Kiswum's Fabia'02 project

Kiswum

Forumguru
In mijn eigen topic wil ik de veranderingen van onze/mijn auto bij gaan houden voor jullie. Ik zal hier tevens aangeven tegen welke problemen/punten ik aanloop.
De auto komt uit 2002 en ik zal binnenkort wat foto's in dit topic plaatsen

Skoda Fabia met 1.4MPi motor
Model: 6Y52D4
Kenteken: 59-JH-GT
Kleur: Zwart
Uitvoering: Comfort
Carrosserie: Combi
Bouwjaar: 04/2002

Wat had de auto bij de aankoop extra:

-12v aansluiting kofferbak.

Wat zou ik nog graag willen:
- Geblindeerde ramen of zonnescherm
- Nieuwe autoradio (2 din met Android)
- Achteruitrij camera
- Skodaforum sticker (het topic ligt stil, maar ik zal de stickers binnenkort weer bestellen) en wat andere leuke stickers.
- Winterbanden/nieuwe velgen
- LED koplampen en waarschijnlijk rondom led-verlichting
- Nieuwe of zeer goed opgepoetste koplampen

Ik zou zeggen blijf me volgen, want van de meeste veranderingen probeer ik een soort handleiding te maken hoe je het zelf kunt inbouwen/veranderen.
 
Laatst bewerkt:

Kiswum

Forumguru
Alle info over mijn auto zoals deze vanuit de fabriek is geleverd in 2002:
De info is afkomstig uit een Russische VAG catalogus.

http://vag-codes.info/

QN0 SVS Without drawers under front seats
8RE LSE 4 speakers (passive)
4X0 SAB Without side air bag
3FA DEI Without roof insert (standard roof)
3S2 DAR Black roof rails
7A0 CDW Without CD changer/CD player
G01 DFV Front shock absorption
9AP HKA Climatic air-conditioning system (semi-automatic)
3QT RSV 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front
1AL BRS Power brake
8WA NES Without front fog light
6Y0 GWA Without cruise control warning system
B31 TPL Type approval the Netherlands
6FB BBO Body-colored exterior mirror housings
F0A FZS No special purpose vehicle, standard equipment
9W0 VTV W/o car phone preparation/installation
4K3 TKV Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
8GD GEN Alternator 90A
4R2 FEH Power windows front, mechanical window regulators rear
1KM BAH Drum brakes, rear
7P0 LOR Without lumbar support in seat backrests
7X0 EPH Without park distance control
8X0 SWR Without headlight washer system
7AA EDW Electronic vehicle immobilization device
4UE AIB Air bag for driver and front seat passenger
L03 GKV Suspension range 03 installation control only, no requirement forecast
Q1A VOS Standard front seats
8QE SLR Key for locking system with remote control
J1L BAT Battery 280 A (60 Ah)
H2Z REI Tires 185/60 R14 T
5SL ASL Left exterior mirror: aspherical
0GG AGM Emission standard EU4
9P0 SGK Without seat belt reminder
8AA RAO Without radio
8L3 ANT Roof antenna
1ND RAA Full wheel covers
1D0 AHV Without trailer hitch
QG0 WIV Without service interval prolongation
3L1 SIE Manual height adjustment for left front seat
7Q0 NAV Without navigation device
4A0 SIH Without seat heater
1N2 LEN Power steering electro-hydraulic
E0A AAU No special edition

Model: 6y52d4
Engine code:
engine: AQW
kw:
50
hp:
68
ltr:
1.40
cyl:
4
mounting time:
08/99 - 05/03
model:
FABIA
remark:
EU-3/4

Zoals je kan zien, is de auto redelijk standaard opgeleverd.
 

turboturbo

Forumguru
Idd dat zijn een hoop whitout's...
Mijn Skoda heeft wel telefoon voorbereiding maar ik heb echt geen idee wat je daar aan hebt :) ik heb alsnog zelf een microfoon in moeten bouwen en een autoradio met carkit functie...

Ben benieuwd naar je verdere aanpassingen :thumbsup:
Met name de achteruit rij camera.. Ik zit ook al een tijdje over zoiets na te denken. Neem je een bedrade variant of een draadloze?
 

Kiswum

Forumguru
Hier zijn de foto's.
447cfae26f151dae9b905d989819d619.jpg
8e5f315ebdc1a15735a2ec5143258234.jpg
76e54d853c8e592ee1d270a492ec1149.jpg
75e132a9bb5c423457c91a9550748818.jpg
370699dbd01fe94e083c32f534c2adc2.jpg
4aad19ca078cdc7629df904c1cabc315.jpg
69a0a26a649e51b43f33a099dd04f81c.jpg
8e6cd44eaca655a53f7d271f6eb89680.jpg
e47acd65478502460769be1eadf21661.jpg
03e07811e41e19c58fda5d33836d490a.jpg
b6b88a12c58767bcb3fa44a3ac282d3c.jpg
 

Kiswum

Forumguru
Idd dat zijn een hoop whitout's...
Mijn Skoda heeft wel telefoon voorbereiding maar ik heb echt geen idee wat je daar aan hebt :) ik heb alsnog zelf een microfoon in moeten bouwen en een autoradio met carkit functie...

