Kiswum's Fabia'02 project

Tjin

Lid
Hey Kiswum ,

Heb je nog een update voor ons ?
Werkt de ownice nog steeds zonder problemen ?
 

Kiswum

Forumguru
Helaas is de auto gisteren overleden :(
Na het vervangen van o.a. de koppakking is de auto korte tijd later alsnog in de soep gelopen. Het kan zijn dat er een haarscheurtje in de kop zat die niet met het oog (goed) zichtbaar was. Hierdoor is de koelvloeistof zeer snel weggevloeid en korte tijd later was de motor oververhit. Om te achterhalen waar het lek zit, moet er sowieso €600-800 kosten in het onderzoek worden gestopt. Na eerdere reparaties van zo'n €1000,- ga ik er geen geld meer insteken.

De auto staat nu nog bij de dealer, maar ik laat hem waarschijnlijk morgen naar mij thuis brengen zodat de auto in onderdelen wordt verkocht of in 1 keer wordt verkocht (excl. de huidige Android radio en Hilox LED verlichting).
 

turboturbo

Forumguru
Had het nieuws op FB gezien. Erg jammer. Zeker omdat je er al zoveel werk in had zitten om m juist nog lang op de weg te houden.... :(
 

Kiswum

Forumguru
Bedankt voor de support allemaal!

Ik moet er nu dus voor kiezen om te stoppen of verder te gaan. De Fabia laat ik daardoor waarschijnlijk niet repareren, doordat ik niet in de motor kan kijken en het onderzoek alleen al, teveel geld gaat kosten. Ik heb inmiddels
een aanbod gehad om de kop te vervangen via een kennis, maar het risico en prijs is te hoog om hier direct op in te gaan.

Gelukkig hebben we nog steeds de Octavia. Na een beurtje en wat kleine werkzaamheden is hij netje door de APK gekomen. Na 80k KM hebben we er toch maar alvast nieuwe remschoentjes op laten zetten aan de achterkant en zijn de rubbers boven de achterveren vervangen.

@Tjin, eens een Skoda, altijd een Skoda ;)
Ik ga rustig aan verder sparen voor een andere Fabia zodat ik er in de winter weer lekker bij zit. In de tussentijd rijd ik dagelijks op mijn Kawasaki naar het werk. Op zich is dat ook geen straf hoor, maar het is allemaal wel erg zuur.
 
Bovenaan Onderaan