een normaal blikje cola in past?

Die dingen zweven een beetje en worden op hun plek gehouden door de rand van de bekerhouder, niet door de bodem.

Irritatie 2 blijft de klapperende achtertrein. Maar heb nog altijd geen zin gehad om naar de dealer te gaan ...
 
Iemand toevallig uitgevogeld of het klokje getoond kan worden (ziet er chique uit) terwijl naar de muziek geluisterd kan worden ? Krijg het nie voor elkaar nie.
 
Storing achterklep komt door de automatische opening door voet onder bumper. Zit fout in regelapparaat van electrische achterklep. Is nog geen oplossing voor. Langs dealer gaan en automatisch openen met voetfunctie tijdelijk uit laten zetten tot fabriek oplossing heeft. Dealers weten hier van!!!
 

Level42

Forumguru
Maandag gaat mijn S3 een dagje terug naar de dealer. Hij trekt naar rechts dus dat wordt uitlijnen.
Heb ook het gevoel dat er een hele kleine onbalans in zit, voel niks in mijn stuur maar bijvoorbeeld de passagiers hoofdsteun voel ik trilling in als ik mijn hand er op hou....of is dat normaal ?

Nou ja ga in ieder geval zeggen dat ze ze maar even opnieuw moeten balanceren....

Nog een vraagje aan de S3 collega's: het klepje van de bekerhouders in de middenconsole, moet dat met een chic veertje open lopen of moet je die gewoon met de hand verschuiven ? Ik heb het idee dat er een soort veermechanisme in zit (net als het klepje van de telefoonbox) maar dat dit bij mij niet (goed) werkt.

Verder blijft het een genot die S3, en deze puntjes komen ook goed :)
 

Tinto

Forumguru
Maandag gaat mijn S3 een dagje terug naar de dealer. Hij trekt naar rechts dus dat wordt uitlijnen.
Heb ook het gevoel dat er een hele kleine onbalans in zit, voel niks in mijn stuur maar bijvoorbeeld de passagiers hoofdsteun voel ik trilling in als ik mijn hand er op hou....of is dat normaal ?

Nou ja ga in ieder geval zeggen dat ze ze maar even opnieuw moeten balanceren....

Nog een vraagje aan de S3 collega's: het klepje van de bekerhouders in de middenconsole, moet dat met een chic veertje open lopen of moet je die gewoon met de hand verschuiven ? Ik heb het idee dat er een soort veermechanisme in zit (net als het klepje van de telefoonbox) maar dat dit bij mij niet (goed) werkt.

Verder blijft het een genot die S3, en deze puntjes komen ook goed :)
Het klepje van de bekerhouder gaat handmatig open en dicht.
 

carfreak24

Forumguru
Windgeruis idd. De S3 is een luidruchtige auto. Kan me helemaal vinden in de voorgaande opmerking over dat deurrubber. Heb hier al met de dealer over gesteggeld, maar beter wordt het niet.
 

RefleCs

Forumguru
Dan moet je eens in een i40 gaan rijden. Dan is de Superb een goddelijke stilte :)

Verstuurd vanaf mijn VF-895N met Tapatalk
 

BasMab

Actief lid
Nergens last van! Na 2 1/2 week en ruin 3500km verder Elke dag nog een genot on in te stappen. Met het goede geluid van de canyon installatie, de DSG en de stoel massage:jaja:. En natuurlijk de geweldige ruimte. Had 3 collega's mee in de auto. Die waren stil. Werden vergelijkingen gemaakt met de A6.
Moet nog steeds de parkeer functie 3.0 uitproberen.
Lane assist en de acc ook prima, nog wel wennen aan de ruimte die wordt opengehouden.
Leuk is dat je ook kan remmen op de cc. Door deze flink te verlagen remt de auto ook.
 

VolvoFox

Senior Member
Er zijn zeker veel positieve punten aan de S3: ruimte, snelheid navi, schakelen.
Maar na 7.000 km constateer ik net als @Carfreak 24 dat het inderdaad een rumoerige auto is:
* windgeruis
* motorgeluid
en valt me op dat hij behoorlijk zijwindgevoelig is. Of ben ik toch verwend met de voorganger V70!
 
Bovenaan Onderaan