Ben benieuwd naar je verdere aanpassingen
Met name de achteruit rij camera.. Ik zit ook al een tijdje over zoiets na te denken. Neem je een bedrade variant of een draadloze?
Ik snap die telefoon voorbereiding ook niet echt, wellicht zit er dan ergens in de auto een speciaal kastje.

De kabel zal bedraad zijn zodat de kans op storingen minimaal is. In onze Octavia heb ik hem al van voor naar achter liggen, maar ik moet het nog wel aansluiten. Dat zal waarschijnlijk aan de verlichting zijn zodat mijn scherm op het juiste kanaal springt als ik de auto in z'n achteruit zet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Herkenbare auto, ik heb 5 jaar gereden in de zwarte 80-JJ-PD uit begin 2002 en die zag er net zo uit. Met dien verstande dat het een Elegance model uit voorraad was waar wel zo ongeveer alles op zat, tot een schuif-kanteldak aan toe.
 

EdK

Forumguru
Ik mis wel die mooie uitklapbare drinkhouders naast de radio !
Of kijk ik niet goed ?
 

Kiswum

Forumguru
Ik mis wel die mooie uitklapbare drinkhouders naast de radio !
Of kijk ik niet goed ?
Voor zover ik weet, was dit standaard bij de Elegance versie. De Comfort heeft ze niet, maar als ik zo'n houder vind voor een normale prijs (dus onder de €70,-) dan is ie voor mij :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik weet, was dit standaard bij de Elegance versie.
Ik reed een Eleganceversie, maar of daar bekerhouders inzaten kan ik niet bevestigen of ontkennen. Ik weet het gewoon niet.
In alle auto's waarmee ik ooit heb gereden heb ik nog nimmer de behoefte gehad om een bekerhouder te gebruiken... :pardon:
 

EdK

Forumguru
Voor zover ik weet, was dit standaard bij de Elegance versie. De Comfort heeft ze niet,
Ik had er toendertijd in de ambiente er ook inzitten.
Vond en vind het nog steeds de mooiste bekerhouder voor een wagen
prijs durf ik echt niet te zeggen, maar er was toch iemand van hier die er een tweede had ingebouwd ?
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie dat de jouwe ook spatlappen heeft, dat scheelt vooral veel vervuiling onder de achterbumper. :thumbsup:Verder valt me op dat er weinig lak rondom de reservewielbak zit, verder veel herkenbare zaken.

Ik zou trouwens ook de hendels van de achterramen even anders monteren: ooit een keer gehad dat er blijkbaar tegen aan gestoten was en raam een kiertje open stond bij heftige regenbui met de wind precies op dat raam.... Daarom heb ik de hendel zo staan dat bij gesloten raam de hendel net voor het onderste punt staat, als je er dan tegen aan stoot, druk je 'm juist dicht (als dat zou kunnen) in plaats van kiertje open. Het is 5 seconden werk, maar scheelt veel ergernis.
 

Kiswum

Forumguru
Bekerhouders: Ik zag ook ergens een topic waarbij iemand een extra bekerhouder had ingebouwd. Ik zal het eens opzoeken.

Hendels achterramen: bij onze vorige Fabia heb ik ze vaak een tandje dicht moeten draaien voordat hij werd schoon gespoten. Ik ga gebruik maken van je tip om de hendels aan te passen. Dat is inderdaad snel gedaan.

Heerlijk al die interessante tips! Bedankt!
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb zelf een OEM bekerhouder uit Tjechie besteld laten importeren door @eriktv . Maar kans dat je 'm ook gewoon nog kan bestellen bij de dealer. Die halen 'm dan ook uit het magazijn in Boleslav :)

Hij hoort (en kan alleen) rechts naast de radio. Lezen vanaf hier: http://www.skodaforum.nl/forum/i/tweedehands-inklapbare-bekerhouder.17404/#post-381811

Helaas doen de plaatjes het goeddeels niet meer.... :facepalm:
Als je vragen hebt over de inbouw laat me weten dan help ik je!

Ps ik was niet stuk van de kwaliteit van die dingen. De veren die erin zitten staat zo'n enorme kracht op dat ze de plastic haakjes waar ze achter zitten, ontzetten en gemakkelijk stuk maken.
Hetzelfde met m'n brillenvak in m'n Octavia I ook; splinternieuw gekocht bij de dealer en tijdens het installeren krakte ik al door een palletje heen.
Beter plaats je zo'n camper / boot bekerhouder (inklapbaar) tegen de middenconsole aan. Heeft iemand op dit forum ook in z'n Fabia I gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan