Kiswum's Fabia'02 project

Kiswum

Forumguru
Ik merkte dat de radio een slecht geheugen heeft (radiozender en tijd klopte niet meer, maar de Navi instellingen waren nog wel correct), maar dat zal ik later onderzoeken. Tevens zal ik de radio nog aan de "handrem" koppelen.
Nu eerst even zagen...
64921adac49669cd097468fb35b5644b.jpg
 

EdK

Forumguru
radiozender en tijd klopte niet meer, maar de Navi instellingen waren nog wel correct)
Tijd kan na enkele minuten van rijden weer op juiste tijd komen, merk dat ook wel met de Zenec als die een nacht heeft stilgestaan en ik dan weer ga rijden dat dan de tijd ook niet klopt tov van de klok wagen.
Maar na enkele minuten zie je dan opeens de juiste tijd zodra de unit geheel is opgestart.
Wat betreft je radiozender , dat zal ongetwijfeld een instelling zijn , alleen moet je die nu nog zien te vinden....

En wat is dat schilders tape allemaal om die draden heen ?
Hebben we geen krimpkous of echte tape meer ???
 

Tjin

Lid
Yes daar zat ik op te wachten eindelijk bouw je hem in :D

Ik zit eraan te denken om ook zo een ownice te bestellen dus wacht ik nog even op jou bevindingen hiermee.

Nu ben ik nog ff met het kitten van de achterdeuren bezig.
Zonnetje schijnt gelukkig :D
 

Kiswum

Forumguru
Tijd kan na enkele minuten van rijden weer op juiste tijd komen, merk dat ook wel met de Zenec als die een nacht heeft stilgestaan en ik dan weer ga rijden dat dan de tijd ook niet klopt tov van de klok wagen.
Maar na enkele minuten zie je dan opeens de juiste tijd zodra de unit geheel is opgestart.
Wat betreft je radiozender , dat zal ongetwijfeld een instelling zijn , alleen moet je die nu nog zien te vinden....

En wat is dat schilders tape allemaal om die draden heen ?
Hebben we geen krimpkous of echte tape meer ???
Ik ben benieuwd of het goedkomt met de huidige aansluitingen. In de software kan ik zeer waarschijnlijk wel wat dingen aanpassen.

Krimpkousen, daar heb ik nooit mee gewerkt. Die dingen moet je toch verwarmen/aansteken ?
Normaal gesproken gebruik ik die zwarte tape van katoen ofzo. Helaas heb ik die niet meer en schilderstape werkt wel goed om dingen op z'n plaats te houden. Het verdiend echter geen schoonheidsprijs hoor :)

Ik ben noodgedwongen even moeten stoppen vanwege andere afspraken buiten de deur.
Iets zit nog niet lekker bij de ophanging van de radio en het frame. Ik moet even bedenken hoe ik het ga oplossen. De radio past nu goed, maar met de huidige setting, zal de radio te ver uitsteken. Het frontje kan ik niet verwijderen, want dan zit ik direct binnenin de radio. De ophang beugels mogen ook niet op het radioframe worden aangebracht, want dan steekt het geheel te ver uit.
acdc9e198cc60292f0ac87cc0ccdcb2b.jpg
8dd344e2d2c0b9fb5a018514dfd479bd.jpg
 

EdK

Forumguru
Krimpkousen, daar heb ik nooit mee gewerkt. Die dingen moet je toch verwarmen/aansteken
Juistem en dan heb je ze met en zonder lijmlaag.
Bij conrad in verzamelbakjes te verkrijgen en aansteken zou ik niet doen, maar verwarmen met vlammetje of scheldersfohn bv

Normaal gesproken gebruik ik die zwarte tape van katoen ofzo. Helaas heb ik die niet meer en schilderstape werkt wel goed om dingen op z'n plaats te houden. Het verdiend echter geen schoonheidsprijs hoor
Mijn ervaring met schilderstape is dat deze op de duur gaat loslaten omdat die lijmlaag uitdroogt.
En tsja dan heb je een groter probleem.
Bundelen doe je met tyraps of klitteband
 

Kiswum

Forumguru
Vorig jaar heb ik een kabel getrokken van achter naar voren ivm een achteruitrijcamera. Laatst heb ik het klusje afgerond en de tape zag eruit alsof het er net pas op zat. Het ligt wellicht ook aan de kwaliteit tape die je gebruikt. Tape dat niet meer hecht, zal niet ergens anders ook niet meer vastplakken. Het is een ander verhaal als je het rond draaiende elementen plaatst.
Voor mijn toepassing bieden klittenband en tyraps geen oplossing.
 

Kiswum

Forumguru
Yo Kiswum,
Hoe staat het met de inbouw?
Zijn er al vooruitgangen gemaakt.?
Het gaat goed, maar met het huidige universeel inbouwframe ben ik niet tevreden over het huidige resultaat.

Ik heb eigenlijk een inbouw frame nodig waarbij de radio dieper in de console zit. Momenteel steekt de radio te ver uit en kan de universele front de ruimte niet opvullen. Dat komt doordat de radio net wat dikker is dan het frontje. Deze post niet om de radio hen, er zou ongeveer 3mm van alle kanten ankeren zodat het over de radio geschoven kan worden. Ik zal het waarschijnlijk moeten opvullen met een zwart opvulmateriaal.

Hier een foto zoals het eruit ziet zonder inbouwframe (maar daardoor zit de radio niet vast).

Tevens foto's zoals het er nu uitziet, maar waarbij ik morgen op zoek ga naar opvulmateriaal.

Het geheugen van de radio houdt ie netjes vast en alles werkt zoals het zou moeten. Ik moet alleen de 4G sim nog aan de gang krijgen. Ik probeer morgen nog een andere simkaart, want mijn simkaart wordt niet herkend. Met een beetje geluk krijg ik morgen wat ledjes binnen en kan ik mijn microfoon ophalen (de winkel is niet in het weekend open en is doordeweeks slechts geopend op het moment dat ik aan het werk ben (10.00 - 17.30).
428e87aebdbf391436e9172119562181.jpg
6cdf60948936f36ce1b1b01c9fc3beb5.jpg
00ac8cc023a731cc1c36bb78ed3ea650.jpg
e765e4df5ced57fece7111560eb49a6a.jpg
 

JurgenM

Forumguru
Kan je de voorste haakjes van het frame niet rechtbuigen waardoor je het frame en radio dieper in de uitsparing kan bevestigen?
Of de haakjes helemaal verwijderen, mochten ze dan het frontje in de weg zitten.
 

Kiswum

Forumguru
Kan je de voorste haakjes van het frame niet rechtbuigen waardoor je het frame en radio dieper in de uitsparing kan bevestigen?
Of de haakjes helemaal verwijderen, mochten ze dan het frontje in de weg zitten.
Ik weet niet precies hoe je het bedoelt, maar als je wilt dat ik alle uitstekende randen vlak maak, het frame naar binnen duw en de zijkanten vastmaken in het dashboard, dan lijkt het mij een prima oplossing.

Ter verduidelijking is dit wat ik heb qua ruimte:
53c208d18725cbf3ddbf0ac00f70c20f.jpg
47170676b1b5060232b863345535f886.jpg
1e9e82f84fa573cc1147c8ba07c8c41e.jpg
 

Kiswum

Forumguru
Ondertussen heb ik snel en USB ingang gemonteerd. Ik wilde het eigenlijk in een leeg houdertje in het dashboard plaatsen (tussen de radio en waarschuwinglichten-knop) maar dat zou er waarschijnlijk voor zorgen dat je nauwelijks druk zou kunnen zetten op de usb poort. Doordat het houdertje dan te dun is aan de zijkanten.
feb5672e727b2f16b3fe86bec5fd519c.jpg
17d074ef67f116e53e1292d8ff14b9d0.jpg
5b266831a8e4528cdce48d056a979820.jpg

fcc9bbf7bb1be57af9cc79e6798eee51.jpg
 
Laatst bewerkt:

JurgenM

Forumguru
Ik weet niet precies hoe je het bedoelt, maar als je wilt dat ik alle uitstekende randen vlak maak, het frame naar binnen duw en de zijkanten vastmaken in het dashboard, dan lijkt het mij een prima oplossing.

Ter verduidelijking is dit wat ik heb qua ruimte:
53c208d18725cbf3ddbf0ac00f70c20f.jpg
47170676b1b5060232b863345535f886.jpg
1e9e82f84fa573cc1147c8ba07c8c41e.jpg

:thumbsup:
Yep, dat bedoel ik.
En dat moet lukken zo te zien op de foto's.
 

Tjin

Lid
Zo Kiswum dat ziet er goed uit .
Je hebt wel gelijk wat dat opvullen betreft dat moet gebeuren dan ziet het er allemaal gelikt en strak uit.
Ben je ook tevreden met het geluid wat deze Ownice produceert ?



Het is gelukt, ik moet het nog wel even opvullen met een op maat gemaakt frame :)

De microfoon is ook alvast geplaatst.
Ik heb hem niet in de A-stijl geplaatst, maar een stuk doorgeschoven, naar de hemel van het dak.
030a3220bb7bdf88151d7a3e59155240.jpg
c3df6e4900f2f227d93af5ecc826ef21.jpg
255faa6b0f7447aa08f633af9d0d5b89.jpg
006c9a9e7748d26e84af925345b14c05.jpg
59c54c50206fa1d37693eddfb106a49c.jpg
201c18df10d2a903ac686e5f52f94bf4.jpg
 

EdK

Forumguru
Mooist wat betreft het opvullen is een iemand vinden met een 3D printer die een mooi frame kan printen voor je.
 

Kiswum

Forumguru
Mooist wat betreft het opvullen is een iemand vinden met een 3D printer die een mooi frame kan printen voor je.
Toevallig heb ik dat aan mijn collega gevraagd. Hij krijgt van mij zoveel tijd als nodig is om het gereed te maken :)

@Tjin, het geluid klinkt helder, vooral van Spotify. Het geluid van de FM radio klinkt beter dan met Pioneer die erin zat. Ik heb vandaag een DAB+ ontvanger ontvangen, maar die bouw ik nog wel in als ik de achteruitrijcamera binnen krijg.

Alles wat de Pioneer kan, kan deze radio ook + veel meer dan dat. Navigatie via iGO gaat goed, maar ik vind de interface van Sygic vele malen beter. Ik heb beide Navi's nu op de Ownice staan.
 
Laatst bewerkt:

JurgenM

Forumguru
Het is gelukt, ik moet het nog wel even opvullen met een op maat gemaakt frame :)

De microfoon is ook alvast geplaatst.
Ik heb hem niet in de A-stijl geplaatst, maar een stuk doorgeschoven, naar de hemel van het dak.
030a3220bb7bdf88151d7a3e59155240.jpg
c3df6e4900f2f227d93af5ecc826ef21.jpg
255faa6b0f7447aa08f633af9d0d5b89.jpg
006c9a9e7748d26e84af925345b14c05.jpg
59c54c50206fa1d37693eddfb106a49c.jpg
201c18df10d2a903ac686e5f52f94bf4.jpg

Ja frame er rond en dan ziet het er heel goed uit.
Netjes hoor!
 

Wim Bakker

Nieuw lid
Oplossing voor je Sim probleem?

Ik vond dit,
Found it. The manual and website shows a wrong picture hou to insert the SIM card.
Insert the SIM with the chip on the left and the notch down as shown on the picture on the cover of the Micro-SD/SIM-cards.
Worked for me!
Regards
Hans

Wim
 

Kiswum

Forumguru
Oplossing voor je Sim probleem?

Ik vond dit,
Found it. The manual and website shows a wrong picture hou to insert the SIM card.
Insert the SIM with the chip on the left and the notch down as shown on the picture on the cover of the Micro-SD/SIM-cards.
Worked for me!
Regards
Hans

Wim
Ik zag de tip ook op Tweakers, in het autoradio topic. Ik ga het straks nog uitproberen.

Edit: En het is inmiddels gelukt, hij is nu andersom in het slot gestoken en werkt nu zoals het zou moeten. Ik ben weer een stapje verder bij de perfecte autoradio :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tjin
Bovenaan Onderaan